جمعه , 31 فروردین 1403 - 3:19 قبل از ظهر

تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران

کابینت به قفسه ای می گویند که در فضاهای مختلف خانه استفاده می شود و می تواند وسایل زیادی را درخود جای دهد. بیشترین کاربرد کابینت ها در آشپزخانه است که بسیار کاربردی بوده و می توان تمام ظروف و لوازم آشپزخانه را داخل آنها جا داده و نظم خاصی به آشپزخانه بخشید. درعین حال از لحاظ زیبایی هم، جلوه خاص و زیبایی به آشپزخانه می بخشد. کابینت ها در انواع و اقسام طرح ها، جنس ها و قیمت های مختلف وجود دارند که هر کس می تواند متناسب با سلیقه و بودجه خود کابینت های خانه خود را انتخاب کند. اما دو کابینتی که می خواهیم در ادامه به آنها بپردازیم کابینت نئوکلاسیک و ممبران است که هریک مزایا و معایب خود را دارد.
کابینت ممبران در عین حال که فضای داخلی زیادی دارد، اما نسبت به کابینت های چوبی هزینه کمتری می طلبد. به نوعی می توان گفت که در کابینت هایی ممبران از سبک کابینت های کلاسیک چوبی تقلید شده اما از لحاظ کیفیت بسیار پایین تر بوده و بالطبع قیمت پایینی هم دارند. روکش این کابینت در اثر گرما و رطوبت به مرور بلند می شود که در این صورت قابل ترمیم نیست و باید تعویض شود. اما کابینت کلاسیک هزینه بالاتری نسبت به ممبران دارد، ولی در عوض بااصالت بوده و تقلید از هیچ سبک دیگری نیست؛ بلکه ادغامی از دو سبک کلاسیک و مدرن است.
علاوه بر این مقاومت بسیار خوبی در برابر گرما و رطوبت دارد. در این کابینت از رنگ پلی اورتان استفاده شده که قابل ترمیم است؛ یعنی در صورتی که درب کابینت نئوکلاسیک آسیبی دید، نیازی به تعویض آن نیست. همچنین نحوه تميز كردن كابينت ام دي اف را در سایت سیب گفته ایم.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

واژه نئوکلاسیک به معنی مدرن کلاسیک بوده و اشاره به سبکی در معماری دارد که در قرن 18 و 19 میلادی در اروپا رایج بود. زمانی که از این واژه برای آشپزخانه استفاده می شود، منظور امکانات و ویژگی های مدرنی است که طراحی کلاسیک بر بستر آنها پیاده شده است. به این صورت که شکل و شمایل کابینت ها و دیگر چیدمان آشپزخانه تمایل به کلاسیک دارد، در حالیکه ویژگی های و کاربردهای مدرنی دارد. نئوکلاسیک به نوعی اقتباس از کلاسیک و مدرن است. کابینت‌ نئو کلاسیک در عین حال که ظاهر سنتی دارد، اما بسیار کاربردی و زیباست و در آن المان های تزئینی ساده ای وجود دارد که باعث ایجاد نمایی مدرن و لوکس می شود. کابینت‌ نئو کلاسیک طراحی اشرافی و هنری دارد که با مدرنیته در هم آمیخته. سادگی این کابینت ها باعث می شود که از چشم نیفتد. طرح هایی که روی این کابینت ها وجود دارد ساده بوده و از خطوط دایره و منحنی زیادی در آن استفاده شده است و جزئیات ظریفی دارد. این کابینت در انواع رنگ ها وجود دارد، اما سفید و طوسی کاربرد بیشتری دارند.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟
کابینت نئوکلاسیک که ترکیبی از کابینت کلاسیک و مدرن است که برای اینکه بهتر بتوانید سبک آن را متوجه شوید، به ارائه توضیحاتی راجع به هر یک می پردازیم:

کابینت کلاسیک

حالت کلاسیک اروپایی دارد و نمایانگر اشرافیت است. فضایی باشکوه و مجلل به بیننده القا می کند. از چوب ساخته شده و روی آن از کنده کاری هایی دارد که حاصل هنر دست است و به همین دلیل قیمت بالایی هم دارند.

کابینت مدرن

کابینت مدرن

بر خلاف نوع کلاسیک آن، طراحی خیلی ساده ای دارد و مخصوص کسانی است که علاقه ای به محیط های اشرافی ندارند. متریال آن نیز MDF بوده و از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار است. سادگی کابینت مدرن ظاهر خیلی منظمی به فضای آشپزخانه می دهد.
حالا کابینت نئوکلاسیک چیزی مابین این دو است که نه مثل کابینت های مدرن سبک مینیمالیستی دارد و نه مثل کابینت های کلاسیک جزئیات ظریف زیادی دارد. کابینت نئوکلاسیک دارای خطوط نرمی است که طراحی لوکسی دارد. در این مدل کابینت به وسیله دستگاه CNC مرکز آن را جوش می دهند و سپس سطح ورق های حکاکی شده را با روکش‌های PVC یا رنگ می پوشانند.
کابینت نئوکلاسیک در مقایسه با کابینت کلاسیک سطح صاف و صیغلی دارد و همین موجب شده که تمیز کردن آنها نیز راحت تر باشد. قیمت این نوع کابینت ها نسبت به کابینت های کلاسیک و مدرن بیشتر است و به همین دلیل اگر آشپزخانه کوچکی دارید و نمی خواهید بودجه زیادی هم صرف کنید، استفاده از کابینت مدرن، معقول تر به نظر می رسد. در مقایسه با کابینت های کلاسیک، کابینت های نئوکلاسیک ارتفاع زیادی تا نزدیک سقف دارند تا وسایل بیشتری را در خود جای دهند.

کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران چیست؟

به نوعی از کابینت می گویند که دارای روکش ممبران است. ممبران نوعی روکش PVC است که از آن برای پوشاندن MDF، نئوپان و یا چوب استفاده می شود. متریال خامی که در کابینت ممبران استفاده می شود، MDF می باشد. در فرایند ساخت این نوع کابینت، ابتدا روی ام دی اف که ابزارهای روی آن ایجاد شده است، چسب می زنند و سپس روکش ممبران را روی آن وکیوم می کنند. برای این کار از دستگاه هایی که مختص روکش ممبران است استفاده می شود. ابزارهایی که روی ام دی اف وجود دارد، توسط دستگاه CNC ایجاد می شوند. البته می توان چسب را روی ام دی اف خام نیز چسباند. از آنجایی که قیمت این روکش بالاست، فقط یه روی آن ام دی ف را روکش می کنند و روی دیگر که به سمت داخل است را با PVC می پوشانند.
خیلی ها فکر می کنند که کابینت ممبران همان کابینت کلاسیک است؛ اما در واقع اینطور نیست. زمانی که روی MDF از طرح های کلاسیک استفاده شود و سپس روکش ممبران روی آن قرار گیرد، حالت کلاسیک به خود می گیرد. زمانی هم که در آن از طرح های ساده استفاده شود، شکل مدرن به خود می گیرد.

کابینت ممبران چیست؟
کابینت ممبران از لحاظ نوع روکش در دو نوع وجود دارند. از یک نوع این پوشش هم برای طراح های کلاسیک و هم مدرن استفاده می شود. اما نوع دیگر آن که ضخیم تر بوده و براق است، فقط در کابینت ممبران مدرن استفاده می شود.
با سیب، هیچ سوالی در ذهن شما بی جواب نمی ماند. اگر خواهان اطلاعات بیشتری در زمینه انواع کابینت و لوازم خانه خانه هستید، می توانید سری به دیگر مطالب سایت سیب بزنید که توانسته اطلاعات مفید و کاربردی در دسترس کاربران خود قرار دهد.

مطلب پیشنهادی

تميز كردن كابينت ام دي اف با شامپو فرش

تميز كردن كابينت ام دي اف با شامپو فرش

استفاده از کابینت های ام دی اف در آشپزخانه بسیار متداول است و به دلیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳