سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403 - 10:16 قبل از ظهر

پد ضد درد قاعدگی | آشنایی با پد گرم کننده قاعدگی و راههای استفاده

تنها یک زن درک می کند که دوران قاعدگی برای برخی از بانوان گاهی تا چه اندازه می تواند درناک و آزاردهنده باشد . پد ضد درد قاعدگی برای کمک به تسکین دردهای این دوران طراحی و تولید شده‌اند. این نوع از پدها با استفاده از مکانیسم‌های آرام‌بخش و کاهنده درد به فرد کمک می‌کنند تا این دوره دردناک را با آرامش بیشتر و درد کمتر پشت سر بگذارند.

پد ضد درد قاعدگی | آشنایی با پد گرم کننده قاعدگی و راههای استفاده

پد ضد درد قاعدگی چیست؟

پدهای ضددرد از جنس های متعددی تهیه می‌شوند. در واقع برندهای مختلف تولیدکننده پدهای تسکین درد قاعدگی این محصولات را از مواد مختلفی تولید می‌کنند. این پدها ممکن است از فلانل پنبه‌ای، بامبو یا کنف ساخته شده باشند. در بین آن‌ها انواع سازگار با محیط زیست معمولا برای پوست و فرد مناسب‌تر به نظر می‌رسند و معمولا از پنبه، کنف یا بامبو تولید می‌شوند. پدهایی مناسب تشخیص داده می‌شوند که از هرگونه عطر، رنگ، مواد شیمیایی، کلر و دیوکسین عاری باشند.

پد ضد درد قاعدگی چیست؟

پد گرم کننده قاعدگی چگونه باعث کاهش درد می‌شود؟

برای درک بهتر شیوه عملکرد و اثربخشی پد ضد درد قاعدگی ابتدا باید دانست که دردهای این دوران به چه علت شکل می‌گیرند.

درد‌های قاعدگی زمانی اتفاق می‌افتند که رحم منقبض می‌شود تا پوشش دیواره آن که در فاصله دو دوره قاعدگی شکل گرفته است، ریزش پیدا کند و از بین برود. این انقباضات به‌سبب آزاد شدن پروستاگلاندین‌ها رخ می‌دهند. این ماده که به هورمون شباهت دارد توسط پوشش داخلی رحم تولید می‌شود. بانوان در این دوران، پدهای قاعدگی را به کار می‌برند تا خونی را جذب کنند که از دیواره رحم و در اثر تخریب این لایه حاصل و جاری می‌شود و به این ترتیب از لک شدن لباس نیز جلوگیری می‌شود. پد ضد درد قاعدگی می‌تواند در نقش مانعی در برابر تحریک و خشکی پوست نیز عمل کند.

با این توضیحات اینک می‌توان فهمید که پد گرم‌کننده قاعدگی چطور به کاهش درد این دوران کمک می‌کند. شیوه کارکرد این محصولات به این صورت است که آن‌ها با گرما بخشیدن به ناحیه آسیب‌دیده یا دیواره رحم به شل شدن عضلات آن و کاهش درد یاری می‌رسانند. در واقع با ایجاد گرما که خود یکی از عوامل جدی تسکین‌بخش در درد نواحی مختلف بدن شناخته می‌شود به ریزش سریع‌تر دیاور تخریب‌شده کمک می‌کند و انقباض آن را کاهش می‌دهد و به این ترتیب درد این نواحی نیز تا حد زیادی تسکین می‌یابد.

برخی از این پدها ماساژ درمانی را نیز با هدف کاهش بیشتر گرفتگی و نفخ به کار می‌برند. انواع مختلفی از پدهای تسکین درد قاعدگی در بازار موجود است که می‌توان از جمله آن‌ها به پدهای گرمایشی پوشیدنی و پدهایی اشاره کرد که هم برای سرمایش و هم برای گرمایش به کار می‌روند.

پد گرم کننده قاعدگی چگونه باعث کاهش درد می‌شود؟

روش استفاده از پد ضددرد قاعدگی

تولیدکنندگان متعدد پدهای تسکین‌دهنده دردهای دوران قاعدگی برای چگونگی استفاده از این محصولات دستورهای کاربرد مختلفی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. با این توصیف بیشتر انواع پد ضد درد قاعدگی برای پوشیدن و به کار  بردن در لباس زیر طراحی شده‌اند که برای استفاده طی چندین ساعت در طول شبانه‌روز مناسب هستند و کارایی خود را حفظ می‌کنند.

با این نگاه، بهترین روش استفاده از پدهای مسکن درد قاعدگی، مراجعه به بروشور یا راهنمای درج‌شده در داخل یا روی بسته‌بندی محصول مورد نظر است تا براساس توصیه‌های خود تولیدکنندگان آن‌ها را به کار برد تا بیشترین راندمان آن‌ها را مورد بهره‌برداری قرار داد.

جمع‌بندی

تجربه درد قاعدگی در بین بسیاری از بانوان با شروع دوره بلوغ به امری رایج و تکرارشونده تبدیل می‌شود. میزان گسترش این درد در افراد مختلف متفاوت است. در برخی افراد هم گستره تحت درد بیشتر است و هم شدت آن. دردهای قاعدگی به‌علت انقباض ماهیچه‌های رحم شکل می‌گیرند؛ بنابراین ارگ بتوان از بروز این انقباض پیشگیری کرد یا آن را کاهش داد، در واقع می‌توان درد را نیز کمتر کرد. انواع پد ضد درد قاعدگی با هدف ایجاد گرما و کاهش این انقباض‌ها سبب کاهش درد و تسکین آن می‌شود.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *