یکشنبه , 23 اردیبهشت 1403 - 10:24 قبل از ظهر

جذاب‌ترین رنگ مو از نظر مردان

شاید باور نکنید اما ما بیش از ۲۰ میلیون رنگ مختلف در دنیا داریم. هرکس یک رنگ از یک طیف رنگی را دوست دارد. اما در این مقاله سیب قصد داریم جذاب‌ترین رنگ مو از نظر مردان را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه بمانید.

مردان چه رنگ مویی را دوست دارند؟

تا همین دو دهه گذشته تفاوت زیادی میان موهای بانوان مشاهده نمی‌شد. موهای بانوان در اکثر قسمت‌های این کره خاکی بلند و به رنگی بود که نماینده نژاد آن‌ها بود. در آن زمان با وجود مواد مختلفی که به منظور رنگ کردن موها وجود داشت؛ مردم توجه چندانی به رنگ مو نشان نمی‌دادند.  سال‌ها به همین منوال جوامع مختلف زندگی می‌کردند. با ورود تلویزیون و روزنامه به زندگی مردم، این مورد نیز دچار تغییر شد. یک بازیگر آمریکایی خانم در پی نشان دادن یک الگوی زیبایی به مردم جهان بود. او توانست به بانوان القا کند خانمی که موهای روشن و اروپایی دارد، زیباتر است.

مردان چه رنگ مویی را دوست دارند؟

اما از نظر آقایان نیز باید این موضوع تحت تاثیر قرار می‌گرفت. در غیر اینصورت تغییر نگرش بانوان چندان ماندگار نبود. این شد که بازیگران آقا نیز در فیلم‌ها طوری القا کردند که بانوان با ظاهر اروپایی زیباتر دیده می‌شوند. شکاف‌های فرهنگی در خاورمیانه و آسیای شرقی موجب شد این تفکر به سادگی در میان بانوان و آقایان نفوذ کند. با این حال جالب است بدانید این روزها جذاب‌ترین رنگ مو از نظر مردان، رنگ موهای روشن نیست! بسیاری از بانوان با این تصور که رنگ‌های روشن مورد توجه آقایان است، موهای خود را با روش‌های شیمیایی روشن می‌کنند.

این در حالی است که تحقیقات نشان داده است آقایان از آن نگرش موهای روشن جدا شده‌اند. تحقیقاتی که در حوزه ایران صورت گرفته است نشان می‌دهد آقایان بانوان با موهای روشن را زیباتر می‌دانند اما ترجیح می‌دهند بانوان با موهای قهوه‌ای یا مشکی را انتخاب کنند. آن‌ها فکر می‌کنند بانوان با موهای روشن زیباتر هستند؛ اما بانوانی که موهای مشکی یا قهوه‌ای دارند، توانایی مدیریت بیشتر دارند. از این رو ترجیح می‌دهند خانم‌های با موهای تیره را به همسری انتخاب کنند.

مردان چه رنگ مویی را دوست دارند؟

رنگ موی مورد علاقه مردان

البته اگر حوزه تحقیقات را تغییر دهیم، شاید به نتایج متفاوتی برسیم. البته این روزها در اکثر کشورهای اروپایی نیز رنگ موهای تیره میان آقایان محبوب‌تر شده‌اند. به شکلی که در کشورهایی همچون سوئد و دانمارک، جذاب‌ترین رنگ مو از نظر مردان رنگ مشکی است. آن‌ها فکر می‌کنند بانوان با موهای مشکی باهوش‌تر هستند. یکی از رنگ‌های جذاب از نظر آقایان، رنگ موی قرمز است. در گذشته تصور چندان خوبی از رنگ موی قرمز در کشورهای شرقی وجود نداشت.

همانطور که این روزها در داستان‌های قدیمی می‌بینیم، جادوگران همیشه با موهای قرمز تصور شده‌اند! اما این عقیده در دنیای مدرن امروز جا ندارد. حدود یک درصد افرادی که روی زمین زندگی می‌کنند، به طور طبیعی با موهای قرمز به دنیا می‌آیند. موهای قرمز از نظر یک مرد امروزی، پرشور و زیباست. البته بسیاری از مردهای آسیای شرقی تصور می‌کنند بانوان با موهای قرمز کمی شرورتر هستند! تمام رنگ موها زیبا هستند اما با فزایش سن رنگ موهای طبیعی از بین می‌روند.

رنگ موی مورد علاقه مردان

از بین رفتن رنگ دانه‌های طبیعی موها می‌تواند آزاردهنده باشد. جالب است بدانید آقایان فکر می‌کنند بانوان مسنی که موهای روشن دارند، جوان‌تر به نظر می‌رسند. این در حالی است که بانوان مسن با موهای طبیعی مشکی سن بیشتری دارند. البته این موضوع از نظر علمی به اثبات نرسیده است. رنگ مو هیچ تاثیری در سلامت کلی بدن ندارد. با این حال بانوان ما زمانی که با کهولت سن مواجه می‌شوند، ترجیح می‌دهند رنگ موهای تیره را انتخاب کنند.

با این کار آن‌ها قصد دارند سن خود را پایین‌تر بیاورند. یکی از کابوس‌های هر خانمی پیر به نظر رسیدن است! رنگ موهای فانتزی نیز این روزها مشتریان خاص خود را دارند. با این حال عموم مردان علاقه چندانی به این رنگ موها نشان نمی‌دهند. از نظر آن‌ها رنگ موهای طبیعی جذابیت بیشتری دارند.

رنگ موی مورد علاقه مردان

در این مقاله سیب شما را با چند طیف رنگ اصلی که جذاب‌ترین رنگ مو از نظر مردان هستند آشنا کردیم. این رنگ‌ها طیف‌های مختلفی دارند که همه آن‌ها زیبا هستند. به شرطی که به پوست، رنگ چشم و حالت چهره شما بیایند. سیب یکی از مجله‌هایی است که مقالات متنوعی در این حوزه دارد. کافی است در این مجله جست و جو کنید!

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *