سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403 - 2:37 قبل از ظهر

چگونه رنگ زیتونی مو را از بین ببریم؟

نمایان شدن تناژ سبزی و سرد، کمی بعد از روشن کردن موهای تیره، یکی از مشکلات رایج موقع رنگ کردن موها است. بهتر است مراحل از بین بردن رنگ زیتونیِ حاصل از چند بار شست‌وشوی موهای بلوند را به فردی متخصص بسپارید. چون این کار چندان راحت نیست و نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. همچنین به یاد داشته باشید که هم تیره کردن مو و هم روشن کردنش، آسیب‌های مختلفی را به تارهای مو می‌رسانند. به همین دلیل در این مطلب از مجله اینترنتی سیب قصد داریم که پاسخ این پرسش را که چگونه رنگ زیتونی مو را از بین ببریم، در اختیار شما قرار دهیم. اگر دوست دارید جواب این سوال را بدانید، ما را همراهی کنید.

بهترین راه‌کار برای از بین بردن تناژ سبزی و سرد از روی مو

بهترین راه‌کار برای از بین بردن تناژ سبزی و سرد از روی مو

در صورتی که موهای تیره خود را روشن کنید، گاهی اوقات ممکن است که تناژ سبزی دیده شود. این تناژ، به راحتی، محو نمی‌شود و رنگ‌های گرم هم تنها قادر به ملایم‌تر کردن آن هستند. بنابراین برای خلاصی کامل از تناژ رنگ سبز، ابتدا باید آن را به‌طور کامل پاک کرد. در این خصوص، تکنیک پاکسازی مناسب، با توجه به عمق و شدت رنگ زیتونی، تعیین می‌شود.

اگر میزان رنگ زیتونی و تناژ سرد مو کم باشد، یعنی عمق و شدتش زیاد است. برای پاک کردن این تناژ سبز باید دکوپاژ روی آن‌ها انجام شود. به این منظور، آرایشگر موها را با استفاده از دکلره ضعیف، به پایه دلخواه رسانده و سبزی مو را از بین می‌برد.

در صورتی که تناژ سبز زیاد باشد، به این معنی است که مو به رنگ بلوند زیتونی بسیار روشن، همراه با سبزی کم است. برای محو کردن سبزی باید از شامپوهای شیمیایی استفاده کرد. همچنین توجه به نکات زیر هم، در از بین بردن رنگ زیتونی مؤثر است:

  • برای از بین بردن تناژ سبز و سرد، دقت در انتخاب رنگ موی مناسب مهم است. برای مثال رنگ سرد، خاکستری و دودی، روی موهای بلوند موجب سبز دیده شدن آن‌ها می‌شود. لذا نباید روی موهای بلوند از چنین رنگ‌هایی استفاده کرد.
  • در این خصوص، استفاده از رنگ‌های گرمِ دارای پیگمنت قرمز مناسب است. البته در این صورت احتمال قرمز نشان داده شدن موها به جای قهوه‌ای وجود دارد.
  • در کل قهوه‌ای تیره‌ای مثل فندقی برای از بین بردن تناژ زیتونی از روی موها، کاربردی است.
  • برای خنثی سازی سبزی مو، ترکیب رنگ اصلی با مقداری قرمز یا شرابی، مؤثر است.

چگونه موهای دارای تناژ سبزی و سرد را رنگ کنیم؟

چگونه موهای دارای تناژ سبزی و سرد را رنگ کنیم؟

اگر قصد روشن کردن موهای تیره خود را دارید، برای جلوگیری از نمایان شدن تناژ سبزی و سردی نباید ترکیب رنگ خود را از میان رنگ‌های سرد انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر رنگ مورد علاقه شما شکلاتی است، یک رنگ گرم‌تر مثل مسی یا ماهاگونی را اضافه کنید. همچنین برای به دست آوردن رنگ دلخواه، می‌توان یک رنگ با شدت قرمزی مشخص مثل 6.66 را به ترکیب رنگی مورد نظر اضافه کرد.

در صورتی که رنگ پایه موی شما زردی دارد، اضافه کردن تناژ گرم به ترکیب رنگ، نتیجه مطلوب را به همراه نخواهد داشت. در این میان، می‌توان برای از بین بردن زردی، مقداری رنگ بنفش به رنگ مورد نظر اضافه کرد. اضافه کردن رنگ‌های بنفش و قرمز به رنگ‌های گرم، می‌تواند زیبایی و درخشندگی‌ای را به وجود بیاورد که مورد پسند بسیاری از خانم‌ها است. البته بهتر است که برای حصول نتیجه بهتر، از واریاسیون در این ترکیب رنگی استفاده نکنید. چون سرعت پاک شدن فرآورده‌ای مثل واریاسیون از روی موها، زیاد است.

لازم به ذکر است که رنگساژ کردن، به‌تنهایی، عاملی مؤثر برای خنثی کردن تناژ سبزی و سردی نیست. چون در صورتی که عمق رنگ زیتونی موها زیاد باشد، رنگساژ کردن نمی‌تواند به طور کامل آن را از بین ببرد. همچنین اگر عمق تناژ سبز کم باشد، رنگساژ سریعاً پاک شده و مو دوباره سبز به نظر می‌رسد. به طور کلی رنگساژ کردن، علاوه بر این‌که رنگ زیتونی را از بین می‌برد، آسیب کمتری به بافت مو می‌رساند. همچنین به یاد داشته باشید که موهای رنگ شده، بعد از چند بار شامپو کردن، ممکن است که سبز و روشن‌تر دیده شوند.

اگر این مقاله را پسندیدید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایر مقالات وبسایت سیب، در زمینه مو و رنگ مو، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *