چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 12:48 بعد از ظهر

چیدمان فرش در پذیرایی مربع

نمی دانید فرش های پذیرایی را چگونه بچینید؟ دنبال ایده ای هستید که در چیدمان فرش به شما کمک کند؟ آیا با اینکه وسایل لوکس و شیکی دارید ظاهر پذیرایی خانه شما نامناسب به نظر می رسد؟ اگر این سوالات ذهن شما را درگیر کرده است، حتما این مقاله را مطالعه نمایید. در این مقاله شما را با نکات طلایی چیدمان فرش در پذیرایی مربع شکل آشنا خواهیم کرد. پس اگر شما هم پذیرایی مربعی دارید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

نکات طلایی چیدمان فرش در پذیرایی مربع شکل

برای داشتن خانه ای جذاب و شیک باید بتوان وسایل خانه را منظم چید. منظور از نظم نحوه قرار دادن وسایل در جای مناسب آن ها است. حتی اگر وسایل شما در بهترین کیفیت، جنس و ظاهر باشند در صورتی که در جای مناسب قرار نگیرند، ظاهر خانه را نامتوازن نشان می دهند؛ بنابراین برای داشتن خانه ای زیبا حتما به نحوه چیدمان وسایل دقت کنید. فرش یکی از مهم ترین اسبابی است که تاثیر مستقیمی بر ظاهر دکوراسیون دارد. فرش اتاق پذیرایی اولین جایی است که مهمانان شما روی آن قدم می گذارند.
نکات طلایی چیدمان فرش در پذیرایی مربع شکل
این اتاق مخصوص طرح ها و شکل های متعددی دارد. پذیرایی مربعی شکل یکی از معمول ترین طرح ها به حساب می آید. در این بخش با نحوه چیدمان فرش در پذیرایی مربع آشنا می شویم. برای چیدن مناسب فرش در پذیرایی باید به فاکتورهای مهمی توجه کنید. در این مقاله به تشریح فاکتورها می پردازیم.
افراط نکنید
در استفاده از فرش در پذیرایی افراط نکنید. به عبارت دیگر تعداد فرش ها را با توجه به وسعت محیط انتخاب نمایید. اگر در استفاده از فرش زیاده روی کنید و تعداد فرش هایتان زیاد باشد، پذیرایی شلوغ و به هم ریخته به نظر می رسد. پس دقت کنید تعداد فرش مناسب باشد. برای کاهش تعداد فرش ها در پذیرایی می توان از فرش هایی با ابعاد بیش تر استفاده کرد. بنابراین به جای استفاده از تعداد زیادی فرش کوچک از یک یا دو فرش بزرگ استفاده نمایید.
نکات طلایی چیدمان فرش در پذیرایی مربع شکل

محل قرارگیری فرش

در چیدمان فرش در پذیرایی مربع شکل فرش می تواند در مرکز قرار گیرد. استفاده از فرش های گرد در این نوع پذیرایی ها می تواند جذاب باشد. فرش را در کنار مبلمان و روبروی تلویزیون قرار دهید. شما می توانید فقط قسمت جلویی مبلمان را روی فرش بگذارید. در این صورت پایه های عقبی مبل روی فرش قرار نمی گیرند. همچنین قادر هستید تمام پایه های مبل را در بیرون فرش و روی پارکت قرار دهید. برخی از افراد مبل را کاملا روی فرش می گذارند. این کار باعث می شود محیط پذیرایی کوچک دیده شود.

خالی گذاشتن قسمت هایی از کفپوش

اگر می خواهید خانه ای مدرن داشته باشید، تمام سطح کفپوش را فرش نیندازید. فرش در طراحی مدرن وسیله ای زینتی است. به عبارت دیگر مثل قبل برای نشستن از فرش استفاده نمی شود. مبلمان سال های زیادی است که جایگاه فرش را به خود اختصاص داده اند. با اینحال به دلیل طراحی زیبا و شگفت انگیز فرش این وسیله همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. در چیدمان فرش در پذیرایی مربع شکل قسمت های زیادی از کفپوش باید خالی باشند. بنابراین تمام سطح کفپوش را با فرش نپوشانید.
نکات طلایی چیدمان فرش در پذیرایی مربع شکل

دقت به فاصله فرش و دیوار

فرش ها را به دیوار نچسبانید. فرش ها باید در میانه قرار گیرند. این وسایل زینتی زیبا نباید به یکدیگر بچسبند. بنابراین آن ها را با فاصله مناسبی از همدیگر قرار دهید. توجه به این نکته ساده اما مهم باعث می شود که محیط پذیرایی دلبازی داشته باشید. این کار همچنین در بزرگ نشان دادن فضای اتاق نقش بسزایی دارد.

فرش و سرامیک

اگر کف اتاق پذیرایی شما سرامیکی است، از فرش های بزرگ استفاده کنید. سرامیک سرما را به فضا و محیط اطراف منتقل می کند. این نوع کفپوش سرد است. برای اینکه بتوانیم محیطی گرم داشته باشیم باید از فرش استفاده کنیم. همان طور که قبلا گفتیم زیاده روی در استفاده از فرش توصیه نمی شود. برای همین بهتر است از فرش های بزرگ روی کف سرامیکی استفاده نمایید.
 دقت کنید تمام سطح با فرش پر نشود. فرش ها برای افزایش جذابیت اتاق و همچنین گرم کردن محیط و رفع سرمای سرامیک ها تاثیر فراوانی دارند. توجه به این نکته در خصوص کفپوش های لمینت و همچنین کفپوش های پارکت نیز ضروری است. این دو نوع کفپوش برخلاف نوع سرامیکی گرما را به محیط منتقل می کنند. برای همین نباید کاملا با فرش پوشیده شوند.
نکات طلایی چیدمان فرش در پذیرایی مربع شکل
کلام آخر
در سایت سیب می توانید به کسب اطلاعات جامع و کاربردی درباره موضوعات مختلف بپردازید. به روزرسانی و افزایش دانش به شما در حل مسائل مختلف کمک شایانی می کند. در این مقاله درباره نحوه چیدمان فرش در پذیرایی مربع شکل صحبت کردیم. نکات کاربردی و مفیدی را می توانید از این مقاله استخراج کنید و برای زیبایی خانه به کار ببرید. در صورتی که تمایل به خواندن مقاله های مشابه را دارید حتما از سایر صفحات سایت دیدن فرمایید.

مطلب پیشنهادی

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

چگونه کاغذ دیواری را تمیز کنیم

تمیز کردن کاغذ دیواری از آن کارهای حساس است که باید با دقت و وسواس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳