جمعه , 31 فروردین 1403 - 8:00 قبل از ظهر

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع کوچک

چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع کوچک ضروری نیست. در واقع به جای شلوغ کردن فضا، می‌توانید از یک دست مبل زیبا، کاربردی و راحت کمک بگیرید. اگر بنا بر دلایلی مجبور هستید دو دست مبل در پذیرایی به شکل مربع و با متراژ پایین، قرار دهید باید نکات ظریفی را در نظر داشته باشید.
شاید تازگی به خانه‌ای کوچک نقل مکان کرده‌اید و حال نمی‌دانید با دو دست مبل که قبلا خریده‌اید، چه کنید. در مقاله پیش رو، مهم‌ترین نکات چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع کوچک و بزرگ جمع آوری کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا بتوانید در سالن مربع شکل، فضایی شیک و مثبت ایجاد کنید. می خواهید بدانید ست مبل با فرش فیلی رنگ چیست؟ این مقاله را بخوانید.

نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع شکل ۱۴۰۱
نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع شکل ۱۴۰۱

احتمالا ترجیح می‌دهید از آیتم‌های ترند و مد روز، برای چیدمان پذیرایی استفاده کنید. استفاده از آخرین ترندها، بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد. بدیهی است که بعد از مدت کوتاهی، ترندهای جدید از راه می‌رسند و چیدمان خانه شما دیگر چنگی به دل نمی‌زند. بنابراین مجبور هستید برای همراهی با مد روز و تغییر دکوراسیون، دوباره هزینه کنید.
چیدمان به شکل کلاسیک، مدرن، ترند و هر سبک دیگری، نیاز به فاکتوری مهم دارد. این فاکتور، علم دکوراسیون و چیدمان است که سعی می‌کند بهترین نظم را مطابق نیاز اهالی خانه و میهمانان برقرار کند. همچنین نتیجه‌ای زیبا خلق می‌کند که با روحیه صاحبان خانه هماهنگی داشته باشد. بنابراین در هر سبک از چیدمان، با رعایت اصول به نتیجه بهتری دست پیدا می‌کنید.
نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع شکل مختص سال ۱۴۰۱ نیست و پارامترهای نسبتا ثابتی دارد. برای به روز بودن، در کنار رعایت کردن اصول دکوراسیون و چیدمان، از آیتم‌های ترند کمک بگیرید تا مطابق آخرین مد سال ۱۴۰۱ باشید! و اما در ادامه نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع شکل را در قالب نکاتی توضیح می‌دهیم.

نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع شکل ۱۴۰۱
مناسب‌ترین سبک و مدل مبلمان را انتخاب کنید. اگر به دلیل رفت و آمدهای متعدد، نیاز به تفکیک اتاق نشمین و اتاق پذیرایی دارید می‌توانید با انتخاب دو سبک مختلف مبلمان، این کار را انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم مبلمان کلاسیک یا سلطنتی را برای بخش پذیرایی و مبلمان راحتی را برای بخش نشمین تهیه کنید. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، مبل‌ها با سبک مدرن و کم حجم‌تر را بخرید.
نقطه مرکزی مشخص کنید. استفاده از یک نقطه مرکزی یا کانونی، مهم‌ترین نکته برای چیدمان مبل است. برای مثال تلویزیون به عنوان نقطه مرکزی اتاق نشمین و شومینه برای نقطه مرکزی اتاق پذیرایی کاربرد دارد. البته بدیهی است که هر یک از این اصول، می‌توانند با ظرافت تغییر کنند (مثلا وقتی اغلب میهمانی‌های رسمی شما نیاز به نمایشگر دارد لازم است کانون، تلویزیون باشد).
استفاده از آیتم‌ها منحنی یا دایره‌ای را به خاطر بسپارید. وقتی سالن مربعی شکل در اختیار دارید و می‌خواهید برای چیدمان آن طرحی تصور کنید، به یاد داشته باشید که فضای مربعی، به خودی خود، چشم بیننده را به سمت اضلاع و خطوط می‌برد. همین نکته می‌تواند ناخودآگاه، حس کسالت باری در افراد ایجاد کند.

نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع شکل ۱۴۰۱
برای تلطیف اضلاع مربع، از آیتم‌های دارای منحنی کمک بگیرید. قبلا گفتیم برای چیدمان نشیمن، معمولا تلویزیون یک نقطه مرکزی است. بنابراین می‌توانید در چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع شکل، بخشی را به نشمین اختصاص دهید، نقطه کانونی را تلویزیون در نظر بگیرید و یک دست مبل راحتی به شکل U یا چیدمان نيم‌دایره بچینید. در بخش نشیمن، آیتم‌هایی مانند آباژور‌ها با پایه منحنی، چراغ آویز با طرح دایره یا منحنی، ساعت دایره‌ای و… گزینه‌های مناسبی هستند.
فرش مناسب انتخاب کنید. چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع کوچک نیاز به دو فرش کوچک بدون طرح یا با طرح‌های ساده دارد. بهتر است رنگ این دو فرش، هماهنگ باشند و متناسب با فضا، یکی برای بخش نشیمن (یا TV Room) و دیگری برای پذیرایی به کار برود. طرح و رنگ فرش‌ها را متناسب با سبک و رنگ مبلمان هر بخش انتخاب کنید.

نکته های قابل توجه در نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع شکل
نکته های قابل توجه در نحوه چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع شکل

همان طور که در بخش ابتدایی مقاله گفتیم در فضاهای کوچک، استفاده از دو ست مبلمان پیشنهاد نمی‌شود. با این حال اگر مجبور به این کار هستید یا اصرار دارید، نکات زیر را برای چیدمان دو دست مبل در پذیرایی مربع کوچک به یاد داشته باشید:

  • مبلمان کم حجم و با طرح مدرن انتخاب کنید.
  • سبک مینیمال را در دکوراسیون به کار ببرید یا حتی الامکان تزیینات را محدود کنید.
  • از رنگ‌های روشن برای مبلمان، پرده و فرش کمک بگیرد.
  • در بخش پذیرایی، آینه‌ مناسب نصب کنید تا خطای بصری برای بزرگتر نشان دادن فضا ایجاد نمایید. به این منظور، آینه‌های کلاژ یا پازلی پیشنهاد نمی‌شوند.
  • اگر پنجره‌ای با منظره زیبا در سالن است، آن را به عنوان کانون (نقطه مرکزی) به کار ببرید و نمای پنجره را با چیدن وسایل مسدود نکتید.
  • می‌توانید به جای دو ست کامل مبلمان، از نیم ست‌ها برای بخش پذیرایی و نشمین یا هر دو استفاده کنید.

با مجله اینترنتی سیب بهترین چیدمان را در منزل خود انجام دهید.

 

مطلب پیشنهادی

مبل چستر از کجا بخرم

مبل چستر از کجا بخرم

یکی از زیباترین و محبوب ترین مدل های مبلمان، مبل های چستر می باشند، مبل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳