یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 8:17 بعد از ظهر

ترک شیشه با قهوه

شیشه یکی از خطرناک ترین مواد مخدر به شمار می‌رود و استفاده از آن عوارض جسمی و روحی بی‌شماری برای فرد مصرف کننده دارد. از آن‌جایی که این ماده مخدر بسیار قدرتمند است، ترکش به‌راحتی امکان پذیر نیست. باورهای مختلفی در مورد ترک شیشه شکل گرفته است که یکی از آن‌ها ترک اعتیاد با قهوه است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند ترک شیشه با این روش امکان‌پذیر است و کاری کاملاً ساده تلقی می‌شود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بعضی از چالش‌های ترک شیشه با قهوه بپردازیم و شما را بیشتر با این مبحث آشنا کنیم.

آیا ترک شیشه با قهوه امکان پذیر است؟

آیا ترک شیشه با قهوه امکان پذیر است؟

بعضی افراد موقع ترک شیشه، مقدار زیادی قهوه مصرف می‌کنند تا از عوارض ترک در امان بمانند، اما به‌صورت کلی آیا ترک شیشه با قهوه امکان‌پذیر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت استفاده از قهوه برای ترک کاربرد چندانی ندارد و اگر ترک زیر نظر متخصص انجام نشود، به کاری غیرممکن تبدیل می‌شود.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بعضی افراد فکر می‌کنند برای ترک شیشه می توان استفاده از قهوه را اولویت قرار داد، این است که موقع ترک، معمولاً افراد انرژی پایینی دارند و به‌راحتی خسته می‌شوند. به همین دلیل با نوشیدن قهوه که یک نوشیدنی کافئین‌دار است، سعی در بالا بردن انرژی خودشان دارند. در ابتدا این موضوع می‌تواند تا حدودی کمک‌کننده باشد، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که افراد می‌خواهند تمامی درد و مشکلات ترک را با استفاده از قهوه از بین ببرند. به همین دلیل در مصرف و نوشیدن زیاده‌روی می‌کنند. در این صورت قهوه، به خودی خود، باعث بروز وابستگی می‌شود و فرد به جایی می‌رسد که بدون این نوشیدنی، نمی‌تواند زندگی کند.

از سویی دیگر بعضی مواد موجود در قهوه، می‌توانند با روند ترک شیشه تداخل پیدا کنند و موجب شوند فرد بعد از گذشت مدت زمانی، درد و تنش زیادی را در بدن خود احساس کند و به‌راحتی نتواند از عوارض بعد از ترک شیشه عبور کند. از آن‌جایی که قهوه انرژی‌زا است، باعث می‌شود فرد به‌راحتی نخوابد و برای مدت زمان بیشتری بیدار بماند که این موضوع هم با ترک کامل، تداخل پیدا می‌کند.

زمانی که از قهوه برای ترک استفاده شود، اضطراب در بدن فرد افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. به‌گونه‌ای که بسیاری از افراد به دلیل اضطراب ناشی از مصرف قهوه، ترک اعتیاد را کنار می‌گذارند. از طرفی، با کاهش تمرکز، ممکن است فرد به این نتیجه برسد که نمی‌تواند فرایند ترک را به‌درستی انجام دهد و در نهایت، در برابر مصرف شیشه تسلیم ‌شود.

تمامی مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، فقط در مورد قهوه صادق نیست و به‌صورت کلی، هر نوشیدنی کافئین‌داری می‌تواند این مشکل را برای فرد ایجاد کند. به عنوان مثال، خوردن نوشابه‌های انرژی‌زا  یا چای پررنگ هم، تمامی مشکلاتی را که در بالا به آن‌ها اشاره شد، در بدن شما ایجاد می‌کنند.

آیا موقع ترک شیشه می‌توان قهوه مصرف کرد؟

آیا موقع ترک شیشه می‌توان قهوه مصرف کرد؟

با توجه به تمامی مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، ممکن است فکر کنید که مصرف قهوه موقع ترک کاملاً ممنوع است. در این باره باید گفت که مصرف قهوه در زمان ترک ممنوع نیست، اما باید به اندازه مصرف شود. به عنوان مثال، اگر در دوران ترک اعتیاد، روزانه ۱ تا ۲ فنجان قهوه بخورید، مشکل خاصی برای شما پیش نمی‌آید، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که زیاده‌روی کنید.

به صورت کلی هر ماده غذایی که با روند ترک اعتیاد شما تداخل داشته باشد، توسط پزشک به شما گوشزد می‌شود. به همین دلیل بهترین راه این است که با مراجعه به پزشکی حاذق، در مورد تمام مواد غذایی‌ای که با ترک تداخل دارند، سوال کنید و فرایند ترک کاملاً سالمی داشته باشید. برای مثال ممکن است پزشک معالج شما مصرف قهوه را در این دوران ممنوع کند و شما باید طبق نظرش عمل کنید.

اگر این مقاله برای شما مفید بوده، پیشنهاد می‌کنیم که به سایر مقالات مجله اینترنتی سیب، در زمینه ترک اعتیاد، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *