پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 1:21 بعد از ظهر

مبل جمع و جور برای خانه های کوچک

مشکلات جوامع امروزی موجب شده است که خانه های دلباز حیاط دار گذشته جای خود را به آپارتمان های نقلی فعلی بدهند. شاید در ابتدا به نظر برسد که زندگی در اینگونه منازل می تواند بسیار آزار دهنده باشد اما با کمی دقت و توجه و استفاده از اصول علمی طراحی دکوراسیون داخلی می توان خانه های کوچک را تبدیل به مکان هایی صمیمی و راحت نمود که وقت گذراندن در آن خاطره انگیز و جالب می باشد.
در منازل کوچک باید با برنامه ریزی از فضاهای موجود بهترین استفاده را کرد و با دقت سعی در انتخاب المان هایی نمود که کاملاً با فضای در اختیار تناسب داشته و همخوان باشد. به عنوان مثال در انتخاب مبلمان برای واحدهای آپارتمانی کوچک باید به ابعاد و نوع مبل ها منتخب و حتی رنگ بندی آنها دقت شود. استفاده از مبل هایی که ابعاد بزرگی دارند نه تنها باعث زیبایی منزل نخواهد شد بلکه فضای داخلی منزل را آشفته نموده و تاثیر منفی در روحیه کاربران بر جای خواهد گذاشت. در ادامه انواع مبل های جمع و جوری که برای منازل کوچک طراحی و ساخته شده اند معرفی می شوند تا متقاضیان با دید باز قادر به انتخاب مبل ایده آل برای آپارتمان خود باشند. می خواهید بدانید ست مبل با فرش فیلی رنگ چیست؟ این مقاله را بخوانید.

 20 مدل مبل مناسب خانه های کوچک و دکوراسیون منزل نقلی

20 مدل مبل مناسب خانه های کوچک و دکوراسیون منزل نقلی

با گشت کوچکی در بازار عرضه مبلمان متوجه می شویم که این صنعت در پی گذر ایام دچار تحولات شگفت انگیزی شده است تا توانایی پاسخگویی به نیاز مشتریان را داشته باشد. شاید در روزگاران نه چندان دور، مبلمان سلطنتی تنها شامل مولفه های خاص و مشخصی می شدند که کسی حتی در فکر ایجاد تغییر در آنها نیز نبود اما؛ امروزه شاهد ابداع المان های نوینی نظیر مبل ال استیل هستیم که هم از زیبایی مبل های سلطنتی برخوردار هستند و هم کم جا و کوچک می باشند. در نتیجه استفاده از آنها در منازل کوچک می تواند بسیار ایده آل و مطلوب باشد. همچنین ساخت مبل هایی که دارای کاربری های مختلف هستند مانند مبل های تخت خواب شو، توانسته اند در طراحی دکوراسیون داخلی منازل کوچک و نقلی بسیار کاربردی و مطلوب عمل کنند. یعنی کاربران با برخورداری از تمام عناصر مورد نیاز خود برای زندگی راحت، از کمبود جا نیز در رنج نخواهند بود.

 20 مدل مبل مناسب خانه های کوچک و دکوراسیون منزل نقلی
خرید نیم ست به جای ست کامل نیز می تواند گزینه مناسبی برای مبله نمودن منازل کوچک باشد. در این گونه مبل ها معمولا برخی از تکه های مبل به دلخواه مشتری حذف می شود. به عنوان مثال چنانچه هدف خرید یک ست راحتی برای نشیمن باشد، می توان به خرید یک کاناپه همراه با دو صندلی اکتفا نمود.
به طور کلی بهترین گزینه از دید طراحان دکوراسیون برای مبله کردن یک واحد نقلی، مبل های ال می باشد. این مبل ها با توجه به تنوع زیاد و بی نظیری که دارند می توانند برای هر سلیقه ای، کاری قابل قبول ارائه نماید. به عنوان مثال در بازارهای مبل فروشی کشور مبل ال به صورت چستر فیلد، سلطنتی، کلاسیک و … در رنگ های مختلف در دسترس قرار دارد. از این رو هر فرد با صرف کمی زمان می تواند گزینه درخوری از مبل ال را که با دیگر لوازم موجود در خانه هماهنگ باشد را پیدا نماید.

 20 مدل مبل مناسب خانه های کوچک و دکوراسیون منزل نقلی

پس به طور کلی می توان گفت که بهترین و مناسب ترین مبل قابل استفاده در خانه های نقلی و کوچک عبارتند از:

  • مبل ال
  • نیم ست ال
  • مبل سلطنتی مدل ال
  • مبل کلاسیک ال شکل
  • میل چستر فیلد به شکل ال
  • مبل و کاناپه تخت خواب شو
  • کاناپه به همراه صندلی
  • کاناپه با پاف
  • مبل های تک به تعداد مورد نیاز و دلخواه
  • مبل های با ابعاد کوچک و بدون انحنا و پیچ و تاب در دسته و سایر اجزاء
  • کاناپه با صندلی هایی از جنس حصیر

البته موارد فوق تنها پیشنهاداتی هستند که امتحان خود را پس داده اند و افراد می توانند با توجه به علایق و روحیات خود، گزینه های دیگری را مورد آزمون قرار دهند.

ویژگی مبل های مناسب برای آپارتمان های کوچک

ویژگی مبل های مناسب برای آپارتمان های کوچک

در بخش قبل مبل هایی که در منازل کم جا مورد استفاده قرار می گرفتند معرفی شدند. با توجه به اینکه ممکن است برخی از افراد تمایل به استفاده از قوه خلاقیت خود برای دیزاین منزلشان داشته باشند، در این قسمت ویژگی های کلی مبل های مناسب برای فضاهای کوچک ارائه می شود تا افراد با برخورداری از اطلاعات ارزشمند مورد نیاز، بتوانند گزینه مطلوب و مناسبی را برای خود انتخاب نمایند.
مبلی برای بکارگیری در آپارتمان های کوچک مناسب است که جای کمی اشغال کند و بتواند با گرفتن حداقل فضا بیشترین کارایی را به ارمغان آورد. بهتر است از خریداری نمودن مدل هایی که پشتی بلندی دارند خودداری شود. چرا که این مبل ها از نظر ذهنی توهم بزرگ و بد دست بودن را در فضاهای کوچک القا می کنند. مطلوب ترین گزینه برای خانه های نقلی، مبل های چند منظوره هستند که قابلیت های مختلفی را برای کاربران ارائه می دهند.
اگر به دنبال جدیدترین مطالب روز دنیا و دسترسی به یک منبع اطلاعاتی کاربردی و معتبر هستید، از دیگر مطلب های سیب دیدن فرمایید.

 

مطلب پیشنهادی

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ نیز مانند هر مدل پلان دیگری سختی‌های خاص خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *