پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 8:30 قبل از ظهر

علت روشن شدن رنگ ریشه مو

رنگ کردن مو همانقدر که ممکن است آسان به نظر بیاید همانقدر نیز با مشکلاتت و ریزه کاری هایی همراه است. در نظر بگیرید که یک رنگ بسیار زیبا و چشم نواز را به مو های خود زده اید و بعد از چند ماه ریشه موهای شما درآمده است و دوست دارید این تضاد رنگی را جبران کنید. در این مواقع ریشه گیری مهم ترین راه برای حل این مشکل است. اولین راه حلی که به نظرتان می رسد این است که مقداری از رنگ قبلی را با مقداری اکسیدان ترکیب کنید و آن را روی ریشه موهای خود بگذارید.

اما در مواردی ممکن است نتیجه مطلوب نباشد و ریشه مو های شما نسبت به ساقه مو رنگ متفاوت و گاها روشن تری داشته باشد. از مهم ترین مشکلات در رنگ کردن ریشه مو ها، روشن تر شدن آن نسبت به ساقه مو هاست که با بررسی علل مربوط به آن می توان این مشکل را مرتفع کرد.

علت روشن شدن رنگ در ریشه مو نسبت به ساقه مو چیست؟

دلایل متفاوتی برای روشن تر شدن رنگ ریشه مو نسبت به ساقه وجود دارد. اغلب کسانی که در خانه اقدام به رنگ کردن ریشه مو ها می کنند برای رنگ ریشه از اکسیدانی با همان شماره ای که ساقه مو ها را با آن رنگ کرده اند استفاده می کنند. همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث روشن تر شدن رنگ ریشه می شود. با سیب همراه باشید.

علت روشن شدن رنگ در ریشه مو نسبت به ساقه مو چیست؟

مو های ریشه نسبت به مو های ساقه زودتر رنگ می گیرند که علت آن گرم تر بودن کف سر است. رنگ کردن ریشه مو ها بستگی به این دارد که شما از قبل موهایتان را  چقد روشن کرده اید. اگر ساقه مو ها را قبلا دکلره کرده و به پایه رسانده اید باید ریشه مو ها را نیز دکلره کنید تا یک رنگ شوند. اگر می خواهید تمامی مو ها را رنگ کنید حتما باید این موضوع را در نظر بگیرید که ابتدا ساقه مو ها رنگ کنید و بعد از گذشت زمانی حدود نیم ساعت  اقدام به رنگ کردن ریشه کنید. اگر مو های ریشه و ساقه را همزمان رنگ کنید به دلیل زود باز شدن رنگ، مو های قسمت ریشه، روشن می شود.

علت روشن شدن رنگ در ریشه مو نسبت به ساقه مو چیست؟

برای جلوگیری از روشن تر شدن مو های ریشه باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر مو های خود را روشن می کنید. دکلره بخش ریشه باید 5 دقیقه آخر انجام شود. هم چنین رنگ مو را ابتدا به ساقه ها بمالید و ده دقیقه آخر ریشه را رنگ کنید.
  • برای مو های بدون دکلره ابتدا ساقه را تا نوک رنگ کنید. 2 تا 4 سانت ریشه را 15 دقیقه آخر و زمانی که مو های ساقه رنگ باز کرده اند به مو ها بمالید.
  • برای مو هایی که بلوند هستند و قصد دارید ریشه ای تیره تر داشته باشید باید از اکسیدان 6 درصد و رنگ هایی با پایه 7 و 8 استفاده کنید.

جلوگیری از روشن شدن ریشه مو

جلوگیری از روشن شدن ریشه مو

برای جلوگیری از روشن شدن ریشه مو باید از مهارت کافی برای رنگ کردن برخوردار باشید. با رعایت اصول و قواعد مربوط به رنگ کردن مو ها تا حد زیادی می توانید از روشن شدن ریشه مو یا مشکلات مشابه جلوگیری کنید. رفله های زرد و نارنجی از مهم ترین عوامل مزاحم در رنگ ریشه است. یعنی با باز شدن رنگ، مو ها در پایه زرد و یا نارنجی روشن استپ می کند که بسیار بد نما و بد رنگ است. زمانی که از رنگ های خیلی روشن بدون دکلره استفاده می کنید باید بدانید که این رنگ مخصوصا در ریشه  روشن می شوند. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است به ترکیب رنگتان واریاسیون دودی و یا آبی که خنثی کننده رنگ نارنجی هستند، اضافه کنید.

جلوگیری از روشن شدن ریشه مو

نکته دیگر که برای جلوگیری از روشن شدن ریشه مو باید آن توجه کنید استفاده از اکسیدان های ضعیف است. هر چه اکسیدان ضعیف تر باشد عمل رنگ شدن و باز شدن رنگ مو ها کند تر صورت می گیرد که این موضوع جلوی روشن شدن مو ها در زمان کم می گیرد. پس برای حل این موضوع می توانید دو کاسه رنگ داشته باشید که  نوع اکسیدان در هر کدام متفاوت است. اکسیدانی که برای ریشه مو استفاده می شود باید خفیف تر باشد. اگر قصد روشن کردن موهای ریشه را دارید می توانید از بی رنگ کننده سه صفر برای به پایه رساندن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *