یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 4:32 قبل از ظهر

خرید خانه در استرالیا و گرفتن اقامت

یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان از لحاظ اقتصادی و… استرالیا است. مهاجر پذیر بودن و شرایط رفاهی مطلوبی که استرالیا دارد باعث شده اکثر مهاجران استرالیا را برای اقامت انتخاب کنند. شاید خرید خانه در استرالیا، سرمایه گذاری در این کشور مناسب ترین گزینه برای گرفتن اقامت در این کشور باشد. اگر قصد مهاجرت به استرالیا دارید، این مقاله را تا آخر مطالعه کنید. در این مقاله شرایط خرید خانه در استرالیا و گرفتن اقامت این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

با خرید ملک می توان اقامت استرالیا را بگیرید

تحت شرایطی خاص با خرید ملک در بسیاری از کشورها اقامت موقت و بعد از آن اقامت دائم می دهند. اما آیا با خرید ملک می توان اقامت استرالیا را بگیرید؟ در جواب این سؤال باید گفت: صرفاً با خرید ملک، اقامت استرالیا به مهاجران داده نمی شود؛ مهاجر باید شرایط دیگری را هم داشته باشد. مهاجرانی که اقامت دائم استرالیا را ندارند، حتی برای خرید ملک باید از Foreign Investment Review Board سازمان رسیدگی به سرمایه گزاران خارجی (FIRB) مجوز دریافت کنند.

با خرید ملک می توان اقامت استرالیا را بگیرید؟

در واقع قوانین استرالیا بر خلاف کشورهای دیگر با خرید ملک به مهاجر مجوز اقامت نمی دهند. بلکه مهاجر ابتدا باید مجوز اقامت دائم بگیرد تا بتواند خرید ملک در استرالیا را انجام دهد. مهاجرین و شهروندانی که اقامت دائم استرالیا را دارند هیچ گونه محدودیتی برای خرید ملک و خانه در استرالیا ندارند. اما افرادی که اقامت موقت دارند می تواند با گرفتن تأییدیه از سازمان FIRB می توانند ملک در استرالیا خریداری کنند.

اقامت دائم استرالیا به چه کسانی داده می شود؟

برای مهاجرت به استرالیا راه های متعددی پیش روی شما است. مهاجرانی که قصد گرفتن اقامت موقت استرالیا دارند برایشان چندان هم مشکل نیست. اما استرالیا برای گرفتن اقامت دائم قوانین سخت گیرانه ای دارد. در ادامه خواهیم گفت که: چه مهاجرانی می توانند اقامت دائم دریافت کنند؟ برای اقامت دائم از طریق کدام ویزا اقدام کنند؟

با خرید ملک می توان اقامت استرالیا را بگیرید؟

  • از طریق ویزای کار در استرالیا
  • از طریق ویزای تحصیل و دانشجویی
  • از طریق سرمایه گذاری در استرالیا
  • از طریق ازدواج در استرالیا
  • از طریق تولید و تابعیت در استرالیا
  • از طریق پناهندگی در استرالیا
  • ویزای گلوبال تلنت استرالیا

با خرید ملک می‌توان اقامت استرالیا را بگیرید

گرفتن اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در استرالیا

برای سرمایه گذاری در استرالیا حداقل مبلغ ۲۵۰۰ میلیون دلار نیاز دارید. با ویزای سرمایه گذاری یک اقامت موقت ۵ ساله به شما داده می شود. در این ۵ سال باید به فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری در استرالیا بپردازید. با ویزای سرمایه گذاری شما می توانید خانواده ی خود را هم به استرالیا ببرید. برای دریافت ویزای سرمایه گذاری باید توسط یکی از نهادهای دولتی که نیاز به سرمایه گذار دارند، معرفی شویند. البته نا گفته نماند درخواست شما مبنی بر سرمایه گذاری در استرالیا باید چند ماه زودتر باشد.

اما روش های سرمایه گذاری در استرالیا کدام اند؟

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استرالیا
  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در استرالیا
  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه در استرالیا

بعد از اینکه شما اقامت موقت خود را گرفتید، مجاز خواهید بود در این کشور سرمایه گذاری کنید، ملک یا زمین بخرید. اما فرایند خرید خانه و ملک در استرالیا به شرح زیر است:

با خرید ملک می‌توان اقامت استرالیا را بگیرید

  • شما بعد از گرفتن اقامت موقت مجاز خواهید بود در این کشور ملک بخرید.
  • در صورتی که تأییدیه سرمایه گذاری شما ارسال شود، می توانید ملک بخرید.
  • با داشتن اقامت موقت باید تأییدیه سازمان firb برای خرید ملک را هم دریافت کنید.
  • توجه کنید فرم درخواست خرید ملک را با جزئیات کامل، تماس، گذرنامه، پاسپورت را به همراه اسناد ویزا باید به سازمان FIRB تحویل دهید.
  • شما ملکی را که انتخاب کرده اید را باید با جزئیات کامل آدرس، شماره خیابان و نام خیابان و کد پستی ملک در فرم این سازمان درج کنید.
  • سازمان FIRB طی یک ماه مدارک شما را بررسی می کند.
  • بعد از بررسی سازمان FIRB و تأییدیه این سازمان شما مجاز به خرید ملک در استرالیا خواهید بود.

گرفتن اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در استرالیا

سخن آخر

همان طور که گفته شد با خرید ملک در استرالیا به شما مجوز و اقامت نمی دهند. بلکه خرید ملک در استرالیا برای گرفتن اقامت کمک می کند. خرید ملک در استرالیا نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود. البته تشخیص سرمایه گذار بودن یا نبودن با خرید ملک در استرالیا را سازمان FIRB تشخیص می دهد. سرمایه گذار باید توسط یکی از ارگان های دولتی که نیاز به سرمایه گذار دارد معرفی شود. برای گرفتن مجوز سرمایه گذاری شما باید حداقل چند ماه قبل درخواست خود را به شرکت ها ارسال کنید.

شرکت دولتی با قبول سرمایه گذاری شما دعوت نامه و تأییدیه به شما خواهد داد. بعد از طی کردن فرایند استخدام و سرمایه گذاری شما مجاز به خرید ملک در استرالیا خواهید بود، البته برای دیگر ویزاها هم اقامت موقت داده می شود. با اقامت موقت است که می توانید خرید ملک انجام دهید. مجله اینترنتی سیب در کنار شماست تا به سوالات شما پاسخ مناسب را بدهد.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *