شنبه , 6 مرداد 1403 - 4:35 قبل از ظهر

موکت چه رنگی خوبه

رنگ موکت روی محیط فضا تاثیر گذار است، چه این فضا یک لابی باشد یا اتاق نشیمن یا اتاق خواب. موکت-ها در اندازه های مختلف و طرح های گوناگونی مانند تایل و راه راه موجودند که با پالت های رنگی تمام نشدنی به کار رفته در خود، حس آزادی خلاقانه ای را در هنگام انتخاب آن ها در شما بر می انگیزند. توصیه می شود از رنگ های روشن دوری کرده و به موکت های تیره روی بیاورید، چرا که هم با دوام ترند و هم شیک تر. بهترین رنگ سرامیک کف پذیرایی با جزئیات کامل نیز در این مقاله ذکر شده است.

موکت چه رنگ خوبه
با شخصی سازی رنگ و الگوی موکت، فضای خود را منحصر به فرد کنید. حال این فضا می تواند لابی، اتاق پذیرایی یا اتاق خواب باشد. حتی می توانید با انتخاب رنگ های مختلف برای اتاق خواب ها به هر کدام شخصیت ویژه ای دهید. پیشنهاد می شود که برای اتاق خواب های کودکان از رنگ های روشن موکت استفاده نکنید. چرا که آن ها به احتمال زیاد در هنگام بازیگوشی هایشان چیزی را روی موکت خواهند ریخت که اگر موکت روشن باشد، لکه ها را بیشتر نمایان خواهد کرد. در مجموع رنگ موکت باید با رنگ دیوارها و سایر وسایل مانند مبلمان و … هماهنگ باشد. موکت های با رنگ خنثی چون با هر رنگی تطبیق پذیرند، انتخاب های مناسبی هستند. همچنین بهتر است بهترین رنگ موکت برای پذیرایی را بدانید.

رنگ موکت را چگونه انتخاب کنم؟

رنگ موکت را چگونه انتخاب کنم؟

گرچه امروزه بعضی از افراد کفپوش هایی مانند لمینت و سرامیک را ترجیح می دهند اما همچنان بسیاری از افراد تمایل به استفاده از موکت در بیشتر فضاهای خود دارند. از دلایل آن می توان به گرم و نرم بودن موکت نسبت به لمینت و سایر کفپوش ها و پیشگیری از آسیب احتمالی هنگام زمین خوردن کودکان یا افراد کهنسال اشاره کرد. جدا از اینکه زیبایی بصری انواع مختلف موکت با پارکت و لمینت قابل مقایسه نیست. اما شاید مهم ترین مساله از نظر بسیاری از افراد هنگام انتخاب موکت، انتخاب رنگ آن باشد. البته انتخاب جنس و ضخامت و سایر ویژگی های موکت با توجه به فضایی که قرار است در آن از موکت استفاده کنید نیز اهمیت ویژه ای دارد.

تاثیر رنگ موکت روی محیط
در فروشگاه های ارائه دهنده ی موکت، پنل های رنگی شامل تکه رنگ های مختلف موجود برای موکت در فروشگاه وجود دارند. می بایست با توجه به نوع دکوراسیون فضای خود و رنگ غالب آن چند تکه رنگ را انتخاب کنید. هر کدام از این پنل های تونالیته های مختلف یک رنگ از روشن تا تیره را در اختیارتان قرار می-دهند و این امر سبب می شود تا دستتان برای انتخاب رنگ مد نظر بسیار باز باشد. پس از انتخاب یک پنل رنگی، گام نخست حذف رنگ هایی است که نمی خواهید. در مرحله ی بعدی توصیه می شود تیره ترین و روشن-ترین رنگ های موجود در پنل را حذف کنید و تمرکز خود را روی رنگ های متوسط بگذارید.

رنگ موکت را چگونه انتخاب کنم؟
در گام سوم باید از میان رنگ های باقی مانده یکی را انتخاب کنید. برای این کار می توانید رنگ ها را در دو دسته ی نزدیک به کرم و نزدیک به خاکستری تقسیم بندی کنید و بعد ببینید بیشتر به کدام دسته علاقه دارید.
نهایتا پس از انتخاب رنگ ایده آل خود از پنل رنگی از فروشنده بخواهید تا موکت با همان رنگ را نیز به شما نشان دهد تا آن را در کنار سایر رنگ ها و نورهای موجود در فروشگاه دیده و از صحت انتخاب خود اطمینان حاصل کنید.

موکت چه رنگی بخرم؟

موکت چه رنگی بخرم؟

در نهایت علاوه بر تاثیر رنگ دکوراسیون و وسایل موجود درفضا که بر نحوه ی انتخاب رنگ موکت تاثیر گذارند، سلیقه ی شخصی نیز نقش مهمی را در انتخاب رنگ موکت بازی می کند. به طور مثال اگر شما با طی گام های اشاره شده در بالا بهترین رنگ موکت را برای اتاق کودکتان انتخاب کنید و کودک رنگ موکت را نپسندد، مرتکب اشتباه شده اید. به همین خاطر پیشنهاد می شود قبل از خرید موکت، به یک جمع بندی در مورد متناسب بودن رنگ آن با رنگ محیط و مورد پسند بودن این رنگ برسید.

مطلب پیشنهادی

بهترین برند فرش ماشینی چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین مارک فرش ماشینی کدام است؟

اگر به هر دلیلی قصد خرید قالی دستباف ندارید، برای داشتن خانه ای جذاب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *