دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403 - 7:33 بعد از ظهر

آیا شامپو رنگ نیاز به دکلره دارد

شامپو رنگ محصولی است که از آن برای رنگ کردن موها استفاده می‌شود، اما قدرت نفوذ و ماندگاری‌اش به اندازه رنگ طبیعی نیست. معمولاً با استفاده از این محصول می‌توانید، یک تا دو هفته، رنگ را روی موهای خود نگه دارید.

سوالی که در این باره مطرح می‌شود، این است که آیا شامپو رنگ نیاز به دکلره دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال، بهتر است از نحوه عملکرد این شامپو، اطلاعات کافی داشته باشیم.

شامپوهای رنگ معمولاً در رنگ‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. رنگ‌های قهوه‌ای و سیاه ابرای افرادی مناسب است که موی سفید دارند و می‌خواهند موی خودشان را رنگ کنند. این افراد برای استفاده از شامپو رنگ‌های تیره، نیازی به دکلره کردن ندارند، اما اگر انتخاب شما رنگ‌های روشن یا فانتزی است، باید موهایتان رنگ روشنی داشته باشد یا از قبل دکلره‌شان کنید. رنگ‌های فانتزی به‌طور کلی ماندگاری بالایی ندارند، اما شامپوهای رنگ فانتزی نسبت به رنگ های معمولی، ماندگاری بیشتری دارند.

صفر تا صد استفاده از شامپو رنگ

صفر تا صد استفاده از شامپو رنگ

رنگ کردن مو یک کار کاملاً تخصصی است و اغلب خانم‌ها ترجیح می‌دهند این کار را در آرایشگاه انجام دهند. امروزه با ورود محصولاتی مثل شامپوهای رنگ به بازار، رنگ کردن مو کار بسیار راحت‌تری شده. البته دقت کنید که برای استفاده از این محصولات، باید نکات مهم و مرتبط را بدانید.

در وهله اول، موی شما و شامپوی رنگی که انتخاب می‌کنید باید از لحاظ پایه با هم هماهنگ باشند. اگر قصد دارید که از رنگ‌هایی مثل سورمه‌ای، شرابی، آبی تیره، بنفش و… استفاده کنید، نیازی نیست که دکلره موی شما به پایه رسیده باشد، اما برای رنگ‌هایی مثل آبی روشن، زرد، خاکستری، یخی و…، حتماً باید موهایتان را به پایه برسانید. در غیر این صورت، روی مو اثری متفاوت با رنگ کاتالوگ دارد. موقع استفاده از شامپو رنگ، به ترتیب زیر عمل کنید:

  • ابتدا گردن، گوش و پیشانی خود را با مقداری کرم مرطوب کننده یا وازلین چرب کنید تا اثر رنگ بر روی آن‌ها نماند.
  • موی شما باید به‌طور کامل خیس باشد. بهتر است قبل از رنگ کردن، ابتدا مو‌ها را به‌طور کامل بشویید تا کاملاً تمیز شوند.
  • با استفاده از یک دستکش، تمام قسمت‌های مو را را به شامپو رنگ آغشته کنید.
  • اگر فقط بخش کمی از موهایتان را دکلره کرده‌اید و باقی قسمت‌ها دارای رنگ‌های تیره است، نگران نباشید چون بخش‌های تیره، به‌راحتی، رنگ نمی‌گیرند.
  • چند دقیقه ای صبر کنید و بعد از رنگ گرفتن، مو را بشویید.
  • از یک حوله برای خشک کردن موها استفاده کنید. ممکن است حوله شما رنگی شود. پس حتماً از حوله مناسب استفاده کنید.
  • قبل از رنگ کردن، مقداری از شامپو را بر روی پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.

نگهداری از شامپو رنگ

نگهداری از شامپو رنگ

این محصول خاص، شبیه به بسیاری از رنگ‌های فانتزی است و آسیب چندانی برای موها ندارد، اما لازم است که بعد از رنگ کردن مو، مراقبت‌هایی را انجام دهید.

  • بعد از این‌که مو هایتان را با شامپو رنگ کردید، بهتر است تا چند روز از شست‌وشوی مجدد خودداری کنید.
  • برای شست‌وشوی مو از یک شامپوی ملایم و ضعیف استفاده کنید. چون انواع قوی، علاوه بر این‌که رنگ را کمرنگ می‌کند، چربی را از بین می‌برد و مو را خشک می‌کند.
  • از آبرسان و تقویت‌کننده‌های مخصوص مو استفاده کنید. لوسیون‌های مرغوبی برای مراقبت از موهای رنگ شده، در بازار وجود دارند.
  • به طور مداوم از شامپوهای رنگ استفاده نکنید. در فواصل زمانی بین رنگ کردن، باید به موی خودتان استراحت بدهید.

به‌طور کلی، شامپو رنگ‌ها آسیب‌های جدی و دائمی به مو وارد نمی‌کنند چون نفوذشان به مو، به اندازه رنگ‌های دائمی نیست. می‌توان این‌طور گفت که استفاده از چنین محصولی، یک روش مقرون به صرفه و موقتی برای زیبایی موهای شماست.

اگر این مقاله را دوست داشتید به دیگر مقالات وبسایت سیب، در زمینه مو و رنگ مو، سر بزنید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *