پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 11:01 بعد از ظهر

چه چیزی سیمان را از بین می برد؟

اگر نمی دانید چه چیزی سیمان را از بین می برد و به منظور از بین بردن لکه سیمان از روی سطوح مختلف از جمله کاشی، سرامیک و ابزارآلات بتن ریزی که می توان گفت یک معظل برای کارفرمایان است، از پاک کننده سیمان استفاده می شود. این پاک کننده باعث از بین بردن پیوند بین مولکولی در ذرات سیمان شده و به این ترتیب سیمان چسبیده به سطوح کم کم شل و از داخل پوک می شود. با استفاده از این پاک کننده دیگر نیازی به ضربه زدن برای جدا کردن سیمان نیست.

چه چیزی سیمان را از بین می برد؟

ویژگی پاک کننده های سیمان

ترکیبات شیمیایی این پاک کننده ها به گونه ای است که نباید در معرض آفتاب بگیرند. همچنین روی سطوح داغ، نیز نباید از این پاک کننده ها استفاده شود. بنابراین صبح اول وقت و کمی پس از غروب، بهترین زمان برای استفاده از این پاک کننده هاست. زیرا خیلی زود تبخیر نمی شوند و در عین حال بوی نامطبوعی نیز ایجاد نمی کنند. مهم ترین ویژگی پاک کننده سیمان این است که خطری را برای انسان و محیط زیست ایجاد نمی کند و به اصطلاح جزء محصولات دوستدار طبیعت است.
از این پاک کننده ها باید برای سطوحی استفاده کرد که حساس به اسید نباشند. برای سطوح آهنی، مرمر و سنگ های آهکی نیز نباید از این پاک کننده ها استفاده کرد. پاک کننده ای که مخصوص پاک کردن سیمان از سطوح فلزی و از جمله های فلزی است، رنگ روی لوله های فلزی را به هیچ وجه از بین نمی برد. همچنین می تواند به عنوان یک لوله باز کن قوی نیز عمل کند.

ویژگی پاک کننده های سیمان

پاک کننده سیمان نوعی محلول غلیظ اسیدی است که علاوه بر پاک کردن سیمان از روی سطوح مختلف، می تواند لکه های آهک و زنگ آهن را هم از روی کاشی های لعاب دار و موارد این چنینی پاک کند. سطوحی که قرار است از این پاک کننده روی آن ها استفاده شود، حتما باید قبل از استفاده مرطوب باشند. گاهی ممکن است برای پاک کردن سیمان از روی سطوح، مجبور به استفاده از ابزارهایی باشیم که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • کاردک
  • محلول اسید
  • فرچه
  • ابر
  • سیم ظرفشویی
  • پارچه
  • سطل آب
  • صابون
  • دستکش
  • عینک
  • مسواک

ویژگی پاک کننده های سیمان

چگونه سیمان را از روی کاشی و سرامیک پاک کنیم؟

در گذشته به منظور پاک کردن لکه های کوچک و خیلی نازک سیمان، از سرکه سفید استفاده می شد. چرا که سرکه سفید دارای قدرت اسیدی است و این قابلیت را دارد که پیوند بین سیمان و کاشی را از بین ببرد. به این ترتیب می توانید از یک پد آغشته به سرکه استفاده کنید، به طوری که کل لکه پوشانده شود. اجازه دهید این پد به مدت یک الی دو ساعت روی سیمان بماند. هوای گرم ممکن است باعث بخار شدن سرکه سفید شود، به همین دلیل بهتر است حواستان به پد باشد که اگر خشک شد، مجدداً آن را آغشته به سرکه کنید. پس از گذشت مدت زمان گفته شده، سیمان کم کم نرم تر می شود و به این ترتیب شما می توانید با استفاده از یک اسکاچ یا فرچه، سیمان را از محل مورد نظر پاک کنید.
اگر پس از این مرحله، متوجه شدید که لکه های سیمان به صورت کامل از روی کاشی و سرامیک پاک نشده اند، دوباره می توانید مراحل گفته شده را تکرار کنید تا دیگر هیچ گونه اثری از سیمان باقی نماند. به منظور از بین بردن بوی سرکه و اثر اسیدی آن، می توانید محل مورد نظر را با آب و صابون شستشو دهید.

چگونه سیمان را از روی کاشی و سرامیک پاک کنیم؟

پاک کردن سیمان از روی کاشی و سرامیک با استفاده از سرکه سفید یک روش خانگی است، اما اگر می خواهید از آن در ابعاد گسترده تر استفاده کنید، بهتر است از پاک کننده های سیمان صنعتی استفاده کنید. چرا که کار شما را بسیار راحت تر کرده و در زمان بسیار کوتاه تری لکه های سیمان را از روی سطوح پاک می کند. در هنگام استفاده از اسید فسفریک، حتما از دستکش استفاده کنید تا به پوست و بدن شما آسیب وارد نشود. همچنین سعی کنید در هنگام استفاده از این نوع اسید، تهویه را روشن کنید. در زمان استفاده از اسید به دستورالعمل آن توجه کنید و دماغ و دهان خود را بپوشانید تا بوی آن را استنشاق نکنید. چون ممکن است به مواد اسیدی حساسیت نشان داده و اذیت شوید.

مطلب پیشنهادی

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام[

سرامیک ضد اسید [کاشی ضد اسید مرجان در ایران سرام]

ایران سرام عرضه کننده کاشی ضد اسید از تولید کننده های معتبر کاشی و سرامیک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *