جمعه , 31 فروردین 1403 - 11:15 قبل از ظهر

خوابیدن بعد از مصرف گل

گل یا همان ماریجوانا از مخدرات قوی با ضررهای متعددی است که متاسفانه مصرف آن در بین جوانان و نوجوان رواج گرفته است. از زیان های ناشی از مصرف گل، می توان به مختل شدن حافظه، قرمزی چشم ها و… اشاره کرد. اما ما در این قسمت می خواهیم به یکی دیگر از عوارض ناشی از مصرف گل یا همان ماریجوانا بپردازیم. بلافاصله پس از مصرف گل، احساس خواب شدیدی به سراغ فرد مصرف کننده می رود، شاید در نگاه اول این موضوع خیلی حاد نباشد، اما باید به شما بگویم که حتی خوابیدن بعد از مصرف گل هم زیان های خودش را دارد.
فردی که پس از مصرف گل به خواب عمیقی فرو می رود، خوابیدن در حالت عادی برایش دشوار و حتی ناممکن می شود و این امر باعث می شود فرد برای خوابیدن های معمولی خود نیز، به مصرف گل پناه ببرد، اما در کل برای دریافت هر تاثیری از مصرف گل یا هر مواد مخدر دیگری، فرد از یک زمانی به بعد مجبور می شود میزان دز مصرفی خود را بالاتر ببرد. زیرا بدن آن به دز فعلی عادت کرده و تاثیر دلخواه مصرف کننده را از مصرف مخدرات یا گل دریافت نمی کند.
خوابیدن بعد از مصرف گل شایع است؟
در صورتی که مطابق با جستجو و تحقیقات در سال 1970، دریافت شد که هرچه میزان دز مصرفی فرد معتاد به گل برای خوابیدن زیاد باشد، به همان اندازه خوابیدن در حالت عادی و بدون مصرف مخدر گل برایش سخت دشوار یا حتی غیرممکن است. بنابراین خوابیدن پس از مصرف گل یا ماریجوانا علاوه بر اینکه تاثیر مستقیمی باهم ندارند، بلکه فرد مصرف کننده را به ادامه مصرف و ترک نکردن مخدر گل وسوسه و حتی مجبور می کند.
زیرا در افرادی که اغلب مصرف کوتاه مدت گل را داشتند، در حین ترک مصرف مخدر گل، دیده شده است که به دلیل مختل شدن خوابشان، حصار ترک مخدر را شکسته اند و باز به مصرف گل روی آورده اند. در صورتی که نمی دانند مصرف طولانی مدت از گل یا همان ماریجوانا، بی خوابی را برای آن ها می آورد.
خوابیدن بعد از مصرف گل شایع است؟

خوابیدن بعد از مصرف گل شایع است؟

اگر بخواهیم واضح و مستقیم به این سوال جواب دهیم باید بگوییم در افرادی که مدت زمان زیادیست که معتاد به مصرف گل هستند، خیر اما برای کسانی که هنوز اوایل دوران مصرف را طی می کنند، بله. این نتیجه طبق آزمایشی توسط آمریکایی ها به دست آمده است. در این آزمایش که سال 2016 به منظور سنجیدن کیفیت خواب افراد نسبت به میزان مصرفیشان از مخدر گل، توسط دانشمندان دانشگاه میشیگان، صورت گرفت، سه گروه از افرادی که به ترتیب، به طور مداوم از گل مصرف می کردند، تفریحی و گاهی از گل مصرف می کردند، از مصرف گل پاک بودند را مورد آزمایش قرار دادند.
در نتیجه این آزماش دیده شد که 39 درصد از کسانی که به طور مداوم از مخدر گل مصرف می کردند، دچار بی خوابی شدند، 10 درصد از افرادی که تفریحی از گل مصرف می کردند، دچار بی خوابی شدند. و هیچکدام از کسانی که اصلا به سمت مصرف گل نرفته بودند، دچار مشکل و خلل در خوابشان نشدند و حالت عادی و سابق را در خوابشان داشتند.
تاثیر مصرف ماده مخدر گل بر خواب

تاثیر مصرف ماده مخدر گل بر خواب

افراد زیادی در آمریکا از اختلال در خوابشان و بی خوابی هایشان رنج می برند، آن ها وقتی کشف کردند که مصرف گل یا همان ماریجوانا، مشکل بی خوابیشان را حل میکند، به مصرف گل پناه بردند و حتی حالا مصرف گل در آمریکا مجاز و قانونی است. اما در اینجا نکته مهم و حائز اهمیتی وجود دارد که این روش را به نسبتی نقض می کند. در واقع تاثیر مصرف گل در خواب و حل کردن مشکل بی خوابی، به مدت زمان مصرف مخدر گل از ابتدا مصرف، بستگی دارد. در واقع کسانی که در مدت طولانی به مصرف گل معتاد هستند از بی خوابی رنج می برند بنابراین تاثیر مصرف گل بر بی خوابی فقط اوایل مصرف در مدت زمان کوتاهی، صدق می کند.
تاثیر مصرف ماده مخدر گل بر خواب
البته نا گفته نماند که میزان تاثیرگذاری مصرف گل برای حل مشکل بی خوابی، به نوع گل مصرفی هم بستگی دارد. دو نوع گل مصرفی با نام های ایندیکا و ساتیوا وجود دارند. مصرف گل از نوع ساتیوا در حل مشکل بی خوابی بهتر عمل می کند و وابستگی کمتری را برای فرد مصرف کننده در پی دارد. مصرف گل ایندیکا باعث بروز کابوس های بسیار وحشتناک در شب ها، هنگام خواب فرد مصرف کننده این نوع گل، می شود. شاید این نکته برایتان جالب باشد، کسانی که دچار افسرگی و مشکلات روحی و روانی ناشی از اتفاقات بد و حتی مصرف گل شده اند و در خواب هایشان دچار مشکل هستند، می توانند از مصرف گل برای حل مشکل بی خوابیشان بهره ببرند اما بازهم این تاثیر قطعی نیست و فقط احتمال بروز آن زیاد است. مجله اینترنتی سیب با بهترین مطالب در کنار شماست تا این روزها را کنار بگذارید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳