شنبه , 8 اردیبهشت 1403 - 3:11 بعد از ظهر

قرص برای درد دندان بعد از عصب کشی

عصب کشی یکی از روش های درمان مشکلات دندانی است که معمولا برای کنترل درد ناشی از درگیری عصب در دندان مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، عصب هایی که در دندان باعث بروز درد می شوند کشته خواهند شد و دیگر هیچ حسی نخواهند داشت. به همین خاطر افرادی که از درد دندان شکایت دارند، حتما باید برای لزوم استفاده از روش عصب کشی یا درمان اندو معاینه شوند. درد دندان بعد از عصب کشی کاملا طبیعی است و نشان دهنده غلط بودن پروسه درمان نمی باشد. بهترین راه نیز برای تسکین این درد، استفاده از قرص می باشد که در این مقاله بهترین قرص های مناسب را برای کنترل درد به شما ارائه می کنیم.

قرص برای درد دندان بعد از عصب کشی

عصب کشی کردم دارم از درد میمیرم

درد دندان پس از عصب کشی، به دلیل انجام اقدامات درمانی مناسب است. هیچ گاه نباید نگران دردی که در دندان ایجاد شده باشید، چون برای هر کسی که تحت درمان اندو قرار گرفته است، این درد به وجود می آید و به مرور زمان نیز از بین می رود. برای کنترل درد ناشی از عصب کشی، هیچ راهی بهتر از مراجعه حضوری به پزشک و استفاده از داروهای مناسب مانند آنتی بیوتیک ها و مسکن ها نیست.

اگر پس از عصب کشی درد شدیدی را تجربه می کنید، بهتر است که حتما با پزشک مشورت کرده و بهترین قرص های مسکن را تهیه کنید. معمولا افرادی که به صورت منظم و بلافاصله پس از عصب کشی، از قرص های مسکن استفاده می کنند می توانند درد و التهاب ایجاد شده در لثه های خودشان را تا حد زیادی کاهش دهند.

عصب کشی کردم دارم از درد میمیرم

برای درد بعد از عصب کشی چی بخوریم

درد دندان بعد از عصب کشی، تا حد زیادی طبیعی است. برخلاف باور بسیاری از خانم ها و آقایان که فکر می کنند پس از انجام این روش درمانی، نباید هیچ دردی را احساس کنند ما باید به شما بگوییم که تا چند روز ممکن است درد خفیفی را در اطراف دندان و لثه احساس کنید که کاملا طبیعی است. البته این درد معمولا به شکل نزولی بوده و در طی روزهای آینده آرام می شود.

برای درد بعد از عصب کشی دندان، به غیر از قرص باید مراقبت های خاصی را نیز در نظر بگیرید. تغذیه شما در این دوران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پس هرگز نباید از غذاهایی که می توانند باعث تشدید درد در دندان های شما شوند، استفاده کنید. غذاهای سفت مانند نان، گوشت سفت، پیتزا و ساندویچ می توانند باعث شوند تا به پانسمان روی دندان شما فشار زیادی وارد شود و احساس درد زیادی داشته باشید.

مصرف غذاهای خیلی سرد و خیلی گرم پس از عصب کشی دندان اصلا توصیه نمی شود. چون در این زمان دندان های شما حساس می شوند و ممکن است با خوردن چنین خوراکی هایی، احساس درد شدیدی را در دندان های خودتان تجربه کنید. غذاهای تند و پر ادویه نیز می توانند برای درد دندان بسیار مضر باشند. بهتر است که از میل کردن چنین غذاهایی خودداری کنید.

برای درد بعد از عصب کشی چی بخوریم

سوپ کم ادویه و خنک شده بهترین غذا برای کاهش درد عصب کشی است. می توانید از برنج کته و غذاهای نرم و آبکی نیز استفاده کنید. تا چند روز از جویدن غذاهای سفت خودداری کنید و غذاهای نرم بخورید تا دندان شما ترمیم پیدا کند. پس از آن هم درد دندان کاهش پیدا می کند، هم به مرور می توانید شاهد کنترل شرایط تورم در لثه خودتان باشید.

برای ارام شدن درد دندان بعد از عصب کشی چه قرصی بخوریم؟

برای آرام شدن درد دندان بعد از عصب کشی، بهتر است که از قرص های مسکن ضد التهاب استفاده کنید. قرص های خاصی نظیر استامینوفن نمی توانند تاثیر زیادی روی کنترل درد شما داشته باشند. ایبوبروفن و ژلوفن دو نمونه از بهترین قرص هایی اند که می توانید به صورت روزانه و مطابق با نظر پزشک مصرف کنید. معمولا مصرف هر 8 ساعت یک بار از این قرص، می تواند فواید بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

پیروکسیکام و کترولاک نیز می توانند همانند دو قرص قبلی برای کاهش دندان درد استفاده شوند. به این نکته توجه داشته باشید که این قرص ها در دوزهای مختلف در بازار وجود دارند. مصرف روزانه این داروهای مسکن نیز باید بر اساس یک نظم خاصی باشد. به طوری که استفاده بی رویه از آن ها باعث بروز بیماری ها و مشکلات مختلف می شود. پس در هر صورت با پزشک و یا پرستار دندانپزشک برای انتخاب بهترین قرص درد دندان مشورت کنید.

مطلب پیشنهادی

آیا آب آوردن زانو خطرناک است

  در مفاصل بدن به طور طبیعی مقداری آب وجود دارد که اجازه نمی دهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *