جمعه , 10 فروردین 1403 - 3:18 بعد از ظهر

کار در المان بدون مدرک تحصیلی

آلمان از لحاظ اقتصادی جزء قدرتمندترین کشورهای جهان است؛ علاوه بر این در زمینه علوم مهندسی و صنعتی جزء کشورهای برتر دنیا محسوب می شود. این کشور بازار کار بسیار خوبی دارد و دارای فرصت های شغلی مناسبی است از این رو بهترین گزینه برای افراد تحصیل کرده و نیروی کار مجرب بدون مدرک تحصیلی است. همین امر سبب شده آلمان به کشوری محبوب برای مهاجرت تبدیل شود. در واقع دولت آلمان برای رفع کمبود نیروی کار با پذیرش نیروهای متخصص، مهندس، فنی و … از دیگر کشورها، آلمان را از نظر اقتصادی و صنعتی به قدرتمندترین کشور اروپایی تبدیل کرده است.

البته اخذ ویزای کاری و حق کار در کشور آلمان به آسانی امکان پذیر نیست و باید مراحل طولانی را طی کرد تا به اقامت این کشور رسید. اخذ ویزای کاری آلمان به سه صورت مختلف انجام می شود که با آشنایی نسبت به آن ها می توان بهترین روش را انتخاب کرد. آیا امکان اخذ ویزای کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی وجود دارد؟ یکی از سوالات رایج پیرامون ویزای کاری آلمان است که در این مطلب به آن اشاره می شود. در واقع دولت آلمان در سال های اخیر برای افرادی که مدرک تحصیلی ندارند شرایطی را فراهم کرده است که می توانند ویزای کاری آلمان را دریافت کنند.

کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی + استخدام کارگر ساده 2023

به زبانی ساده یعنی این کشور دوره های کارآموزی را با جذب نیرو از کشورهای دیگر برگزار می کند که با شرکت و گذراندن این دوره ها می توان برای اخذ ویزای کاری آلمان اقدام کرد.

کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی + استخدام کارگر ساده 2023

همانطور که در مطلب بالا اشاره شد برای گرفتن ویزای آلمان می توان از طریق ویزای کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی اقدام کرد. برای گرفتن این نوع ویزا نیازی به مدرک دانشگاهی نیست و تنها با 3 سال سابقه کاری، دیپلم سه ساله دبیرستان و مدرک زبان آلمانی در سطح B1 می توان برای اقامت در آلمان اقدام کرد. به طور کلی برای گرفتن ویزای کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی باید در دوره هایی که این کشور برای جذب نیروهای متخصص برگزار می کند، شرکت کرد. دولت آلمان هر ساله دوره های آوسبیلدونگ را برگزار می کند که با ثبت نام در این کلاس ها می توان وارد خاک آلمان شد و در طول 18 تا 36 ماهی که کلاس ها برگزار می شود برای اخذ ویزای کاری آلمان شانس خود را افزایش داد.

کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی + استخدام کارگر ساده 2023

طبق قوانین AIY  لیستی از رشته هایی که بازار کار آلمان به آن ها نیاز دارد، تهیه شده است و در صورتی که متقاضی در یکی از این رشته ها تخصص داشته باشد یا مدرکی ارائه کند که 3 سال در این رشته فعالیت داشته، می تواند برای دریافت ویزای آلمان از این روش اقدام کند. پیدا کردن کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر است و تنها با داشتن برخی شرایط مانند تخصص کاری، مدرک اولیه زبان آلمانی و … می توان شانس خوبی برای گرفتن ویزای کاری آلمان باشید. زیرا این کشور با کمبود نیروی کاری ماهر مواجه است، در صورتی که فرصت شغلی بسیار زیادی دارد. در گذشته بیشتر شرکت های آلمانی شهروندان غیر اتحادیه اروپایی را تنها به عنوان کارگر ساده استخدام می کردند.

اما امروزه اکثر شرکت های آلمانی شرایطی را فراهم کرده اند که افراد بدون مدرک تحصیلی، تنها با تجربه و دانش شغلی کافی، واجد شرایط برای استخدام باشند. طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده شرط کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی، گرفتن پیشنهاد کار از طرف کارفرمای آلمانی است. یکی از ویزاهای آلمان در سال 2023 ویزای استخدام کارگر ساده است که برای دریافت آن باید کارفرمای آلمانی را متقاعد کرد که به وجود شما نیاز دارد. در واقع کشور آلمان بیشتر به افرادی نیاز دارد که مهارت و تخصص بالایی دارند که با پیشنهاد کار به آن ها ویزای کارگر ماهر بدون مدرک تحصیلی می دهند.

کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی + استخدام کارگر ساده 2023

ویزای کار آلمان بدون مدرک زبان

کشور آلمان در چند سال اخیر دچار کمبود نیروی کار شده است؛ از این رو پذیرای مهاجرین بسیاری از کشورهای دیگر است. هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان نیز برای پیدا کردن شغل و گرفتن اقامت دائم آلمان به این کشور مهاجرت می کنند. گرفتن ویزای کاری آلمان به روش های متفاوتی انجام می شود که هر فرد متناسب با شرایط خود می تواند از بهترین راه اقدام کند و اقامت کشور آلمان را دریافت نماید. یکی از روش های دریافت ویزای کار آلمان بدون مدرک زبان است. در واقع در این روش بدون نیاز به مدرک زبان آلمانی و تنها با درخواست کارفرمای آلمانی می توان ویزای این کشور را دریافت کرد.

افرادی که تسلط کافی به زبان انگلیسی و آلمانی ندارند می توانند از این طریق برای گرفتن ویزای کاری آلمان اقدام کنند. نرخ بیکاری در آلمان بسیار پایین است از این رو می توان به آسانی شغل مناسب خود را پیدا کرد. البته برای آسان تر شدن مهاجرت توصیه می شود از مشاوره کارشناسان مهاجرتی کمک گرفت تا برای جستجوی کار در آلمان دچار سردرگمی و مشکل نشوید. با توجه به تغییرات اساسی که سال های اخیر در قوانین کشور آلمان ایجاد شد صدور ویزای کاری برای متقاضیانی که مدرک معتبر فنی و حرفه ای دارند بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر شد.

ویزای کار آلمان بدون مدرک زبان

به طور کلی برای گرفتن ویزای کار آلمان بدون مدرک زبان باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • ارائه مدرک فنی و حرفه ای معتبر و مورد تایید کشور آلمان
  • ارائه مدارک تجربه کاری
  • ارائه رزومه شخصی متقاضی
  • ارائه مدارک اثبات داشتن تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی
  • داشتن بیمه نامه درمانی

ویزای کار آلمان بدون مدرک زبان

البته دقت داشته باشید که هر ساله قوانین دریافت ویزای کاری آلمان دچار تغییر می شوند. از این رو اگر قصد دارید ویزای کار آلمان بدون مدرک زبان را دریافت کنید بهتر است به موسسه های مهاجرتی معتبر مراجعه کرده و با مشاوره صحیح مراحل اخذ ویزای کار آلمان را آسان تر بگذرانید. به شما پیشنهاد می کنیم بقیه مطالب سایت سیب را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *