شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 10:16 قبل از ظهر

 برای تثبیت رنگساژ چه کنیم

 

بسیاری از خانم ها تا کنون با مشکل پاک شدن و پریدن رنگ از روی مو هایشان مواجه بوده اند. زمانی که برای ایجاد یک رنگ موی خیلی روشن، مو ها تا پایه های بالا دکلره می شوند، همانطور که رنگ پذیری آن ها بیشتر می شود از سویی از دست دادن رنگ آن ها نیز با سرعت بیشتری انجام می شود. معمولا پس از گذشت مدت زمانی مو ها احتیاج دارند تا دوباره رنگ شوند. معمولا رنگ پریدگی زلفان در پایه های 9،10 ، 11 دکلره اتفاق می افتد و همین موضوع باعث می شود تا موهای روشن چند هفته بعد تثبیت رنگساژ شوند. برای جلوگیری از رنگ پریدگی گیسوان، معمولا نکات و مراقبت های مخصوصی انجام می شود. مو‌هایی که در پایه بالا دکلره شده اند مقاومت بسیار پایینی دارند  و برای رنگساژ کردن آن ها باید از نکاتی پیروی کرد. مراحلی که برای رنگساژ وجود دارد باید به ترتیب و با دقت بالا انجام شود. بعد از رنگ گرفتن زلفان و بعد از گذشت زمانی،ممکن است رنگ مو ها کدر شود که برای برطرف کردن این مشکل رنگ کردن گیسوان دوباره تمدید می شود که به آن تثبیت رنگساژ می گویند.

آموزش تثبیت رنگساژ مو

برای اینکه بتوانید پایه های بالای دکلره را رنگساژ کنید، بهترین روش استفاده از حمام رنگ است. برای این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • اولین مرحله این است که شما رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید و مو ها را به پایه مورد نظر برسانید. در انجام دکلره کردن مو ها دقت کنید تا مو های شما کم ترین آسیب را ببینند.
  • بعد از شست و شوی کامل زلفان باید از شامپوی ضد زردی استفاده کنید. از این شامپو به مدت 5 دقیقه استفاده کنید و موها را به طور کامل با آن ماساژ دهید.
  • یک درجه تیره تر از رنگی که در نظر دارید را انتخاب کنید. رنگ مورد نظر را بسته به میزان نیاز با شامپو و اکسیدان 3 درصد مورد نظر مخلوط کنید ( اندازه شامپو و اکسیدان برابر باشد ).
  • بهتر است عملیات رنگ کردن گیسوان دکلره شده در سرشور انجام شود. ترکیب مورد نظر را بعد از اینکه خوب مخلوط کردید روی مو ها بریزید و 20 تا 25 دقیقه صبر کنید.
  • زلفان را به طور کامل با آب بشویید و خیسی مو را بگیرید.
  • در این مرحله باید رنگ مورد نظر را با اکسیدان نیم درصد ترکیب کنید و روی مو ها قرار دهید. زمان مکث نزدیک به 30 دقیقه است.
  • اگر اکسیدان نیم درصد در دسترس نبود می توانید از اکسیدان یک درصد و مقدار کمی آب استفاده کنید.

ترفند های تثبیت رنگ مو بعد از رنگساژ

اگر به درستی از موهای رنگساژ شده مراقبت کنید  علاوه بر ماندگاری بیشتر رنگ، تثبیت و شارژ مجدد آن نیز راحت تر انجام می شود. دقت داشته باشید که استفاده غیر معمول از محصولات مراقبتی باعث پریدن رنگ مو ها می شود به طور مثال ماساژ دادن زلف با روغن ها و ماسک های متفاوتی که حاوی رنگدانه هستند نباید بیشتر از یکبار در هفته باشد زیرا باعث می شود که رنگدانه موها خارج شود و رنگدانه موجود در ماسک جایگزین آن شود. همین موضوع باعث کمرنگ شدن و کدر شدن موها می شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز باعث می شودکه گیسوان طراوت خود را از دست بدهند و خشک شوند. زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید از کلاه و یا اسپرهایی که در برابر اشعه یو وی مقاومت دارند استفاده کنید تا از رنگساژ آن ها مراقبت شود. بعد از رنگ کردن موها هرگز بلافاصله مو ها را با شامپو شست و شو ندهید زیرا باعث پاک شدن رنگ  مو ها می شود. چند روز بعد و با استفاده از یک شامپوی ملایم گیسوان را بشویید.

بهتر است که از شامپو های رنگ دار برای تثبیت مو ها استفاده نکنید زیرا برخلاف تصور عموم این شامپو ها نقشی در ماندگاری رنگساژ گیسوان ندارند و حتی موجب تغییر دادن رنگ مو ها نیز می شوند. برخی مواد مراقبتی با کیفیت مانند رطوبت رسان، تثبیت کننده رنگ مو و ماسک های مغذی برای مو ها وجود دارند که استفاده از آن ها باعث ماندگاری رنگ روی موها می شود، در مقابل استفاده از وسایل حرارتی مانند برس یا اتومو به رنگ‌مو آسیب می زد.

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳