جمعه , 10 فروردین 1403 - 7:16 بعد از ظهر

از بین بردن رنگ دودی روی مو

تا به حال شده که یک رنگ مو را روی موهای خودتان امتحان کنید، اما متوجه شوید که رنگ مو زیبایی زیادی ندارد یا از آن خوشتان نیاید؟ واقعیت این است که رنگ مو باید با رنگ پوست همخوانی داشته باشد تا بتواند چهره شما را جذاب تر و خاص تر نشان دهد. به همین خاطر، توصیه می شود که قبل از رنگ کردن موها، کمی دقت داشته باشید؛ اما اگر پس از رنگ کردن مو متوجه شدید که از رنگ موهای خودتان خوشتان نمی آید، می توانید با خیالی راحت اقدام به از بین بردن رنگ دودی روی موهای خودتان کنید.

فرمول از بین بردن رنگ دودی روی مو

رنگ دودی یکی از رنگ های محبوب برای موهاست که این روزها بسیاری از مردم به آن علاقه دارند. اما گاهی افراد پس از رنگ کردن موهای خودشان، شاهد بد رنگ شدن رنگ موها هستند و یا به هر دلیلی دوست دارند که رنگ موهای خودشان را تغییر دهند. در این زمان، بهترین راهکار از بین بردن رنگ دودی روی مو است.

به طور کلی، روش های خانگی مختلفی وجود دارند که به شما برای از بین بردن رنگ دودی روی موها کمک می کنند که برخی از آن ها عبارتند از:

فرمول از بین بردن رنگ دودی روی مو

شستشوی موها با آب گرم و شامپو

یکی از ساده ترین راهکارها برای از بین بردن رنگ دودی روی مو، استفاده از آب گرم و شامپو است. اگر بلافاصله پس از آمدن به خانه قصد تغییر رنگ موهای خودتان را دارید، نگران نباشید. شما می توانید موهای خودتان را با آب گرم و شامپو شستشو دهید. بهتر است که چند بار این کار را انجام دهید تا کم کم رنگ مو از روی موهای شما پاک شود. البته این روش، نمی تواند یک روش فوق‌العاده خوب برای پاک کردن رنگ از مو باشد. به خصوص اگر قرار باشد رنگ موهای خود را پس از چند روز پاک کنید.

فرمول از بین بردن رنگ دودی روی مو
استفاده از سرکه برای از بین بردن رنگ دودی روی مو

یکی از تکنیک های ساده خانگی برای از بین بردن رنگ دودی روی مو، استفاده از سرکه است. برای این کار کافیست که مقداری از سرکه سفید را در آب یا روغن بریزید و سپس روی موهای خودتان قرار دهید. اجازه دهید تا سرکه به مدت 15 الی 20 دقیقه روی موهای شما باقی بماند. سپس، موهای خود را شستشو دهید. برای جلوگیری از خشکی بیش از حد موهای خودتان، حتما موهای خود را با نرم کننده و یا ماسک مو تمیز کنید.

استفاده از پودر لباسشویی

اگر سرکه ندارید و یا به هر دلیلی نمی خواهید از سرکه برای شستشوی موهای خودتان استفاده کنید، می توانید پودر لباسشویی را امتحان کنید. کافیست که به اندازه 1 قاشق پودر لباسشویی را درون شامپوی خودتان بریزید و موهای خود را با شامپو بشویید. اجازه دهید تا پودر لباسشویی و شامپو چند دقیقه‌ای روی موهای شما باقی بمانند تا رنگ از روی موهای شما پاک گردد.

از بین بردن رنگ دودی روی مو

استفاده از آبلیمو برای از بین بردن رنگ مو

مقداری آبلیمو را روی کف سر خودتان بزنید و به آرامی موهای خود را با آبلیمو ماساژ دهید. با این کار خاصیت اسیدی روی موهای شما ایجاد می شود که باعث پاک شدن رنگ ها می گردد. پس از زدن آبلیمو، به مدت 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا رنگ از موهای شما پاک شود. سپس، می توانید موهای خود را با آب ولرم و شامپو بشویید. اگر موهای شما خشک شده اند، حتما از نرم‌کننده و ماسک مو استفاده کنید تا آسیبی به موهای شما وارد نشود.

استفاده از آبلیمو برای از بین بردن رنگ مو

استفاده از روغن نارگیل

یکی از تکنیک هایی که برای سلامت موهای شما نیز فوق‌العاده است، استفاده از روغن نارگیل و آب جوش است. برای از بین بردن رنگ دودی روی مو، کافیست که مقداری روغن نارگیل را با آب گرم مخلوط کنید و این محلول را کنار بگذارید. سپس، موهای خود را با شامپو و آب ولرم شستشو دهید تا آلودگی از روی موها شما پاک شود. در نهایت محلول روغن نارگیل و آب گرم را روی موهای خودتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا روغن و آب جذب موهای شما شود. یک حوله را دور موهای خودتان بپیچید و 1 ساعت به موهای خود استراحت دهید. سپس، مجددا آن را آبکشی نمایید تا شاهد کاهش رنگ دودی روی موهای خودتان باشید.
با مجله اینترنتی سیب از بروزترین مسائل روز با خبر باشید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *