دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403 - 5:57 قبل از ظهر

چگونه با تخمدان پلی کیستیک باردار شویم

امروزه برای ناباروری زنان دلایل بسیار زیادی وجود دارد.یکی از دلایلی که حاملگی زنان را با مشکل مواجه کرده، داشتن تخمدان پلی کیستیک است. یکی از سوال هایی که برای خانم های دچار این عارضه وجود دارد این است که آیا با داشتن سندرم پلی کیستیک یا pco می توان باردار شد و این عارضه تا چه اندازه مشکل ساز است؟ متخصصان زنان و زایمان باید بتوانند مسائل رایج درباره تخمدان و کیست های مربوط به آن را مدیریت کنند. کیست ها اغلب ضایعات خوش خیمی هستند که با دارو از بین می روند یا حتی خود به خود از بین می روند.

بسیاری از کیست های تخمدان که به کیست جسم زرد معروف هستند در دوران بارداری به طور طبیعی پس رفت می کنند و مشکلی برای حاملگی ایجاد نمی کنند. پزشکان از طریق سونوگرافی رحم و لگن می توانند نوع کیست تخمدان را مشخص کنند. بسیاری از افرادی که دارای تخمدان پلی کیستیک هستند هیچ مشکلی برای باردار شدن ندارند. بیشترین تاثیر این کیست ها به دلیل ایجاد نامنظمی در آزاد کردن تخمک ها است و همین موضوع باعث می شود تا بارداری را با مشکل مواجه کنند.

چقدر طول میکشه با تخمدان پلی کیستیک حامله شد

متخصص زنان و زایمان پس از معاینات مکرر تشخیص می دهد که تا چه اندازه وجود این کیست ها می توانند مشکل ساز باشند و بهترین شیوه های درمانی را برای آن ها پیاده می کنند. در انواع وخیم سندروم پلی کیستیک که با رعایت رژیم غذایی و دارو رفع نمی شوند، این کیست ها تحت عمل جراحی قرار می گیرند.

چقدر طول میکشه با تخمدان پلی کیستیک حامله شد

افرادی که دارای پریود های نامنظم هستند معمولا به سندروم پلی کیستیک و یا تنبلی تخمدان دچار هستند. این افراد قبل از بارداری باید اقدام به درمان نمایند. زمانی که برای درمان تخمدان پلی کیستیک طول می کشد با توجه به نوع کیست ها متفاوت است. کیست های تخمدان ممکن است خفیف یا بسیار شدید باشند که در هر مورد نحوه درمان آن ها متفاوت است. در واقع بیمار با مراجعه به متخصص زنان و زایمان و انجام سونوگرافی و سایر موارد، توسط پزشک تحت درمان قرار می گیرد.

با توجه به شیوه درمان، زمان مستعد شدن بدن برای بارداری نیز متفاوت است. در موارد بسیار خفیف می توان این عارضه را با رژیم غذایی مناسب، درمان کرد. از مهم ترین روش های درمانی که توسط پزشکان برای افرادی که قصد دارند باردار شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چقدر طول میکشه با تخمدان پلی کیستیک حامله شد

  • تحریک تخمک گذاری فولیکول با دارو

این درمان با استفاده از دارو های مخصوص برای افرادی که تنبلی تخمدان دارند اتفاق می افتد. افرادی که تحت درمان با این دارو ها قرار می گیرند ممکن است دوقلو یا چند قلوزایی را تجربه کنند.

  • درمان با دارو های دیابت

با استفاده از دارو های دیابت مقاوم به انسولین می توان سطح هورمون های مردانه را تا حد زیادی کاهش داد. این نوع درمان برای دختران و یا زنانی است که قصد بارداری ندارند.

  • درمان با روش لاپاراسکوپی

زمانی که با استفاده از دارو نتوان سطح هورمون های مردانه را کاهش داد با عمل لاپاراسکوپی بخش هایی که مربوط به ترشح هورمون های مردانه است برداشته می شود.

سندروم تخمدان پلی کیستیک (pco) یا تنبلی تخمدان

سندروم تخمدان پلی کیستیک (pco) یا تنبلی تخمدان

سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از بیماری های زنان است که در 5 تا 10 درصد زنان دیده می شود. این سندروم یکی از دلایل شایع قاعدگی های نامنظم است. از دلایل شایع این بیماری می توان به عدم تخمک گذاری در برخی دوره های قاعدگی و بالا رفتن هورمون های مردانه اشاره کرد. از دیگر عوارض بالا رفتن هورمون های مردانه در زنان می توان به افزایش موهای صورت و نازک شدن موی سر اشاره کرد. اغلب زنان مبتلا به پلی کیستیک وزن بالایی دارند و این موضوع بدن آن ها را مستعد دیابت می کند.

با استفاده از روش های پزشکی تا حد زیادی میتوان علائم تخمدان پلی کیستیک را کاهش دارد. از شایع ترین علائم این بیماری ناباروری است زیرا با داشتن پلی کیستیک روند طبیعی تخمک گذاری در زنان به هم می ریزد.

سندروم تخمدان پلی کیستیک (pco) یا تنبلی تخمدان

این بیماری به تنهایی خطرناک نیست و امروزه تا حد زیادی قابل درمان است اما بیماری های ناشی از آن مانند دیابت، بیماری های قلبی، فشار خون و حتی سرطان رحم تا حد زیادی خطرناک هستند. کاهش وزن و استفاده از نسخه های دارویی پزشک، تا حد زیادی می تواند این بیماری را درمان و کنترل کند.

مجله اینترنتی سیب به افزایش آگاهی شما کمک کرده و برای رفاه حال شما در این مطلب به سوال شما در رابطه با اینکه چگونه با تخمدان پلی کیستیک باردار شویم؟ پاسخ داده است.

 

مطلب پیشنهادی

مراحل تشکیل جنین

مراحل تشکیل جنین

اگر به تازگی باردار شده باشید، بدون شک چند ماه آینده را صرف فکر کردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *