سه شنبه , 29 اسفند 1402 - 11:43 قبل از ظهر

نحوه کندن کاغذ دیواری | بهترین راه کندن کاغذ دیواری

زمانی که شما اقدام به خرید کاغذ دیواری می کنید، در واقع محصولی دارید که در صورت نیاز می توانید آن را به راحتی از دیوار منزل یا محل کارتان جدا کنید. کاغذ دیواری به همراه چسب مخصوص روی دیوار چسبانده شده و توسط وسایلی مخصوص کندن کاغذ دیواری از دیوار جدا می شود. اما نحوه کندن کاغذ دیواری چگونه است؟ در این مطلب همراه ما باشید که با تمامی اطلاعات پیرامون نحوه کندن کاغذ دیواری و بهترین راه انجام آن آشنا شوید.

کندن کاغذ دیواری با سرکه

روش های خانگی بسیاری وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید اقدام به کندن کاغذ دیواری کنید. یکی از این روش ها کندن کاغذ دیواری توسط محلول سرکه و آب گرم است. همان طور که می دانید به هیچ عنوان نباید کاغذ دیواری تازه را روی کاغذ دیواری قدیمی بچسبانید، زیرا این کار باعث سنگین شدن دیوار شده و همچنین چسبندگی خوبی را با خود به همراه ندارد. از این رو، ممکن است پس از گذر زمان شاهد حباب های هوا روی کاغذ دیواری باشید.
برای این که بتوانید از روش های خانگی برای کندن کاغذ دیواری استفاده کنید، لازم است یک سطل آب ولرم تهیه کرده، سپس با توجه به متراژ دیوار بین یک الی دو قاشق غذا خوری به آن سرکه اضافه کنید. ابتدا این محلول را روی دیوار اسپری نمایید و سپس با یک اسفنج این محلول را روی دیوار بکشید.

کندن کاغذ دیواری با سرکه
بین 30 الی 60 دقیقه صبر کنید و سپس کمی درز کاغذ دیواری را باز نمایید، اگر مشاهده کردید که کاغذ دیواری به راحتی جدا شد شروع به کندن کنید، اما اگر با فشار زیاد جدا شد، نیاز است که برای بار دوم محلول را روی دیوار اعمال کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که در این روش ممکن است خانه تا چند روز بوی سرکه بدهد.
کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی
اگر کاغذ دیواری های شما روی دیوار رنگ روغن چسبیده باشد، خیلی راحت تر از دیوار گچی جدا خواهد شد، زیرا دیوارهای رنگ روغن یک دست بوده و حالت چربی شان باعث می شود که کاغذ دیواری با فشاری کم از دیوار جدا شود. اما زمانی که کاغذ دیواری روی دیوار گچی نصب شده، به علت ماهیت گچ و همچنین پستی بلندی هایی که روی دیوار تا حدودی دیده می شود، جدا کردن کاغذ دیواری کمی مشکل است، اما نحوه کندن

کاغذ دیواری از دیوار گچی چگونه است؟

کاغذ دیواری از دیوار گچی چگونه است؟

برای کندن کاغذ دیواری از دیوار گچی می توانید از بخارشوی، مواد شیمیایی یا همان محلول آب ولرم و سرکه معرفی شده در قسمت قبل استفاده کنید. البته در روش استفاده از بخارشوی و مواد شیمیایی نیاز است که همزمان فشار را به کاغذ اعمال کنید و شروع به کندن آن نمایید. پیشنهاد می دهیم که از پایین ترین بخش کاغذ دیواری شروع کنید. در این مرحله از فردی کمک بخواهید که همزمان با کندن شما شروع به اسپری کردن یا استفاده از بخار بخارشوی برای جدا شدن چسب کاغذ دیواری از دیوار نماید.
ابزار کندن کاغذ دیواری
همان طور که گفتیم افرادی که در این زمینه به صورت تخصصی به فعالیت می پردازند، برای کندن کاغذ دیواری از روی دیوار از ابزارهای مخصوص استفاده می کنند که کاغذ بدون آسیب به دیوار زیرین از آن جدا شود. حال به معرفی برخی از ابزار کندن کاغذ دیواری می پردازیم.

کاغذ دیواری از دیوار گچی چگونه است؟

سوهان تیغ
این ابزار برای خراش دادن کاغذ دیواری استفاده می شود. چیزی شبیه به یک چاقوی بتونه کاری است، اما یک شیار برای تیغه های قابل تعویض دارد.
کاغذ خراش
این ابزار زیبا می تواند کاغذ دیواری اعمال شده روی دیوار خشک را خراش داده و جدا کند که دارای یک دسته گرد و دستگیره ای است که به یک تیغه خراش دهنده متصل شده و کاغذ را برش می دهد. سپس حلال ها یا بخار می توانند به لایه چسب نفوذ کنند و آن را از دیوار جدا نمایند.
بخاری شوی مخصوص کاغذ دیواری
نحوه عملکرد این محصول دقیقاً شبیه به بخار شوی های معمولی است. امروزه بیشتر از این محصول برای جدا سازی کاغ دیواری استفاده می کنند.

کاغذ دیواری از دیوار گچی چگونه است؟

ماده حلال برای کندن کاغذ دیواری
اگرچه آب گرم ممکن است به جدا سازی کاغذ دیواری بپردازد، اما در صورت نیاز متخصصان از حلال های صنعتی نیز در این زمینه استفاده می کنند.

کلام آخر

در این مطلب از سایت سیب ما به تمامی اطلاعات پیرامون نحوه کندن کاغذ دیواری با روش های خانگی پرداختیم. از سویی دیگر دانستید که گاهی اوقات افراد برای کندن کاغذ دیواری از انواع ابزار آلات مختلف استفاده می کنند که برخی از آن ها را نیز در این مطلب به شما معرفی کردیم. می توانید با استفاده از این نکات خود نسبت به کندن کاغذ دیواری اقدام کرده یا از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *