پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 5:54 بعد از ظهر

اتاق خواب کوچک را چگونه بچینیم

خلاقیت در نحوه استفاده از فضای اتاق خواب کوچک می تواند به شما کمک کند که یک چیدمان دقیق ایجاد کنید تا اتاق خواب کوچک شما بزرگ تر و شیک تر به نظر برسد. نکته های مختلفی برای چیدمان اتاق خواب کوچک وجود دارد که از مهم ترین آن ها نحوه چیدمان و مسائل مربوط به سازماندهی و نگهداری وسایل در اتاق خواب کوچک است.

برای چیدمان اتاق خواب کوچک به چه نکاتی دقت کنیم؟

هنگام چیدمان یک اتاق خواب کوچک، صرف نظر از این که از چه نوع مبلمانی استفاده می کنید، باید به شکل و ظاهر اتاق هم توجه کنید. اصولا چیدمان اتاق خواب های متقارن از اتاق هایی که زوایای نامتقارن دارند آسان تر است. یکی دیگر از نکات مهم برای چیدن وسایل در اتاق های کوچک این است که به هر نحوی که می توانید، کاری کنید تا نور اتاق بیشتر از حالت عادی به نظر بیاید. بالا بردن میزان نور طبیعی در اتاق های کوچک به بزرگ تر دیده شدن آن ها کمک می کند.

ایده هایی برای چیدمان اتاق خواب کوچک

اجازه بدهید نگاهی به برخی از مهم ترین اصول چیدمان اتاق خواب های کوچک که طراحان بزرگ داخلی آن ها را پیشنهاد می کنند بیندازیم:

  • قراردادن تختخواب در مکان مناسب که معمولا در قسمت وسط اتاق و دیوار اصلی قرار می گیرد تا تقارن ایجاد شود و فضای کافی جهت رفت و آمد وجود داشته باشد.

مکان تخت خواب در اتاق خواب کوچک

  • در صورتی که فضای کافی ندارید، حذف یک یا هر دو میز پاتختی راه حل مناسبی است و به جای آن می توان از روشنایی سقف استفاده کرد.
  • از کمدهای عمودی جهت قرار دادن لباس ها استفاده کنید. حتی می توانید تلویزیون را نیز روی آن قرار دهید و یا با حذف پایه آن را به دیوار نصب کنید.
  • انتخاب فرش مناسب می تواند به شما کمک کند تا یک اتاق کوچک بزرگتر به نظر برسد. فرش باید ساختار ظریفی داشته باشد. اگر تختخواب در گوشه قرار دارد، فرش را کنار آن قرار دهید.
  • عملکرد مینیمالیستی داشته باشید و وسایل ضروری خود را در اتاق خواب نگه دارید. برای اتاق خواب کوچک، یک تختخواب، یک پاتختی و فضای مناسب برای وسایل و لباس ها در نظر بگیرید.

اتاق خواب مینیمال

  • به جای این که چراغ خواب خود را روی میز قرار دهید، روی دیوار تخت خود نصب کنید تا فضای آزاد بیشتری داشته باشید.
  • از فضای زیر تخت خود استفاده کنید و لباس های خارج از فصل را آنجا قرار دهید. می توانید از جعبه های پلاستیکی و درب دار زیر تختخواب استفاده کنید تا همه چیز تمیز و مرتب شود. همچنین می توانید وسایل دیگری مانند چمدان، بسته بندی کادو، اسباب بازی، ملحفه و کتاب را زیر تختخواب قرار دهید.

از فضای زیر تخت استفاده کنید

  • ایجاد فضای عمودی در اتاق خواب های کوچک، وسایل را به خوبی سازماندهی می کند. از قفسه بندی، حلقه های آویز و سایر موارد مشابه استفاده کنید. می توانید در بالای کمد لباس خود قفسه ای قرار دهید تا لباس های تاشو را آنجا نگهداری کنید. حتی می توانید قلاب ها را به پشت کمد و درب های اتاق خواب خود ببندید تا محل آویز بیشتری داشته باشید.
  • از کشوهای مخفی استفاده کنید. برای جلوگیری از آشفتگی، وسایل خود را در کشوهای مخفی نگهداری کنید.

از کشوهای مخفی استفاده کنید

  • مکان قرارگیری کفش ها باید مناسب باشد. اگر می خواهید کفش را در اتاق خواب خود نگه دارید، آن ها را کف زمین قرار ندهید. آن ها را مرتب کرده و در یک جا مثلا پشت در آویزان کنید یا یک سطل پلاستیکی تهیه کرده و کفش ها را درون آن قرار دهید تا بتوانید به راحتی آن ها را زیر تخت قرار دهید.

مطلب پیشنهادی

چه میز تلویزیونی بخریم

چه میز تلویزیونی بخریم

چهارپایه نمایشگرهایی همچون تلویزیون، یکی از اسباب و لوازم مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *