پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 9:29 قبل از ظهر

پادزهر شیره تریاک

مصرف مواد مخدر بیش از حد مجاز آن، باعث بروز مسمومیت های شدید میشود. شیره تریاک نیز از این قاعده مستثنا نیست‌. این ماده مخدر چه به صورت خوراکی و چه به صورت کشیدنی، اگر از حد مجاز بیشتر مصرف شود، فرد را دچار مسمومیت های خفیف و در مراتب بالاتر دچار مسمومیت های شدید می کند. اما در صورتی که شما با مصرف شیره تریاک دچار مسمومیت شدید، چگونه باید بدن خود را پاکسازی کنید؟ در واقع پادزهر شیره تریاک در مسمومیت های خفیف شامل مواد غذایی دارای ویتامین c از جمله سبزیجات و میوه ها و همچنین لبنیات است.
اما در مسمومیت های شدید که در نهایت ممکن است به تشنج و مرگ ختم شود، باید پزشک داروی مخصوص آن را برای فرد معتاد تجویز کند. داروی مخصوص رفع مسمومیت های شدید با نام نالوکسان شناخته میشود که مصرف آن بدون تجویز پزشک تحت هیچ شرایطی توصیه نمی شود.
پادزهر شیره تریاک چیست؟

پادزهر شیره تریاک چیست؟

همانطور که گفتیم از جمله موارد مسمومیت خفیف شیره تریاک را میتوان با مواد دارای ویتامین c از جمله سبزیجات و میوه ها تا حدودی برطرف کرد. هنگامی که شما به مسمومیت خفیف دچار شوید قطعا دل دردهای شدیدی را تجربه خواهید کرد و دچار لرزش بدن نیز می شوید. بروز استفراغ، سردرد شدید و رنگ پریدگی و کلافگی بیش از حد نیز از جمله عوارض ناشی از مسمومیت با شیره تریاک هستند، که شما می توانید در صورت با دیدن این علائم هم با مصرف میوه و سبزیجات به خصوص مصرف لیمو مسمومیت خود را برطرف کنید. اما گاهی نیز دیده می‌ شود که مسمومیت با شیره تریاک به بالاترین حد خود می رسد.
از جمله علائم مسمومیت شدید با شیره تریاک می توان به ضعف عضلانی شدید، یبوست های بسیار طولانی مدت، تشنج و در صورت عدم رسیدگی به مرگ فرد اشاره کرد. کسی که دچار مسمومیت های شدید میشود باید حتما در کوتاه ترین زمان ممکن به اورژانس مراجعه کند و داروی مخصوص رفع مسمومیت را توسط پزشک دریافت نماید. در غیر این صورت ممکن است این مسمومیت فرد را به کام مرگ بکشاند. اصلی ترین دلیل مسمومیت با شیره تریاک وجود سرب فراوان در آن است. در واقع ممکن است در ابتدا ارگان های داخلی بدن و در نهایت ریه را به صورت کامل مسموم کند‌.
پادزهر شیره تریاک چیست؟
پس از رفع مسمومیت با دارو نیز مصرف ویتامین c می تواند برای از بین بردن سرب موجود در ریه بسیار تاثیر گذار باشد و بعد از بازه زمانی مشخصی ریه را به صورت کامل از سرب پاکسازی کند. اگر در مصرف تریاک زیاده روی کرده اید حتما به خاطر داشته باشید که از مصرف نبات و گرمی جات خودداری کنید. مصرف گرمی جات باعث جذب بیشتر تریاک به بدن می‌ شود و ممکن است امکان مسمومیت را در شما افزایش دهد. بنابراین در صورت زیاده روی در مصرف حتما مصرف این خوراکی ها را متوقف کرده و سبزیجات دارای ویتامین c به خصوص لیمو مصرف کنید‌.
مصرف لبنیات نیز برای افرادی که حساسیت به آن ندارند می‌ تواند مفید واقع شود. اما برخی از افراد اگر با شیره تریاک لبنیات مصرف کنند دچار شوک های شدید گوارشی می شوند و ممکن است برای آنها خطر ساز شود. به همین جهت نیز بهتر است که مصرف لیمو و سبزیجات و دیگر میوه ها را در اولویت قرار دهید تا جذب شیره تریاک در بدن شما به حداقل خود برسد و این مواد به عنوان یک پادزهر در بدن شما عمل کنند.
چه چیزی اثر شیره تریاک را از بین می برد؟

چه چیزی اثر شیره تریاک را از بین می برد؟

ما در مطالب فوق صورت کامل در مورد مواد خوراکی که می توانند اثر تریاک را از بین ببرند صحبت کرده‌ ایم. همانطور که گفته ایم مواد دارای ویتامین c اثر مواد مخدر به خصوص اثر شیره را از بین می برند. این مواد می‌ توانند شامل انواع مختلف صیفی جات، سبزیجات و میوه ها باشند. به عنوان مثال در صورتی که آبلیموی تازه یا لیمو ترش تازه در دسترس شما باشد می تواند بهترین گزینه باشد؛ اما در غیر این صورت دیگر صیفی جات از جمله گوجه و یا مرکبات همچون پرتقال نیز می توانند کمک کننده باشند. البته به خاطر داشته باشید که در صورت مصرف بسیار زیاد این ماده مخدر و در صورت مشاهده عوارض شدید آن حتما بلافاصله به اورژانس مراجعه کنید.
چه چیزی اثر شیره تریاک را از بین می برد؟
زیرا در صورتی که بدن شما دچار مسمومیت شدید شود ممکن است که دچار تشنج شدید شوید و در نهایت به اغما بروید. حتی در برخی از افراد مرگ پس از مصرف نیز دیده شده است. مسمومیت با شیره تریاک هم برای افراد سابقه دار و هم برای افرادی که تازه مصرف آن را شروع کرده‌ اند امکان‌ پذیر است. همچنین کسانی که به تازگی ترک کرده اند اما پس از ترک، مجدد به مصرف شیره روی آورده اند نیز ممکن است دچار مسمومیت های شدید شوند. بنابراین در صورت ترک اعتیاد به خصوص ترک تریاک سعی کنید تحت هیچ شرایطی مصرف مجدد آن را شروع نکنید، زیرا در این صورت امکان بروز مسمومیت در شما بسیار بالا خواهد رفت‌. با مجله اینترنتی سیب‌ همراه باشید. کلینیک ترک اعتیاد نگین از مراکز معتبر ترک هر نوع ماده مخدری از جمله تریاک است. با کمک مشاوران و پزشکان مجرب آن اعتیاد خود را ترک کنید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

3 دیدگاه

  1. اگه تو منزل فرد دچار مسمومیت ناشی از سوخته یا شیره تریاک شد، سریع بهش جوشان ویتامین C بدین با دوز بالا.. مثلا” دوتا قرص تو یه لیوان آب حل کنید بدین بخوره… بعدش اگه بهتر نشد پنیر سفید، با نوک قاشق چایخوری مرتب بهش بدین…. در نهایت لیمو تازه رو شربت کنید با آب بدین بخوره… اگه فشارش هنوزم پایین بود و رنگ و رووش سیاه و تیره مونده (مخصوصا” لبهاش) دیگه باید ببرین درمانگاه نالوکسان بگیره،

  2. چی میگی شیرین
    اون نور ال دینه!
    یه نوردینه خوششانس
    شیرین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳