یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 10:02 بعد از ظهر

خشك كردن انجير سیاه با نخ

انجیر به دلیل خواص بی نظیر خود طرفداران زیادی دارد. از جمله این خواص می توان به تاثیر انجیر خشک در کنترل وزن و همچنین بهبود فشار خون اشاره نمود. تابستان فصل رسیدن این میوه لذیذ و خوش طعم است. با این حال با خشک کردن آن می توان در تمام طول سال از خوردن انجیر لذت برد. یکی از معروف ترین روش های خشکاندن انجیر با استفاده از نخ انجام می شود. اگر دوست دارید انجیر خوش طعم با نخ داشته باشید، حتما این مطلب را مطالعه کنید. در ادامه با زبانی ساده به آموزش خشک کردن انجیر سیاه با نخ می پردازیم. با ما همراه باشید.

چطور انجیر سیاه را با نخ خشک کنیم؟

حتما تا به الان طعم انجیر خشک نخی را چشیده اید. بدون شک مزه این انجیرها هیچگاه از یاد نمی رود. شما می توانید در منزل و بدون هیچ دردسری به تهیه این محصول لذیذ اقدام کنید. خشک کردن انجیر سیاه با نخ در خانه مزایای زیادی دارد. قطعا با تهیه محصول در خانه از بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل پیدا می کنید. علاوه بر آن هزینه خشک کردن انجیر از هزینه خرید انجیر آماده کمتر خواهد بود. به دلیل هزینه پایین می توانید حجم وسیعی انجیر را درمنزل خشک کنید، به همین علت قادر خواهید بود به فروش محصول بپردازید و از فروش انجیرهای خوشمزه کسب درآمد کنید‌.

خشک کردن انجیر سیاه با نخ کار پیچیده ای نیست. تنها با طی کردن چند مرحله ساده قادر هستید به آن ها را خشک کنید. این مراحل شامل:

تهیه انجیر و وسایل مورد نیاز

قبل از هر کاری باید انجیرهای تازه و رسیده تهیه نمایید. در کنار انجیرها به نخ مناسب نیز نیاز خواهید داشت. خشک کردن انجیر سیاه با نخ بدون داشتن نخ مناسب امکان پذیر نخواهد بود. نخ مورد استفاده باید اندازه قابل قبولی داشته باشد. از تهیه نخ نازک و ضعیف خودداری نمایید. در غیر این صورت نخ نمی تواند وزن انجیرها را تحمل کند و به سادگی پاره می شود.

تهیه انجیر و وسایل مورد نیاز

آماده سازی انجیر سیاه در نخ

در این مرحله باید انجیرها را به خوبی شست و شو دهید تا آلودگی آن ها رفع گردد. انجیرهای شسته شده را در صافی بگذارید تا آب اضافی آن ها خشک شود. در مرحله آماده سازی باید انجیرها را نخ کنید. روش ساده ای برای انجام این کار وجود دارد. سوزنی تهیه نمایید. نخ را از سوزن عبور دهید.
با کمک سوزن در قسمت بالای هر انجیر سوراخ ریزی ایجاد کنید. در نهایت نیز با سوزن انجیرها را نخ نمایید. انجیرهای نخ شده شکلی شبیه به تسبیح دارند. دقت داشته باشید که در زمان عبور دادن نخ، انجیر پاره نشود و فاصله انجیرها به قدری باشد که هوا از میان آن ها به سادگی عبور کند. اگر انجیرها را بسیار نزدیک به هم قرار دهید، ممکن است محل برخورد آن ها خشک نگردد.
اکنون زمان آویزان کردن انجیرها فرا رسیده است. با کمک نخ انجیرها را درجای مناسب آویزان کنید. محل گذاشتن انجیرها باید خشک و بادگیر باشد. انجیرها لازم است در مقابل نور آفتاب آویزان شوند. شما قادر هستید انجیرهای نخ شده را پشت پنجره در داخل خانه آویزان کنید. این گونه نور به مقدار کافی به آن ها خواهد رسید. آویزان کردن انجیرها در محیط داخلی بهداشتی تر نیز خواهد بود.

آماده سازی انجیر سیاه در نخ

نگهداری از انجیرهای خشک شده

زمان لازم برای خشک شدن انجیرها بین چند روز تا چند هفته متغیر است. انجیرهای بزرگ به زمان بیش تری برای خشک شدن نیاز دارند. میزان تابش نور آفتاب نیز در تعیین زمان آماده شدن انجیرها دخیل خواهد بود. در این زمان به طور مرتب به انجیرها سر بزنید. آن ها را به اطراف برگردانید تا تمام نقاط انجیر به خوبی خشک گردد. در نهایت پس از خشک شدن کامل انجیرها آن ها را در ظروف درب دار نگهداری کنید. هوا نباید در داخل ظرف جریان داشته باشد. انجیرها را پس از خشک شدن خیس نکنید و در جای مرطوب قرار ندهید. دقت داشته باشید اگر انجیرها هنوز شیره دارند به این معنا است که کاملا خشک نشده اند. پس عجله نکنید. اجازه دهید شیره انجیر و تمام نقاط آن به خوبی خشک گردند.

در این مطلب از دانشنامه سیب با زبانی ساده صفر تا صد طرز خشک کردن انجیر سیاه با نخ را آموزش دادیم. برای تهیه انجیری خوشمزه حتما تمام نکات گفته شده را با دقت انجام دهید.

 

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *