پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403 - 5:53 قبل از ظهر

چرا گرگ از سگ میترسد

شاید ظاهر سگ ها به گرگ ها شباهت داشته باشد، ولی خصوصیات و ویژگی آن ها یکسان نیست. سگ با قدمت هزار ساله در کنار انسان ها زندگی می کند و از آن ها و اموالشان در برابر خطرات احتمالی به خوبی محافظت می کند، ولی گرگ ها دشمن دیرینه انسان ها هستند که در صورت مواجه با آن ها هیچ رحم و مروتی خرج نمی کنند، اما شاید این سوال مطرح شود که چرا گرگ از سگ میترسد یا اصلا چنین مسئله ای صحت دارد؟ گرگ قوی تر است یا سگ؟ برای رسیدن به پاسخ تمامی این سوال ها از شما دعوت می کنیم که این مطلب از سیب را مطالعه کنید.

چرا گرگ از سگ میترسد

آیا گرگ از سگ می ترسد؟ چرا؟

آیا گرگ از سگ میترسد؟ قبل از پاسخ دادن به این سوال بهتر است به تفاوت ها و شباهت های این دو حیوان بپردازیم.
سگ ها و گرگ ها تفاوت بسیاری زیادی با یکدیگر دارند که برخی از آن ها کاملا مشهود است. ظاهر سگ و گرگ اولین تفاوت قابل مشاهده به شمار می آید. به طور معمول سر گرگ ها از اندامشان بزرگتر است. قفسه سینه و لگن این حیوان نیز از سگ باریکتر است. گرگ ها پنجه های بزرگ و پاهای کشیده ای دارند که مسافتی طولانی را با سرعت بالا می توانند طی کنند. فک گرگ ها بسیار قدرتمندتر از سگ ها است که به کمک آن استخوان ها و حیوانات را به راحتی می توانند بکشند و به دندان بکشند. سگ و گرگ ها هر دو 42 دندان دارند. در واقع تعداد دندان های سگ و گرگ ها متفاوت از یکدیگر نیست و تنها سایز دندان هایشان با یکدیگر فرق دارد. سگ ها چشمانی به رنگ قهوه ای، مشکی، سبز یا آبی دارند. این در حالی است که بیشتر گرگ ها چشمانی به رنگ زرد تا کهربایی دارند. سگ ها در رنگ های مختلفی دیده می شوند، ولی گرگ ها تنها در رنگ های خاکستری، مشکی، قهوه ای و سفید وجود دارند. رنگ گرگ ها به اقلیم و محیط زندگی شان بستگی دارد، ولی رنگ سگ ها وابسته به نژادشان است. پنچه گرگ ها امکان شنا کردن را برای آن ها فراهم می کند. آن ها به راحتی در هر آب و هوایی می توانند مسافتی طولانی را شنا نمایند. برخی از نژاد سگ ها جثه برابری با گرگ ها دارند. خانواده گرگ ها مستحکم است و تنها با جفت خودشان آمیزش دارند. گرگ ها به هیچ وجه تعلیم نمی بینند و زندگی مسالمت آمیزی را با انسان ها نخواهند داشت.رروند رشد سگ ها کندتر از گرگ ها است. توله های سگ پس از گذشت یک ماه چشم هایشان باز می شود، ولی گرگ ها پس از دو هفته می بینند. گرگ ها تنها در فصل بهار به دنیا می آیند، زیرا تا زمستان باید تنومند و قوی شوند، اما سگ ها در هر فصل و زمانی در سال متولد خواهند شد. سیندی لودویگ جانورشناس آمریکایی معتقد است که گرگ ها از سگ ها نمی ترسند حتی اگر از گله خود جدا شوند، ولی سگ ها به طور معمول از گرگ ها می ترسند، چرا که آن ها جثه بزرگتری دارند و قدرت فکشان بیشتر است. با این وجود اگر مسئله جان صاحبشان در میان باشد جان خود را در برابر گرگ ها فدا می کنند.

آیا گرگ از سگ می ترسد؟ چرا؟

گرگ قوی تر است یا سگ؟

همان طور که در متن فوق توضیح دادیم گرگ ها جثه بزگرتری و فک های قوی تری دارند، به همین خاطر می توان ادعا کرد که گرگ ها از سگ ها قوی تر هستند. علاوه بر آن فرم پنجه گرگ ها به گونه ای است که شنا کردن را برایشان راحت و آسان می کند، به همین خاطر گرگ ها شناگرهای ماهرتری نسبت به سگ ها هستند. گرگ ها شکارچی های ماهرتری نسبت به سگ ها محسوب می شوند که حیواناتی با جثه های بزرگتر را می توانند شکار کنند.
سگ ها و گرگ ها از جمله حیواناتی به شمار می آیند که ظاهرشان شبیه به یکدیگر است، ولی تفاوت های بسیاری بین این دو حیوان دیده می شود. بسیاری گمان می کنند که گرگ از سگ میترسد، اما این مسئله ثابتی نبوده و کاملا نسبی است. در واقع در برخی از مواقع سگ ها از گرگ ها می ترسند و در برخی از مواقع هیچ هراسی از گرگ ها ندارند. در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به بررسی این مسئله بپردازیم.

 

مطلب پیشنهادی

مار پیتون | آشنایی کامل با مار پایتون

  مار پیتون از خانواده ی مارهای بدون زهر است که در آسیا، آفریقا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *