یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 6:42 بعد از ظهر

بهترین دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر

امروزه انواعی از مواد مخدر وجود دارند که به صورت سنتی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از این مواد داری عوارضی هستند که از نظر روانی و جسمی فرد را درگیر می‌کنند. حتی با یک بار مصرف مواد مخدر، هزاران نوع از مواد شیمیایی به بدن وارد و باعث اختلال در عملکرد طبیعی بدن می‌شوند.

برای ترک اعتیاد و خلاص شدن از دام آن، بدن شما باید به‌طور کامل از سموم ناشی از این مواد پاک شوند. بسیاری از افراد به دنبال بهترین دمنوش برای سم‌زدایی هستند. شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که آیا  دمنوش واقعاً چنین تأثیری دارد؟ در ادامه اثرات دمنوش را برای سم‌زدایی مواد مخدر از بدن، بررسی می‌کنیم.

دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر

دمنوش برای سم زدایی بدن از مواد مخدر

شاید سم‌زدایی بدن با استفاده از دمنوش، کار سختی به نظر برسد، اما شدنی است. تغذیه سالم و دمنوش‌های مناسب می‌توانند در کنار دارو‌هایی که پزشک تجویز کرده، به سم زدایی بدن فرد مصرف کننده کمک کنند. بسته به این‌که فرد از چه نوع ماده مخدری استفاده کرده است، دمنوش‌هایی که برای او تجویز می شوند هم متفاوت هستند. این نوشیدنی‌ها موادی هستند که پایه گیاهی دارند و نه تنها برای بدن مشکلی ایجاد نمی‌کنند که می‌توانند روند سم‌زدایی بدن را سرعت ببخشند.

استفاده از مواد مخدر، قلب، کبد، کلیه و سایر ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند. بعضی از دمنوش‌ها کمک می‌کنند تا اثرات ناشی از مصرف مواد مخدر را از بدن پاکسازی کنید. برخی از معروف‌ترین انواع  برای سم زدایی بدن از مواد مخدر، عبارتند از:

  • دمنوش زنجبیل

زنجبیل یک منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. این دمنوش برای ریه بسیار مفید است. زنجیل حاوی ویتامین سی است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت و از پیری سلول‌ها جلوگیری کند. همچنین این قابلیت را دارد که بدن را از سموم بسیاری کند.

  • دمنوش چای سبز

اغلب افراد با خاصیت آنتی‌اکسیدانی چای سبز آشنا هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها بعد از ورود به خون، سلول‌های فرسوده را نابود می‌کنند. استعمال بسیاری از مواد مخدر باعث سرطانی شدن سلول‌ها می‌شوند. استفاده از دمنوش‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند، از سرطانی شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

  • دمنوش زردچوبه

زردچوبه دارای خاصیت ضد سرطانی بالایی است و می‌تواند التهاب را درمان کند. از این رو، از این دمنوش برای  درمان التهاب تارهای حنجره که ناشی از مصرف مواد مخدر است، استفاده می‌شود.

  • دمنوش شیرین بیان

شیرین بیان به‌عنوان یک آنتی باکتریال طبیعی شناخته می‌شود. مصرف این ماده می‌تواند بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌ها ایمن نگه دارد.

  • دمنوش خارمریم

تأثیر منفی‌ای که مواد مخدر بر کبد دارد بر کسی پوشیده نیست. ترکیباتی که در دمنوش خارمریم وجود دارد، باعث می‌شود کبد بتواند در کوتاه مدت خودش را پاکسازی کند. نوشیدنی‌هایی که برای سم‌زدایی بدن استفاده می‌شوند باید تأثیری مستقیمی بر کبد داشته باشند. چون دفع بسیاری از سموم، توسط این ارگان انجام می‌شود.

دمنوش راه حل ترک اعتیاد نیست

دمنوش راه حل ترک اعتیاد نیست

در نظر داشته باشید که از این نوشیدنی نمی‌توان به‌عنوان داروی ترک اعتیاد استفاده کرد. افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند باید حتماً از طریق مراکز معتبر و کلینیک‌های ترک اعتیاد اقدام کنند. استفاده از دمنوش‌های گیاهی در کنار داروهای تخصصی ترک اعتیاد می تواند به سم زدایی بدن شما کمک کند.

دمنوش ها می توانند به بهتر شدن حال مصرف کننده کمک کنند و به مرور به ارگان‌هایی مثل کبد و کلیه کمک کنند تا بدن را از مواد مضر ناشی از مصرف مواد مخدر، پاکسازی کنند. در کنار استفاده از این محصول، تغذیه مناسب و ورزش هم بسیار مفید است. ورزش باعث می‌شود که بدن بسیاری از سموم را با تعرق دفع کند.

دمنوش‌هایی که بدون تجویز و برای سم‌زدایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار متنوع هستند. لیمو و زنجبیل، چای سبز، چای نعناع، چای بابونه، جعفری، رازیانه، به لیمو و…، از بهترین‌ها هسستند و تأثیرات مثبتی بر پاکسازی و سم‌زدایی سیستم تنفسی و گوارشی دارند.

اگر از مطالعه این مقاله رضایت دارید، پیشنهاد می‌کنیم که سایر مقالات وبسایت سیب را در زمینه ترک اعتیاد، مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *