پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 7:00 بعد از ظهر

اگر رنگ زیاد روی مو بماند چه می شود؟

اگر برای رنگ کردن مو های خود به آرایشگاه مراجعه کنید معمولا آرایشگر شما با توجه به رنگی که انتخاب می کنید می داند که چه زمانی لازم است تا رنگ بر روی موی شما بماند. اما اگر قصد داشته باشید خودتان و در منزل این کار را انجام دهید باید اطلاعات بیشتری درباره رنگ کردن مو ها داشته باشید. یکی از سوالاتی که ممکن است در این مرحله پیش بیاید این است که اگر رنگ مو زیاد روی مو ها بماند چه اتفاقی می افتد؟
زیاد ماندن رنگ بر روی مو ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. این موضوع ممکن است به دلیل حواس پرتی و یا فراموش کردن زمان اتفاق بیفتد و یا برخی افراد فکر کنند که اگر رنگ بیشتر بر روی مو بماند کیفیت بهتر و رنگ زیباتری را تجربه می کنند. زمانی که لازم است رنگ مو بر روی مو بماند با توجه به جنس موها، میزان روشنی آن ها و نوع رنگ مو متفاوت است. معمولا رنگ هایی که بطور معمولی استفاده می شوند یک زمان تقریبی 45 دقیقه ای را نیاز دارند تا وارد پیگمنت های مو شوند . اغلب آرایشگران با چک کردن مداوم مو متوجه می شوند که زمان مورد نظر کافی است و مو ها رنگ گرفته اند که پس از آن رنگ باید از روی مو شسته شود.

رنگ مو هر چه بیشتر بماند روشن می شود یا تیره؟

رنگ مو هر چه بیشتر بماند روشن می شود یا تیره؟

بعد از اینکه رنگ را بر روی مو ها قرار دادید باید به طور مداوم آن ها را چک کنید. در صورتی که مو های شما زودتر از زمان معین، رنگ مورد نظر را به خود گرفته است می توانید آن را بشویید. خوشبختانه اغلب رنگ مو های موجود در بازار دارای کاتالوگ و راهنمای استفاده هستند که بر روی آن ها زمان ماندن بر روی مو نیز نوشته شده است. این که اگر رنگ موی شما بیشتر از زمان مشخص بر روی مو بماند باعث تیرگی و یا روشنی آن می شود بستگی به رنگ و شماره آن رنگ دارد. اگر موی شما دکلره باشد و با این روش مو های خود را بی رنگ کرده باشید، رنگ با سرعت بیشتری به درون رنگدانه های مو نفوذ می کند. مو هایی که دکلره شده اند برای رنگ پذیری به زمان کمی نیاز دارند و اگر زمان بیشتری رنگ بر روی آن ها بماند باعث می شود که رنگ موی شما به نسبت تیره تر شود. حال اگر موی شما طبیعی است و قبلا دکلره نشده باشد با بیشتر ماندن رنگ، روشن تر می شود. البته دقت داشته باشید که برای روشن تر شدن رنگ مو های طبیعی نباید رنگ مو را به مدت طولانی بر مو های خود نگه دارید زیرا این رنگ ها دارای ترکیبات شیمیایی هستند و با بیشتر ماندن رنگ بر روی مو های طبیعی با احتمال زیاد مو های شما دچار آسیب و خشکی می شوند. زمانی که بر روی کاتالوگ مو ها درج شده است بهترین زمان برای رنگ پذیری است و کم ترین آسیب را به مو می رساند.

رنگ مو هر چه بیشتر بماند روشن می شود یا تیره؟

مشکلات زیاد ماندن رنگ مو روی سر چیست؟

امروزه مضراتی که رنگ مو های شیمایی بر ساختار مو، پوست و سلامت انسان دارند بر کسی پوشیده نیست. این مضرات و معایب در بسیاری از موارد زمانی خود را نشان می دهند که رنگ مو ها به مدت طولانی بر روی مو و کف سر بمانند. اگر هر رنگ مویی که استفاده می شود با توجه به دستور راهنمای مصرف و زمان مشخص شده بر روی مو بماند معمولا مشکلات خاصی را ایجاد نمی کند. رنگ هایی که دارای پایه 1 تا 3 هستند و اکسیدان های 1 و 1.5 به همراه رنگ های تیره می تواند مضرات طولانی ماندن رنگ بر روی مو ها را تشدید کند.

رنگ مو هر چه بیشتر بماند روشن می شود یا تیره؟
رنگ کردن مو ها دارای اصول و قواعدی است که باید رعایت شوند. پوست دارای ساختاری بسیار حساس است و در صورتی که نتوانید به درستی مو ها را رنگ کنید ممکن است علاوه بر ظاهر نامطلوب به ساختار آن نیز آسیب وارد کنید. برای هر قسمت از مو با توجه به میزان تیرگی و روشنی که دارد از رنگ و اکسیدان مناسب باید استفاده شود.
اگر مو ها برای رنگ های روشن به پایه مورد نظر برسند راحت تر و در زمان کمتری رنگ می گیرند. ماندگاری زیاد رنگ مو بر روی مو ها علاوه بر اینکه رنگ مورد نظر را تیره تر و یا روشن تر می کند بلکه باعث می شود که موها به شدت آسیب ببینند. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳