یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 1:30 بعد از ظهر

پماد برای جای جوش روی باسنم

 

جوش های پوستی می توانند به دلیل عفونت، فشار به پوست و ترشح بیش از حد چربی به وجود بیایند. در اکثر موارد جوش ها روی نواحی صورت رشد می کنند و کمتر دید می شود که افراد در نواحی دیگری از جمله باسن جوش داشته باشند. با این حال دیدن جوش روی باسن چندان اتفاق عجیبی نیست و نباید نگران آن باشید. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد و قطعا عوامل زیادی می توانند روی این موضوع دخیل باشند. باقی ماندن جای جوش روی باسن، یکی از مشکلاتی است که برای بانوان رخ می دهد و معمولا بانوان به دنبال راهی هستند تا بتوانند جای جوش به وجود آمده روی باسن را برطرف کنند. در ادامه مقاله قصد داریم نحوه از بین بردن جای جوش باقی مانده روی باسن را به شما توضیح دهیم تا بتوانید بدون هیچ مشکلی، لکه و جای باقی مانده جوش را از بین ببرید.

درمان خانگی جای جوش روی باسنم

زدن جوش روی باسن می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد و باعث ایجاد درد و ناراحتی نیز خواهد شد. البته در برخی از موارد نیز جوش بدون درد بوده و فقط آثار آن روی پوست باقی می ماند. باقی ماندن جای جوش روی باسن برای بسیاری از خانم ها آزاردهنده است.

روش های خانگی مختلفی وجود دارند که می توانند برای درمان جای جوش روی باسن مورد استفاده قرار گیرند که در ادامه مقاله به آن ها اشاره می کنیم. هر کدام از این روش های خانگی برای درمان جای جوش می توانند موثر باشند، اما تضمینی وجود ندارد که همه افراد از این راه ها بهره بگیرند. پس اگر از یکی از راه های زیر کمک گرفتید ولی نتیجه دلخواهی را ندیدید، روش های دیگر را امتحان کنید.

دستکاری نکردن جوش

برای اینکه نخواهید هزینه زیادی برای از بین بردن جای جوش روی باسن کنید، باید از دستکاری کردن جوش خودداری کنید. بسیاری از افراد تصور می کنند که با دستکاری کردن جوش و خالی کردن آن، می توانند زودتر جوش را درمان کنند. ولی این کار کاملا اشتباه بوده و باعث باقی ماندن جای جوش روی پوست باسن می شود. از طرفی ممکن است با انجام این کار، جوش خودتان را به یک جوش عفونی و پردردسر تبدیل کنید.

روغن جوجوبا

یکی از بهترین روغن هایی که می تواند برای از بین بردن جای جوش روی باسن مورد استفاده قرار گیرد، روغن جوجوبا است. این روغن تاثیر زیادی روی رفع آکنه های پوستی داشته و می تواند جوش های زیر پوستی را برطرف کند. روغن جوجوبا حاوی ترکیبات ضد التهابی است و در ابتدا التهاب ایجاد شده در پوست را از بین می برد. یکی دیگر از خواص روغن جوجوبا، خاصیت ضد عفونی کنندگی آن است. این روغن می تواند جوش های عفونی را از بین ببرد و باعث پاکسازی پوست از عفونت شود. بنابراین، اگر نگران این هستید که جوش مجددی روی باسن شما زده شود، کافیست مقداری روغن جوجوبا را روی سطح جوش بزنید تا عواملی که باعث ایجاد جوش می شوند از بین بروند.

روغن جوجوبا با خاصیت پاکسازی پوست از آلودگی و خواص رطوبت رسانی به پوست، می تواند پس از بین بردن جوش ها باعث از بین بردن جای جوش ها نیز شود. بنابراین، چند قطره روغن جوجوبا را روی باسن بزنید و به صورت دورانی ماساژ دهید. اگر هر روز 5 دقیقه این روغن را روی باسن ماساژ دهید، شاهد از بین رفتن جای جوش خواهید بود.

روغن زیتون

روغن زیتون نیز یکی از ترکیبات مفید است که می تواند برای رفع جای جوش باسن مورد استفاده قرار گیرد. این روغن دارای خاصیت لایه برداری طبیعی است و می تواند جای جوش و آکنه را از بین ببرد. فقط کافیست که هر روز مقداری روغن زیتون را در ناحیه ای که جوش وجود داشته بزنید و ماساژ دهید تا به مرور زمان لکه جای جوش از بین برود. می توانید مقداری عسل و شکر نیز به این روغن اضافه کنید تا اثربخشی آن چندین برابر شود.

خمیر دندان

در صورتی که وجود لکه های تیره روی ناحیه باسن شما را اذیت می کند، می توانید از مقداری خمیر دندان برای از بین بردن جای لک استفاده کنید. بدین ترتیب که مقداری از خمیر دندان را روی ناحیه دارای جوش بزنید. سپس یک دستمال کاغذی کوچک روی آن ناحیه قرار دهید تا اثربخشی خمیر دندان چندین برابر شود.

صابون های روشن کننده پوست

صابون های گیاهی و غیر گیاهی در بازار موجود هستند که با ترکیبات روشن کننده تولید شده اند و می توانند برای رفع لکه های تیره ناشی از جای جوش مورد استفاده قرار گیرند. کافیست که هر روز ناحیه باسن خودتان را با این صابون ها بشویید تا به مرور زمان شاهد روشن شدن ناحیه باسن خودتان باشید.

روغن درخت چای

یکی از روغن های موضعی که بسیار برای درمان جوش مفید است، روغن درخت چای است. این روغن می تواند برای درمان عفونت های پوستی نیز بسیار مفید باشد و در درمان زخم ها نیز فواید بسیار زیادی دارد. برای اینکه از خواص روغن درخت چای برای از بین بردن جای جوش روی باسن بهره مند شوید، کافیست که مقداری از این روغن را روی ناحیه دارای جای جوش بزنید و ماساژ دهید. این روغن به مرور زمان جوش را از بین می برد و پس از آن باعث رفع جای جوش نیز خواهد شد.

روغن درخت چای از برگ‌های یک درخت استرالیایی با همین نام تهیه می‌شود. این روغن سال‌ها برای درمان عفونت‌های مختلف پوست و زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. متخصصان روغن درخت چای را به عنوان درمان طبیعی و مؤثر جوش پوستی توصیه می‌کنند، زیرا دارای خواص ضد باکتریایی است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل، یکی از روغن های فوق العاده مفید برای سلامت پوست است که می تواند برای از بین بردن جای جوش باسن نیز استفاده شود. اگر یک بخش از باسن شما به خاطر جوش تیره شده است، می توانید مقداری روغن نارگیل به آن ناحیه بزنید و ماساژ دهید. اگر هر روز و به صورت منظم از این روغن استفاده کنید، جای جوش کم کم از بین می رود.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *