شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 5:05 قبل از ظهر

مضرات سیاه دانه آسیاب شده با عسل

در طب سنتی استفاده از سیاه دانه آسیاب شده با عسل برای از بین بردن یا پیشگیری از بیماری‌های مختلف توصیه شده است، اما آیا سیاه دانه آسیاب شده با عسل دارای مضرات نیز هست؟ استفاده از هر محصول اگر بیش از حد مجاز و تعیین شده باشد حتماً برای بدن ضرر دارد و سیاه دانه با عسل نیز از این قاعده مستثنا نیست.

مضرات سیاه دانه آسیاب شده

سیاه دانه آسیاب شده می تواند دارای مضرات زیر باشد:

مضرات سیاه دانه آسیاب شده

  • سقط جنین: یکی از مهمترین مضرات استفاده از سیاه دانه آسیاب شده سقط جنین است. سیاه دانه باعث بروز انقباضات در ماهیچه های رحم میشود و زنانی که در اوایل دوره بارداری قرار دارند با استفاده از سیاه دانه آسیاب شده ممکن است دچار سقط جنین شوند.
  • بروز حساسیت: سیاه دانه را می توان یکی از دانه های حساسیت زا دانست که استفاده از آن در برخی از افراد که به این ادویه حساسیت دارند، باعث بروز مشکلاتی مانند به وجود آمدن جوش و آکنه می شود.
  • معده درد: طبع گرم سیاه دانه در برخی از افراد باعث معده درد می شود. در برخی از موارد این معده درد ممکن است با بی حالی و استفراغ همراه باشد.
  • بروز مسمومیت: در مورد استفاده از سیاه دانه آسیاب شده دقت به این نکته الزامی است که زمانی که سیاه دانه آسیاب می شود، روغن آن بیرون می آید و احتمال فاسد شدن سیاهدانه افزایش چشمگیری پیدا می کند. اگر سیاه دانه آسیاب شده طی ۳ تا ۴ روز بعد از آسیاب شدن استفاده نشود، احتمال بروز مسمومیت با سیاهدانه آسیاب شده وجود دارد.
  • افزایش میزان خونریزی: سیاه دانه دارای مواد ضد لختگی خون است و به همین دلیل در افرادی که دچار زخم هستند و یا در دوران عادت ماهانه خود به‌سر می‌برند، باعث افزایش میزان خونریزی میشود. به همین دلیل توصیه می‌شود در دوران قاعدگی به هیچ عنوان از سیاهدانه آسیاب شده استفاده نشود.

مضرات سیاه دانه آسیاب شده

آیا پودر سیاه دانه یا آسیاب شده سمی و عوارض دارد؟

یکی از شایعاتی که در مورد پودر سیاه دانه در بین مردم رواج زیادی پیدا کرده است این است که پودر سیاه دانه آسیاب شده دارای سم است. در این مورد باید گفت پودر سیاه دانه آسیاب شده به هیچ عنوان سم ندارد و تنها دلیل ایجاد مسمومیت با استفاده از پودر سیاه دانه این است که در برخی از موارد ممکن است این پودر بیش از اندازه مانده و فاسد شده باشد. حداکثر مدت زمان استفاده از سیاه دانه آسیاب شده برای سه تا چهار روز است و سیاه دانه آسیاب شده بعد از این مدت نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

بنابراین اگر قصد دارید این محصول را در غذا ها استفاده کنید تنها باید مقدار خیلی کم از سیاه دانه آسیاب شده را بخرید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که بهتر است از خرید پودر سیاه دانه در بازار خودداری کنید و دانه سیاه دانه را بخرید و خودتان آن را پودر کنید تا از تازگی پودر اطمینان خاطر پیدا کنید. سیاه دانه آسیاب شده بعد از گذشت سه تا چهار روز فاسد می‌شود این در حالی است که این فساد با چشم قابل مشاهده نیست و حداقل دو هفته طول می کشد تا فرد متوجه شود که سیاه دانه آسیاب شده فاسد شده است.

آیا پودر سیاه دانه یا آسیاب شده سمی و عوارض دارد؟

برای اطمینان خاطر بیشتر بهتر است بعد از پودر کردن سیاه دانه آن را بلافاصله داخل عسل بریزید زیرا وجود عسل روی سیاه دانه باعث می شود محتویات سیاه دانه در معرض هوای آزاد قرار نگیرند و این محصول فاسد نشود و برای مدت طولانی بتوان از خواص آن بهره برد. با سیب همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه برای چی خوبه

سیاه دانه نام دانه های گیاهی است که اغلب در جنوب اروپا، جنوب غربی آسیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳