پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 9:59 قبل از ظهر

فرق رنگ موی شکلاتی و کاکائویی

رنگ مو شکلاتی و رنگ مو کاکائویی دو رنگ مویی هستند که هر چند تشابه اسمی دارند اما تناژ کاملاً متفاوتی با هم دارند و می توانند رنگ های متفاوت و زیبایی روی موها ایجاد کنند. فرمولاسیون این دو رنگ کاملا متفاوت است اما افراد زیادی هستند که این دو رنگ را کاملا با هم اشتباه در نظر می گیرند.
از مهمترین تفاوت هایی که رنگ مو شکلاتی و کاکائویی دارند این است که رنگ مو شکلاتی تناژ قرمز رنگی دارد به همین دلیل می توانیم آن را نسبت به رنگ کاکائویی رنگ گرمتری به شمار آوریم.

رنگ مو شکلاتی و کاکائویی برای چه کسانی مناسب هستند؟

طیف رنگی قهوه ای که رنگ مو شکلاتی و کاکائویی نیز شامل آن می شوند برای اغلب افراد مناسب هستند، به همین خاطر همه می توانند از این رنگ مو بهره ببرند. اما قانونی در انتخاب رنگ مو وجود دارد، آن هم این است که افرادی با رنگ پوست سرد رنگ های گرم را انتخاب کنند و برعکس، به همین دلیل می توانیم بگوییم که این دو رنگ از جمله رنگ هایی هستند که به دلیل گرم بودن اغلب برای افرادی که رنگ پوست سردی دارند بسیار مناسب است. هر چند که رنگ پوست صورت در انتخاب رنگ مو تأثیر بسیار زیادی دارد، رنگ چشم، فرم صورت و ترکیب کلی چهره نیز در این انتخاب حائز اهمیت هستند.

رنگ مو شکلاتی و کاکائویی برای چه کسانی مناسب هستند؟

تناژهای متفاوت رنگ مو شکلاتی و کاکائویی را بشناسید

رنگ مو شکلاتی و کاکائویی با هم تناژهای متفاوتی دارند و می توانیم با تغییر فرمولاسیون اصلی این رنگ ها، به ترکیب رنگ های متعددی برسیم. برای مثال ما می توانیم با اضافه کردن رنگ گیلاسی، فندقی، دودی و برخی دیگر از رنگ ها به رنگ شکلاتی یک ترکیب رنگ محشر داشته باشیم.
به دلیل ازدیاد این ترکیب و تناژهای متفاوت بهتر است که این تناژها را به سه دسته کلی تقسیم بندی کنیم:

  • رنگ مو شکلاتی و کاکائویی روشن

رنگ مو شکلاتی روشن از جمله رنگ هایی است که به اغلب افراد می آید از این رو انتخاب بسیاری از کسانی است که به دنبال یک رنگ روشن و گرم هستند. برای رسیدن به این ترکیب رنگ باید 3 سانت از رنگ دودی شماره 8 و 3 سانت از رنگ بژ روشن را با 2 سانت از رنگ شکلاتی متوسط و 2 سانت رنگ طبیعی شماره 8، 1 سانت واریاسیون نقره ای ترکیب کرد و همچنین از اکسیدان شماره 1 استفاده کرد. در صورتیکه پایه موهای شما تیره است ابتدا آن را به پایه 8 برسانید تا این رنگ مو زیبا روی موهای شما جلوه ویژه ای داشته باشد.

رنگ مو شکلاتی و کاکائویی برای چه کسانی مناسب هستند؟

اما برای رنگ کاکائویی روشن می توانید 4/1 از تیوپ رنگ عسلی شماره 6 را با 3/1 از تیوپ رنگ شکلاتی شماره 6، 2/1 از تیوپ رنگ شکلاتی شماره5، 2 سانت از رنگ طلایی شماره6، 3 سانت از رنگ طبیعی شماره 6 ترکیب کرد تا به این ترکیب رنگ رسید.

  • رنگ مو شکلاتی و کاکائویی متوسط

اما اگر نه موی تیره نه روشن می خواهید باید از رنگ های تناژ متوسط استفاده کنید، برای رسیدن به این تناژ رنگی چه شکلاتی چه کاکائویی کافی است شماره 5 و6 این دو رنگ را تهیه کنید و با اکسیدان 9 درصد ترکیب کنید تا به این تناژ رنگی برسید. رنگ مو شکلاتی و کاکائویی متوسط از جمله رنگ هایی هستند که اغلب به دلیل ملایم بودن به همه افراد می آیند.

تناژهای متفاوت رنگ مو شکلاتی و کاکائویی را بشناسید

  • رنگ مو شکلاتی و کاکائویی تیره

رنگ مو تیره همیشه می تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که به تازگی تصمیم گرفته اند موهای خود را برای بار اول رنگ کنند، زیرا چهره کمتر تغییر می کند و در صورت پشیمونی، آسیب هایی که به مو رسیده است به دلیل عدم دکلره کمتر است. البته برای رسیدن به رنگ شکلاتی و کاکائویی تیره گاهی نیاز است که موهای خود را دکلره کنید، این مسئله بسته به رنگ پایه موهای شما دارد. به هر حال برای رسیدن به این رنگ مو می توانید شماره 3 و 4 رنگ مو کاکائویی و شکلاتی را تهیه کنید و با اکسیدان 6 درصد ترکیب کنید.

نکته مهمی که قابل ذکر است این بوده که در صورتی که رنگ کاکائویی در بازار نیفتید می توانید از رنگ قهوه ای استفاده کنید، زیرا بسیاری از فروشنده ها و متخصصین این حوزه نیز رنگ کاکائویی را با رنگ قهوه ای یکی می دانند. امروزه در بازارها این رنگ ها به صورت آماده نیز وجود دارند و شما می توانید این رنگ ها را به صورت ترکیب شده  و آماده از برندهای مختلف تهیه کنید. مجله اینترنتی سیب اینجاست تا اطلاعات شما را بالا ببرد؛ پس دیگر مطالب ما را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *