یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403 - 4:04 بعد از ظهر

بهترین قرص برای ترک شیشه

اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین معضلات جامعه است که افراد بسیاری به آن دچار هستند. از این رو، پیدا کردن روش‌های مناسب و موفقیت‌آمیز برای ترک مواد مخدر، بسیار حائز اهمیت است. انواع مواد مخدر، عوارض و کیفیت اعتیادآوری متفاوتی دارند. از این رو برای ترک آن‌ها باید به عوامل مختلفی مثل ماده مخدر مصرفی، میزان مصرف، زمان مصرف و… دقت کرد. شیشه یکی از خطرناک‌ترین مواد مخدر محسوب می‌شود که تأثیر مستقیمی بر سیستم عصبی مرکزی فرد مصرف کننده می‌گذارد. مصرف این ماده با عواقب و عوارض بسیار زیادی همراه است. با این حال، افراد زیادی به شیشه اعتیاد دارند. به همین دلیل توصیه می‌شود با روش‌های ترک آشنایی داشته باشید و بهترین روش را انتخاب کنید.

یکی از بهترین روش ها برای ترک، استفاده از قرص‌های ضد شیشه است. در واقع بیشتر متخصصین و مشاورهای ترک اعتیاد توصیه می‌کنند که برای ترک موفقیت آمیز شیشه، از قرص‌های مخصوص استفاده کنید تا روند ترک اعتیاد بهتر انجام شود. با این تفاسیر، آشنایی با بهترین قرص برای ترک اعتیاد، بسیار مهم و کاربردی است. به‌طور کلی بهترین قرص برای ترک شیشه، باید با توجه به نظر پزشک و بسته به ویژگی‌های بیمار، تجویز شود. از این رو نمی‌توان فقط یک قرص را معرفی کرد. از بهترین محصولات موجود در بازار، می‌توان به بوپروپیون، مودافینیل، فلوکسیتین، گاباپنتین، b2 و… اشاره کرد.

قرص های مناسب برای ترک شیشه

قرص های مناسب برای ترک شیشه

همان‌طور که در مطلب بالا اشاره شد، قرص‌های متفاوتی وجود دارند که به‌عنوان داروی کمکی برای ترک شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این تفاسیر، در زیر به بعضی از قرص‌های مناسب برای ترک شیشه اشاره شده است

  • بوپروپیون: این قرص جزء داروهای ضد افسردگی است که آن را برای درمان افسردگی، ماژور، وسواس و… تجویز می‌کنند. ترکیبات این دارو به گونه‌ای است که میل به مصرف مواد مخدر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. به همین دلیل محرک بسیار خوبی برای ترک سیگار و شیشه است. در واقع مصرف شیشه سبب می‌شود انتقال دهنده‌های عصبی مثل دوپامین، سروتونین، نوراپی نفرین و… آزاد شود و از بازجذب دوپامین و نوراپی نفرین جلوگیری کند. با مصرف قرص بوپروپیون این حالت به وجود می‌آید و میل مصرف شیشه کاهش پیدا می‌کند. این قرص کاملاً بی‌خطر است و عوارض جانبی خاصی ندارد. در نتیجه جزء مناسب‌ترین قرص‌ها برای ترک شیشه است.
  • مودافینیل: مودافینیل قرصی است که برای درمان بیش‌فعالی بزرگسالان و حمله خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این قرص برای کاهش میل به مصرف شیشه و رفع مشکلات خوابی که حاصل از مصرف شیشه است، استفاده می‌شود. این قرص گیرنده‌های دوپامین را مسدود می‌کند، در نتیجه این ماده در بدن افزایش پیدا می‌کند و عملکردهای شناختی مثل حافظه، خواب منظم و… را بهبود می‌بخشد.
  • فلوکستین: این قرص برای کاهش علائم افسرگی، غلبه بر حملات پانیک و… تجویز می‌شود و با مهار کردن بازجذب سروتونین، در تنظیم خلق و خو، نقشی اساسی ایفا می‌کند. افرادی که به شیشه اعتیاد دارند، بیش از حد، سروتونین ترشح می‌کنند. از این رو وضعیت مغز غیر عادی می‌شود. با این تفاسیر، با مصرف فلوکسیتین، میل مصرف به شیشه، به مرور زمان، کاهش پیدا می‌کند.
  • ب2: قرص ب2 به‌عنوان کاهش‌دهنده ولع مصرف شیشه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترکیبات این قرص به‌گونه‌ای است که با استفاده از آن، اثر دوپامین کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه برای کاهش مصرف شیشه، بسیار مناسب و کاربردی است.
  • و ..

آنچه باید در مورد قرص برای ترک شیشه بدانید

آنچه باید در مورد قرص برای ترک شیشه بدانید

به‌طور کلی طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده برای ترک شیشه، باید به پزشکان و درمانگران ماهر و با تجربه مراجعه کرد. چون این افراد با در نظر گرفتن عواملی مثل میزان مصرف، زمان مصرف، میزان وابستگی و… بهترین روش و دارو را برای ترک شیشه معرفی می‌کنند. ترک باید با قرص مناسب و روشی کاربردی انجام شود تا نتیجه موفقیت آمیز باشد و فرد دوباره دچار اعتیاد نشود. قرص‌های زیادی وجود دارند که برای ترک شیشه مناسب هستند، اما هر فرد باید بسته به شرایط خود، بهترین را با دوز مناسب مصرف کند تا با کمترین عوارض از دام اعتیاد رها شود.

در صورتی که مطالب این مقاله را پسندیدید، پیشنهاد می‌کنیم که سایر مقالات مجله اینترنتی سیب را در زمینه ترک اعتیاد، مطالعه کنید.

مطلب پیشنهادی

برای ترک شیشه چه بخوریم

برای ترک شیشه چه بخوریم

اعتیاد یکی از عواملی است که تمام ابعاد شخصیتی و زندگی فرد و اطرافیانش را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *