چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403 - 2:33 بعد از ظهر

طرز رنگ کردن موهای سفید | راهنمای تصویری رنگ کردن موهای سفید

سفید شدن مو امری طبیعی است که به طور کلی با افزایش سن افراد بروز پیدا می کند. به غیر از آن عوامل دیگری نظیر ارث، استرس، حمله و فشارعصبی و بیماری در سفید شدن مو دخیل هستند. علت سفید شدن موها از دست‌دادن رنگدانه یا پیگمنت است. در واقع مو سفید نمی شود، بلکه رنگ دانه های خود را از دست می دهد. ضخامت موی سفید سبب می شود که به راحتی رنگ مو به ساقه نرسد. پس برای رنگ کردن موهای سفید روش های متفاوتی را باید در پیش گیرید. سیب را تا پایان این مقاله یاری کنید که با این روش ها آشنا شوید.

ترفندهای رنگ کردن موی سفید

نکته قابل توجه در رنگ کردن موهای سفید این است که با بالا رفتن مقدار موی سفید، میزان مصرف رنگ طبیعی بیشتر می شود. انتخاب اکسیدان مناسب نیز از نکات قابل توجه ای است که حین رنگ کردن باید به آن توجه کنید. اکسیدان شماره 2 یا همان اکسیدان 6 درصد بهترین گزینه پیش روی شماست. انتخاب رنگ هایی با طیف ماهگونی، شکلاتی، مسی و نسکافه ای می‌تواند پوششی یکدست و کامل را برایتان به ارمغان بیاورد.
طرز رنگ کردن موهای سفید | راهنمای تصویری رنگ کردن موهای سفید

موهای سفید رو چطور رنگ کنیم؟

برای رنگ کردن موهای سفید باید اصولی را پیش بگیرید. در ادامه به سراغ سه روش ساده و کاربردی برای رنگ کردن موهای سفید در خانه می‌ پردازیم.
روش اول: رنگ کردن مو با استفاده از روش مردانساژ
استفاده از این روش زمانی توصیه می شود که حداقل 20 درصد از کل مویتان سفید شده باشد. پس از تقسیم کردن موهای خود به چهار قسمت و بستن آن ها با کلیپس از اکسیدان 2 یا 3 استفاده کنید و موهایتان را به آن آغشته نمایید و اجاره دهید 20 دقیقه روی سرتان بماند. حالا نوبت آن رسیده که با کمک حوله یکبار مصرف یا پنبه آرایشی به آرامی اکسیدان را از موهای خود پاک کنید.
بعد از پاک کردن موی خود می توانید رنگ موی مورد نظرتان را در ظرفی ریخته و موهای خود را به آن آغشته کنید. نشستن اکسیدان از روی سر به افزایش ماندگاری رنگ کمک خواهد کرد.
طرز رنگ کردن موهای سفید | راهنمای تصویری رنگ کردن موهای سفید
روش دوم: رنگ کردن مو به کمک شامپوهای شیمیایی
استفاده از این روش شامل افرادی می شود که بیش از 20 درصد از موی سرشان سفید شده است. یک پیمانه دکلره را با مقدار یک و نیم برابرکسیدان 6 درصد در ظرف رنگ تان ریخته و مقداری از شامپوی رنگ خود را با آن ترکیب کنید. ماده به دست آمده را روی موهای خود بمالید و پس از گذشت ۱۰دقیقه آبکشی کنید. سپس موهای خود را کاملا خشک کرده و رنگ موی اصلی مورد نظرتان را روی سرتان بگذارید.
روش سوم: رنگ کردن موی سفید با استفاده از روش پیگمنت تراپی
پیگمنت روشی تخصصی و  از ایده آل ترین روش ها برای رنگ کردن موی سفید محسوب می شود. در واقع دراین روش رنگدانه ها به موهای سفید یا دکلره افزوده می شود که موها بهتر رنگ بگیرند و ماندگاری رنگ مو بالا برود.
موهای سفید رو چطور رنگ کنیم؟
کارایی این روش مناسب تمام افرادی است که حداکثر 50 درصد موي سر آن ها سفید شده و حدود 3 سانت از ریشه مویشان را درگیر کرده باشد. براي شروع کار ابتدا رنگي در پايه شش و هفت مثل رنگ های بیسکویتی و عسلی برگزینید و به اندازه مورد نياز با اکسیدان شش درصد مخلوط کرده و به موهای سفیدتان بمالید. پس از گذشت نیم ساعت موهایتان رو آبکشی و سپس خشک کنید.
پس از این کار رنگ مورد نظرتان را روی سر بمالید و روال گذشته را طی کنید. البته این روش متدها و ترفندهای مختلفی دارد که بهتر است توسط آرایشگر و در سالن های آرایشی انجام شود که به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.
موهای سفید رو چطور رنگ کنیم؟
کلام آخر
سفید شدن موی سر سبب از بین رفتن حس اعتماد به نفس شده و از آن جا که موی سفید مانند موی مشکی قابلیت رنگ پذیری ندارد، بیشتر افراد به دنبال ترفندهای اساسی برای رنگ پذیری و ماندگاری طولانی رنگ روی موهای سفید خود هستند. مراکز تخصصی آرایشی به خوبی با متدهای این کار آشنایند که البته به علت هزینه های بالای آن اکثر افراد ترجیح می دهند رنگ کردن موهای سفید خود را در خانه به انجام برسانند. کافی است با دانش و دانستن نکات و ترفندهای کافی موهای سفید خود را در خانه رنگ کنید و از دیدن آن ها در آینه لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *