پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 6:06 بعد از ظهر

نمای ساختمان با سرامیک دو رنگ

نمای ساختمان با سرامیک دو رنگ
در معماری نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین عناصر به شمار می‌رود. نمای ساختمان ساختار کلی ساختمان را تعریف می‌کند و با ترکیب شدن با محیط اطراف بنا را متمایز می‌کند. به طور کلی، نمای ساختمان ارزش‌ مالی و معماری ساختمان را به نمایش می‌گذارد. نمای ساختمان می‌تواند با ترکیبی از سنگ، چوب، شیشه و سرامیک طراحی شود. با توجه به این که سرامیک یکی از رایج‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین مصالح مورد استفاده در طراحی و ساخت نمای ساختمان است، در سال‌های اخیر توجه به سرامیک افزایش چشمگیری داشته است.
نمای ساختمان با سرامیک دو رنگ نشان دهنده خلاقیت طراح است. علاوه بر این، سرامیک با ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر دوام و ماندگاری، تنوع کیفیت، تنوع طرح و رنگ، قابلیت شستشو و در نهایت مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی همچون برف و باران توانسته است جایگزین مصالح گران قیمت شود. نمای ساختمان با سرامیک دو رنگ علاوه بر این که ساختمان را مدرن و به‌روز می‌کند، ساختمان را در مقابل سرما، گرما و سر و صدای موجود در محیط عایق می‌کند. از سرامیک‌های مورد استفاده در نمای ساختمان می‌توان به سرامیک خشک اشاره کرد. نصب سرامیک خشک بر خلاف سرامیک ملات دار به توری فلزی و یا پلاستیکی نیاز دارد. بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی با جزئیات کامل نیز در این مقاله ذکر شده است.

اجرای نمای ساختمان با ترکیب سرامیک دو رنگ

اجرای نمای ساختمان با ترکیب سرامیک دو رنگ

اجرای نمای ساختمان با ترکیب سرامیک دو رنگ با دو روش نمایان و غیر نمایان انجام می‌پذیرد. در روش نمایان سرامیک‌های خشک به وسیله قطعاتی از جنس فولاد ضد زنگ به ریل‌های آلومینیومی که به عنوان زیر ساخت تعبیه شده‌اند با فاصله‌های مشخص متصل می‌گردند. رنگ این قطعات که کلیپس نامیده می‌شوند بر اساس رنگ سرامیک تعیین می‌شود و با روش الکترواستاتیکی و پلی استر یکپارچه می‌شوند. در روش نمایان نقاط اتصال سرامیک دو رنگ به ریل‌ آلومینیومی به وسیله لاستیک مصنوعی EPDM که در برابر UV‌ و شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم است، انجام می‌گیرد. این کار باعث می‌شود لغزش سرامیک‌ها به شدت کاهش پیدا کند و به صفر برسد.

اجرای نمای ساختمان با ترکیب سرامیک دو رنگ
اجرای نمای ساختمان با ترکیب سرامیک دو رنگ با روش غیر نمایان به دو روش انجام می‌گیرد. در روش سیستم کیل سرامیک دو رنگ به وسیله قطعات آلومینیومی کیل و بدون نیاز به چسب بر روی ریل آلومینیومی متصل می‌گردد. در روش غیر نمایان دیگر با نام سیستم شیاری، شیارهایی روی قسمت پشتی سرامیک‌ها توسط دستگاه شیارزن مکانیکی ایجاد می‌گردد. در این روش، سرامیک دو رنگ به وسیله کلمپ‌ بر روی ریل‌هایی که به منظور زیر ساخته تعبیه شده‌اند پیچ شده و محکم می‌شوند. سرعت اجرای بسیار بالا، کیفیت بالا، کاهش هزینه‌ها و مقاومت بسیار بالای نما در برابر زمین لرزه از مزایای استفاده از روش‌های نمایان و غیر نمایان هستند.

مزایای استفاده از سرامیک دو رنگ در نمای ساختمان
مزایای استفاده از سرامیک دو رنگ در نمای ساختمان

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، سرامیک از مزایای قابل توجهی برخوردار است. در نظر داشته باشید که سرامیک مورد استفاده در نمای ساختمان با سرامیک‌هایی که در کف، دیوار و به طور کلی فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار متفاوت است. جذب آب و رطوبت را می‌توان به عنوان وجه تمایز سرامیک مورد استفاده در نما با سرامیک‌های رایج معرفی کرد. از مزایای استفاده از سرامیک دو رنگ در نمای ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مقامت در برابر شرایط آب و هوا: سرامیک در برابر نور خورشید، رطوبت، باران و برف مقاوم است. این ویژگی‌ باعث می‌شود نمای ساختمان در مرور زمان دچار آسیب نشود و نیاز به هزینه تعمیر و نگهداری نداشته باشد.

مزایای استفاده از سرامیک دو رنگ در نمای ساختمان

تنوع طرح و رنگ: با پیشرفت تکنولوژی و صنعت چاپ سرامیک نمای ساختمان در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند. به عنوان مثال شما می‌توانید سرامیک نمای ساختمان طرح تراورتن را جایگزین سنگ تراورتن کنید و هزینه‌های کلی ساخت و ساز را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
ابعاد و اندازه متنوع: سرامیک دو رنگ بر خلاف چوب، آجر و سنگ ابعاد کاملا دقیق و مشخصی دارد. با توجه به اینکه سرامیک دو رنگ در ابعاد بسیار بزرگ تولید می‌شود، علاوه بر اینکه هزینه نصب و اجرا کاهش پیدا می‌کند نمای ساختمان را یکپارچه می‌کند.
استحکام بالا در برابر آلودگی‌های محیط: به درستی می‌دانیم که باران‌های اسیدی آسیب بسیار جدی‌ای به نمای ساختمان وارد می‌کنند. نمای ساختمان با سرامیک دو رنگ در برابر انواع مواد شیمیایی و آلودگی‌ موجود در هوا بسیار مقاوم است و به هیچ عنوان دچار شکستی و ترک خوردگی نمی‌شود.

مزایای استفاده از سرامیک دو رنگ در نمای ساختمان

قابلیت شستشو: نمای ساختمان با سرامیک دو رنگ به راحتی و با مقدار کمی آب و مواد شوینده شیمیایی تمیز می‌شود و هیچ گونه لک و تغییر رنگی در آن باقی نمی‌ماند.
وزن پایین: سرامیک با برخورداری از وزن کم می‌تواند در فضاهای مختلف یک ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. وزن مناسب سرامیک باعث شده است مصرف این مصالح پرکابرد نسبت به چوب، سنگ و شیشه افزایش پیدا کند.
اگر به دنبال جدیدترین مطالب روز دنیا و دسترسی به یک منبع اطلاعاتی کاربردی و معتبر هستید، از دیگر مطلب های سیب دیدن فرمایید.

مطلب پیشنهادی

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام[

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام]

ایران سرام عرضه کننده کاشی ضد اسید از تولید کننده های معتبر کاشی و سرامیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *