جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 10:36 قبل از ظهر

دکوراسیون مدرن با فرش دستباف

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کالاها که از گذشته تا به امروز، نقش ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی دارد، انواع فرش و محصولات نساجی است. استفاده از فرش می‌تواند حس آرامش و آسایش بیشتری در فضا ایجاد کند، به همین دلیل، به‌وفور، مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرش دستباف جزء بی‌نظیرترین محصولات ایرانی است که بدون کمک از هیچ ماشینی و با دست‌های یک هنرمند آماده می‌شود. این فرش در انواع طرح و رنگ بافته می‌شود، در بازار جهانی قرار می‌گیرد و زیبایی خیره‌کننده‌ و طرفداران بسیاری دارد. با پیشرفت علم و فناوری و حضور دکوراسیون های مدرن، یکی از دغدغه‌های بیشتر افراد، ست کردن دکوراسیون مدرن با فرش دستباف است. در این مطلب، با معرفی اصول ست کردن چنین فرشی با دکوراسیون‌های امروزی، کمک می‌کنیم به بهترین شکل فضای مورد نظر خود را بچینید.

اغلب فرش‌های دستباف، دارای طرح‌های پیچیده و پر نقش هستند. در نتیجه توصیه می‌شود در انتخاب رنگ مناسب برای هماهنگی دکوراسیون مدرن با فرش دستباف، دقت کنید. این محصول اصالت و ارزش بالایی دارد و باید در فضای درستی مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال، مبل‌ها باید 20 تا 30 سانتی‌متر با فرش فاصله داشته باشند. علاوه بر این، بهتر است از اصل سادگی برای چیدمان دکوراسیون مدرن استفاده کنید تا زیبایی فرش بیشتر به چشم بیاید. فرش دستباف به سادگی و با رعایت بعضی نکات، با دکوراسیون‌های مدرن و امروزی هماهنگ می‌شود.

اصول ست کردن دکوراسیون مدرن با فرش دستباف

اصول ست کردن دکوراسیون مدرن با فرش دستباف

همان‌طور که در مطلب بالا اشاره شد، این نوع فرش‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های چشم نوازی دارند و به آسانی با دکوراسیون مدرن هماهنگ می‌شوند، اما بهتر است برای زیبایی بیشتر فضا، با اصول ست کردن دکوراسیون مدرن با فرش دستباف آشنایی داشته باشید تا با ایجاد یک هارمونی زیبا، جلوه‌ی بی‌نظیری در فضای خانه یا محل کار خود ایجاد کنید. در زیر به بعضی از اصول ست کردن اشاره می‌کنیم:

  • انتخاب صحیح رنگ فرش: رنگ زمینه فرش دستباف، می‌تواند در انتخاب بقیه‌ی وسایل به شما کمک کند. اگر فرش شما دارای زمینه‌ی آبی است، بهتر است در چیدمان دکوراسیون از رنگ‌های طلایی، زرد و نارنجی بیشتر استفاده کنید. با این کار، هارمونی فضا یکنواخت نمی‌شود. البته برای ایجاد این حالت باید رنگ دیوارها، پرده و کاغذ دیواری را متناسب با رنگ فرش انتخاب کنید تا تعادل ایجاد شود.
  • ایجاد کنتراست: در دکوراسیون‌های مدرن و امروزی، ایجاد کنتراست اهمیت بالایی دارد و در صورتی که از فرش دستباف پر نقش و نگار استفاده می‌کنید، باید رنگ متضادی برای مبلمان و دیوارها داشته باشید تا فضا حال و هوای مدرنی پیدا کند.
  • چیدمان نو: برای این کار، توصیه می‌شود در کنار فرش دستباف، از گلیم و فرش هم استفاده کنید تا فضا متنوع‌تر شود. به عنوان مثال، می‌توان از فرشی ساده برای زمینه استفاده کرد و فرش دستباف و کوچک‌تری را به‌صورت زاویه‌دار روی آن پهن کرد. علاوه بر این می‌توان دو فرش متضاد یا مکمل را در کنار هم داشت.
  • پر کردن فضای خالی: در دکوراسیون‌های مدرن، خلوت بودن بیش از حد فضا، جلوه زیبایی ندارد. از این رو، توصیه می‌شود با استفاده از فرش‌های دستباف مناسب و زیبا، فضاهای خالی را پر کنید. با این کار می‌توانید فضای زیبایی را ایجاد کنید و از ترکیب فرش در کنار دکوراسیون مدرن لذت ببرید.

دکور کردن فضای داخلی با استفاده از فرش دستباف

دکور کردن فضای داخلی با استفاده از فرش دستباف

به‌طور کلی، امروزه استفاده از فرش دستباف در دکوراسیون مدرن، جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و با این کار، می‌توان در فضای داخلی تغییرات بسیار زیبایی ایجاد کرد. اگر قصد دارید با استفاده از این مدل فرش، فضای داخلی خانه یا محل کار خودتان را دکور کنید، باید آن را به عنوان زمینه اصلی داشته باشید. با این تفاسیر، توصیه می‌شود قبل از هر کاری، ابتدا فرش مورد علاقه و در ادامه، عناصر دیگر مثل پرده، مبلمان، کوسن و…را انتخاب کنید.

در صورتی مقاله را پسندیدید، توصیه می‌کنیم که از سایر مقالات مجله اینترنی سیب، دیدن کنید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳