یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 1:33 قبل از ظهر

بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل

ترک اعتیاد در منزل یکی از روش های ترک است که مصرف کنندگان مواد مخدر آن را انتخاب می کنند. ترک اعتیاد در خانه باید تحت نظر پزشک متخصص و مشاوره ترک اعتیاد انجام شود تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
تصمیم به ترک اعتیاد باید از کلینیک ها شروع شود و در منزل روند آن ادامه یابد. به این ترتیب برخی از مصرف کنندگان ترجیح می دهند بهترین و سریع ترین روش های ترک اعتیاد در خانه را انتخاب کرده و بدون کمک گرفتن از دیگران، بر غول اعتیاد غلبه کنند. در این مبحث قصد داریم ترک اعتیاد در خانه را از جوانب گوناگون بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین روش ترک اعتیاد در منزل چیست؟

بهترین روش ترک اعتیاد در منزل چیست؟

ترک اعتیاد در منزل برای افرادی مناسب است که از کمپ ترک اعتیاد وحشت دارند و حاضر نیستند به این مراکز مراجعه کنند. بنابراین اعتیاد خود را کنار نمی گذارند و روز به روز بیشتر از قبل در آن فرو می روند. در این شرایط توصیه می شود مصرف کننده تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرد و ترک در خانه را آغاز کند. در صورتی که مصرف کننده از انگیزه و اراده کافی برای ترک برخوردار باشد و به روش اصولی اقدام کند، احتمال ترک موفقیت آمیز در منزل بسیار بالا می رود. چرا که مهم تر از فرآیند ترک اعتیاد، عدم بازگشت مجدد به اعتیاد است.
چنانچه ترک به صورت اصولی انجام شود و فرد اقدامات خود سرانه انجام ندهد، ترک او بدون بازگشت خواهد بود. برای آغاز کار باید از متخصص های مجله اینترنتی سیب در مورد روش های ترک اعتیاد مشاوره گرفت. چرا که امروزه روش های متفاوتی وجود دارد و افرادی که از تخصص کافی برخوردار نیستند، توانایی تشخیص روش صحیح را ندارند.

لازم است اشاره کنیم متخصصان و روانشناسان برای تشخیص بهترین روش ترک اعتیاد در منزل به فاکتور های مختلفی توجه کرده و متناسب با آن یکی از بهترین روش ها را انتخاب می کنند. این فاکتور ها شامل نوع ماده مصرفی، دوز مصرفی، شدت عوارض اعتیاد در مصرف کننده، میزان علائم ترک و غیره هستند.

بهترین روش ترک اعتیاد در منزل چیست؟
امروزه فقط در موارد خاص مصرف کننده را برای ترک بستری می کنند. در اغلب مواقع یکی از بهترین روش های ترک در منزل که متخصصان معرفی می کنند، سم زدایی است. به این صورت که ابتدا سریعا سم زدایی از بدن انجام می شود تا درد خماری برای مصرف کننده کمتر شود. سپس با داروهای مسکن و روان درمانی پروسه را ادامه می دهند.

5 نمونه راه های ترک اعتیاد در خانه

ترک اعتیاد در منزل کاری دشوار است، اما چنانچه مصرف کنندگان از راه های اصولی اقدام به ترک کنند می توانند به زندگی عادی خود بازگردند. به این ترتیب می توانند از روش های زیر جهت ترک کمک بگیرند. این روش ها از قرار زیر هستند:
اراده و تصمیم قوی برای تغییر داشته باشد
یکی از مهم ترین و دشوار ترین اقداماتی که لازم است برای ترک اعتیاد انجام داد، تصمیم و اراده قوی برای ترک است. بنابراین لازم است مصرف کننده هر گونه شک و تردید را از خود دور کند و مصمم به ادامه مسیر تا بهبودی کامل باشد. در این شرایط توصیه می شود اطرافیان و افراد خانواده مصرف کننده نیز او را همراهی کرده و انگیزه کافی برای ترک در او ایجاد کنند.

5 نمونه راه های ترک اعتیاد در خانه

2. راه های درمان را بررسی کند
زمانی که مصرف کننده تصمیم به ترک اعتیاد در منزل می گیرد، باید تمام راه های ترک را بررسی کند و راجع به آن ها اطلاعات کافی کسب کند. برنامه ترک غالبا شامل موارد زیر است:

  • سم زدایی بدن
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • دارو درمانی
  • پیگیری طولانی مدت
  • از حمایت اطرافیان استفاده کند.

به منظور موفقیت در پروسه ترک اعتیاد در خانه، مصرف کننده به تنهایی نمی تواند اقدام کند. بلکه باید اطرافیان و خانواده را آگاه کرده و دراین شرایط به آن ها تکیه کند. با افرادی ارتباط داشته باشد که اعتیاد ندارند و به گروه های حمایتی که شرایط مشابه او را دارند، بپیوندد.

5 نمونه راه های ترک اعتیاد در خانه

روش های مقابله با اعتیاد را بیاموزد
در این مرحله از ترک در خانه ممکن است فرد احساسات گوناگونی از قبیل ترس، خشم، شرم، افسردگی، استرس، تنهایی، ناامیدی و موارد دیگر را تجربه کند و مجددا به سوی اعتیاد روی آورد. اما توصیه می شود روش های سالم برای مقابله را یاد بگیرد و آن ها را به کار ببرد.
عوامل محرک را تحت کنترل درآورد
پس از ترک، فرد ولع دوباره برای مصرف مواد مخدر پیدا می کند. اما توصیه می شود از شرایطی که می تواند او را برای مصرف مواد مخدر تحریک کند، فاصله بگیرد و شرایط را تحت کنترل خود درآورد.
جمع بندی
همانطور که اشاره کردیم، در ابتدا فرد از مصرف مواد مخدر لذت می برد، اما پس از گذشت مدتی دیگر از آن لذت ها خبری نیست. پس باید فرد اراده مصمم داشته باشد تا نسبت به ترک اعتیاد در منزل اقدام کند.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

یک دیدگاه

  1. باسلام من چند ساله که ترامادول مصرف می‌کنم اول 100ویه ساله که 200مصرف میکنم حالا هم خیلی کم کردم باتعریهای زیادی .4روزه که به نص رسوندم و51روزه که نخوردم ولی هنوز بیحالم تا کی خوب میشم .ممنون میشم راهنماییم کنید درضمن دوماهه که حامله هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *