جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 1:13 بعد از ظهر

چگونه رنگ موی مشکی را پاک کنیم

یکی از رنگ های وسوسه کننده و جذاب که هر خانم تا به حال در طول عمرش حداقل یکبار وسوسه شده است تا از این رنگ استفاده کند، رنگ موی مشکی پرکلاغی است. این رنگ مو در عین زیبایی و جذابیتی که دارد بسیار مقاوم است و اگر شما موهای خود را با رنگ موی مشکی رنگ آمیزی کنید دیگر نمی توانید از رنگ موی دیگری استفاده کنید. بنابراین قبل از اینکه رنگ موهای خود را به صورت مشکی در آورید حتما مطمئن شوید که قصد ندارید به زودی رنگ موی دیگری را نیز امتحان کنید.
اگر هم رنگ موی مشکی را بر روی موهای خود قرار داده اید و پس از کوتاه مدت پشیمان شدید دو راه پیش رو دارید یکی از راه ها این است که صبر کنید تا موهایتان رشد کند، که قطعا بسیار زمان ‌بر خواهد بود و راه دیگر هم استفاده از روش های خانگی یا روش آرایشگاهی یعنی دکوپاژ مو است. ما در ادامه مقاله به روش های خانگی به صورت جداگانه خواهیم پرداخت، اما بهترین و کم عارضه ترین روش همین دکوپاژ مو تحت نظر یک آرایشگر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روش های دیگر می توانید سیب را تا انتها همراهی کنید.

چگونه رنگ موی مشکی را پاک کنیم

5 روش خانگی و آرایشگاهی فوق العاده موثر برای پاک کردن رنگ موی مشکی

همانطور که گفتیم دکوپاژ مو اولین و موثرترین روش آرایشگاهی برای پاک کردن رنگ موی مشکی است. این روش عوارض کمتری دارد و احتمال سوختگی موهای شما و آسیب به آن ها کمتر خواهد بود. اما روش های خانگی دیگری نیز وجود دارند که شما با استفاده از آن ها می توانید تا حدودی رنگ موی مشکی را از روی موهای خود پاک کنید.

دکوپاژ موها برای پاک کردن رنگ موی مشکی

دکوپاژ یک روش آرایشگاهی است. برای اینکه موهای خود را پاک کنید می توانید مقدار یکسانی پودر دکلره سفید را با اکسیدان شماره ۲ و یک شامپوی معمولی مخلوط نمایید و سپس موهای خود را با استفاده از این ترکیب صورت کامل بپوشانید. سپس از یک کلاه دوش و یا یک نایلون استفاده کنید و پس از نیم ساعت موهای خود را بشویید. به احتمال زیاد رنگ موهای شما بسیار کمتر خواهد شد. اما اگر که نتیجه دلخواه را مشاهده نکردید می توانید چند روز بعد مجدد این کار را انجام بدهید تا در نهایت رنگ موی شما از بین برود.

چگونه رنگ موی مشکی را پاک کنیم

استفاده از شامپو ضد شوره و جوش شیرین برای پاک کردن رنگ موی مشکی

ترکیب شامپو ضد شوره و جوش شیرین در از بین بردن رنگ مو بسیار موثر واقع می شود. جوش شیرین همیشه برای از بین بردن لکه های مقاوم کاربرد دارد و شامپو ضد شوره نیز یک شامپوی بسیار ایده آل برای کمرنگ کردن موهای تیره است. بنابراین ترکیب این دو با یکدیگر می تواند بسیار کارساز باشد.

استفاده از قرص ویتامین c برای پاک کردن رنگ موی مشکی

اگر تنها چند روز بعد از رنگ کردن موهایتان پشیمان شدید می توانید با استفاده از قرص ویتامین سی تا حدودی رنگ را از بین ببرید. به این صورت که یک بسته کامل قرص ویتامین سی را با آب گرم حل کنید تا یک ماده خمیری شکل حاصل شود. سپس این ترکیب را با یک شامپوی معمولی مخلوط کرده و آن را بر روی موهای خیس خود حدود چند دقیقه ماساژ دهید و سپس موهای خود را در نایلون پیچیده و یک ساعت بعد بشویید.

چگونه رنگ موی مشکی را پاک کنیم

استفاده از مایع ظرفشویی برای پاک کردن رنگ موی مشکی

مایع ظرفشویی نیز ایده بسیار خوبی برای از بین بردن رنگ موی تیره و مشکی است. برای این کار شما باید مقداری از مایع ظرفشویی را با مقداری شامپوی معمولی مخلوط کرده و سپس موهای خود را با آب بشویید. از آن جایی که مایع ظرفشویی به صورت کامل چربی سر شما را میگیرد بهتر است بعد از استحمام یک ماسک موی مناسب استفاده کنید تا لطافت را به آن ها بازگردانید.

استفاده از سرکه سیب برای پاک کردن رنگ موی مشکی

در بین روش های خانگی ذکر شده استفاده از سرکه سیب می تواند بسیار موثر واقع شود. زیرا سرکه سیب یک ماده اسیدی است. اغلب رنگ موها نیز توانایی مقابله در برابر اسید را ندارد. شما باید ترکیب معینی از سرکه سیب و آب را آماده کرده و سپس موهای خود را به صورت کامل با آن بشویید و در نهایت از یک کلاه دوش و یا از یک نایلون استفاده کنید و موهای خود را حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در کلاه یا نایلون بپیچید. پس از آن موها را آبکشی کرده و خشک کنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳