شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 2:16 بعد از ظهر

کاغذ دیواری عایق صدا

امروزه عایق کردن خانه‌ها بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته است. کاغذ دیواری‌های عایق صدا یکی از کم هزینه‌ترین گزینه‌های روی میز به شمار می‌روند. اگر شما هم تمایل دارید همه چیز را درباره کاغذ دیواری عایق صدا بدانید، تا انتهای این مقاله با سیب همراه باشید. در گذشته مدل‌های متفاوتی از کاغذ دیواری مورد استفاده قرار می‌گرفتند. مدل‌های قدیمی کاغذی تنها به منظور زیباسازی فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
کاغذ دیواری‌ها به مرور پیشرفت کردند و از مدل‌های کاغذی، به مدل‌های پارچه‌‌ای و سپس فلزی رسیدند. هر کدام از این انواع کاغذ دیواری مزایا و معایب خاص خود را داشتند. اما هیچ کدام به اندازه کافی نیازهای کاربران امروز را برطرف نمی‌کردند. این روزها نوع دیگری از کاغذدیواری رایج است که به نام کاغذ دیواری عایق صدا یا همان آکوستیک شناخته می‌شوند. این کاغذهای دیواری همانطور که از نام آن‌ها پیداست، قابلیت جلوگیری از ورود و خروج صدا را دارند.

همه چیز در مورد کاغذ دیواری عایق صدا

همه چیز در مورد کاغذ دیواری عایق صدا

تصور کنید در خانه خود نشسته‌‌اید و در حال استراحت هستید. به ناگاه صدای گریه نوزاد همسایه شما را از خواب بیدار می‌کند. مسلم است که بسیار ناراحت و عصبی می‌شوید. این دقیقاً مشکلی است که با استفاده از کاغذدیواری‌های عایق صدا قابل حل شدن است. به طور کلی آلودگی صوتی این روزها بیش از هر چیزی می‌تواند موجب آسیب‌های مغزی و گوش شود. حتی در صورت وجود آلودگی صوتی بسیاری از بیماری‌های روحی و مغزی تشدید می‌شوند. اما مهم‌ترین دلیلی که باید کاغذ دیواری‌های عایق صدا را انتخاب کنید، ذهن آسوده خودتان است که در سکوت محیا می‌شود.
کاغذ دیواری‌های عایق صدا را در مکان‌های مختلفی به شکل‌های مختلف می‌توان مشاهده کرد. طبیعی است که هر مکان نیاز به میزان متفاوتی از جذب صدا دارد. پس مقرون به صرفه نیست که همیشه از کاغذ دیواری‌های که جذب صدای زیادی دارند استفاده کنید.

کتابخانه‌ها و مراکز آموزشی یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که می‌توان از کاغذدیواری‌های عایق صدا در طراحی آن‌ها استفاده کرد. نکته‌‌ای که این مراکز را متفاوت کرده است، نیاز به جذب صدا در کنار طراحی زیباست.

همه چیز در مورد کاغذ دیواری عایق صدا

در ادامه به تعدادی از مکان‌هایی که می‌توان از کاغذدیواری عایق صدا در آن‌ها استفاده کرد اشاره می‌کنیم:

  • رستوران‌ها و کافه‌ها
  • سالن‌های موسیقی و ضبط صدا
  • سالن‌های جشن و عذاداری
  • آزمایشگاه‌های موسیقی و صدا
  • خانه‌های نزدیک مکان‌های پر رفت و آمد

به طور کلی صوت طول موجی است که در برخورد با برخی موانع جذب، برخی عبور و برخی دیگر بازتاب داده می‌شود. در تولید کاغذدیواری‌های آکوستیک از فوم‌هایی استفاده می‌شود که میان لایه خارجی کاغذدیواری و دیوار قرار می‌گیرند. این فوم‌ها میزان جذب صدای متفاوتی دارند. میزان جذب صدا یکی از مهم‌ترین موارد تعیین کننده قیمت کاغذدیواری‌های عایق صدا به شمار می‌رود. از دیگر موارد تعیین کننده قیمت این کاغذدیواری‌ها می‌توان به کیفیت چاپ، کیفیت طراحی و رنگ آمیزی‌ها اشاره کرد.

ویژگی‌های کاغذ دیواری عایق صدا

ویژگی‌های کاغذ دیواری عایق صدا

انواع کاغذ دیواری عایق صدا براساس فوم سازنده این محصولات تقسیم بندی شده است. هر نوع فوم مزایا و معایب خود را دارد که به ترتیب به آن‌ها اشاره می‌کنیم. فوم‌های صاف از جمله فوم‌هایی هستند که نصب بسیار ساده‌‌ای دارند. به طوری که بدون نیاز به هیچ گونه تخصص خاصی می‌توانید این کاغذ دیواری‌ها را نصب کنید. جالب است بدانید این نوع کاغذ دیواری عایق صدا هم می‌تواند به تنهایی یک کاغذ دیواری کامل باشد و هم پایه‌‌ای برای نصب سایر مدل‌های کاغذدیواری به شمار می‌رود.
از این رو بهتر است در انتخاب طرح آن چندان حساسیت به خرج ندهید! فوم منشوری نوع دیگری از فوم‌های کاغذدیواری عایق صداست که قدرت بالایی در جذب صداهای مزاحم دارد. مهم‌ترین ویژگی این نوع فوم نیز قدرت فوق العاده آن در جذب صداست. البته فوم‌های منشوری ظاهر بسیار زیبایی نیز دارند. از این رو در بسیاری از موارد به عنوان کاغذ دیواری اصلی به کار گرفته می‌شوند. با این حال کاغذ دیواری‌های آکوستیک منشوری باید توسط یک متخصص نصب شوند.

ویژگی‌های کاغذ دیواری عایق صدا

فوم شانه تخم مرغی گل سرسبد کاغذ دیواری‌های عایق صداست. چرا که جذب صدا در این نوع فوم‌ها به حداکثر می‌رسد. این فوم‌ها شباهت بسیاری به شانه‌های تخم مرغ دارند. از این رو به آن‌ها فوم‌های شانه تخم مرغی گفته می‌شود. فوم‌های شانه تخم مرغی برای کاربردهای خانگی گزینه خوبی به شمار نمی‌روند. ظاهر این کاغذ دیواری‌ها به طوری است که طرح‌های زیادی را نمی‌توان روی آن‌ها اجرا کرد. اما برای استودیوهای ضبط موسیقی یا آزمایشگاه‌های صوت بهترین گزینه به شمار می‌روند.
فوم‌های ترکیبی یا دیفیوز نوع دیگری از فوم‌های کاغذ دیواری هستند که حاصل ترکیب سایر فوم‌ها با یکدیگر می‌باشند. این نوع فوم‌ها نیز بسته به میزان جذب صدایی که دارند، دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. با این حال از این نوع کاغذدیواری عایق صدا نیز نمی‌توان در طراحی داخلی منازل استفاده کرد.
نویسندگان مجله سیب توصیه می‌کنند با پرداخت کمی هزینه بیشتر از این نوع کاغذدیواری‌ها استفاده کنید. کاغذ دیواری عایق صدا راه نجات شما از نا آرامی‌های درون شهری است. از این رو ارزش پرداخت هزینه بیشتر را دارد. با مجله اینترنتی سیب جواب تمام سوالات منزل خود را مانند کاغذ دیواری عایق صدا بصورت رایگان پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳