پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 5:32 بعد از ظهر

بهترين زمان براي رنگ كردن مو چه زمانی است؟

رنگ کردن موها یکی از روش‌هایی است که در اکثر موارد افراد برای زیباتر کردن صورت خود از آن استفاده می کنند و سعی می‌کنند از رنگ روی موها استفاده کنند که همخوانی مناسبی با رنگ پوست صورت آنها داشته باشد. در هنگام رنگ کردن موها یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه زیادی شود، زمان رنگ کردن مو هاست. در برخی از موارد با رنگ کردن موها در زمان نامناسب ممکن است به بدن و مو ها آسیب وارد شود یا موها به رنگ دلخواه شما در نیاید. اگر به عنوان پی بردن به بهترین زمان برای رنگ کردن موهای خود هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای رنگ کردن مو در خانه

با توجه به اینکه رنگ کردن مو در آرایشگاه و توسط آرایشگر قیمت نسبتاً بالایی دارد در برخی از موارد افراد دوست دارند که موهای خود را در خانه رنگ کنند تا در هزینه ها صرفه جویی شود.‌ برای رنگ کردن مو در خانه بهتر است به موارد زیر توجه زیادی شود:

راهنمای رنگ کردن مو در خانه

مقدار رنگی که برای رنگ کردن مو ها مورد استفاده قرار می‌گیرد در اول کار باید به صورت کامل تخمین زده شود؛ زیرا در صورتی که رنگ کمتر از میزان مورد نیاز برای موها باشد، ممکن است با درست کردن رنگ مو به صورت مدت در میزان رنگ ها تغییراتی ایجاد شود و موهای شما دو رنگ شود.
برای رنگ کردن موها در خانه بهتر است توجه داشته باشید که در اکثر موارد رنگ های تیره بدون دکلره بهتر است در حدود ۴۵ دقیقه تا یکساعت و رنگ‌های روشن با دکلره در حدود یک ربع روی سر شما باقی بمانند.
در هنگام دکلره کردن موها در منزل حتماً باید توجه داشته باشید که در زمان مناسب دکلره را به صورت کامل شستشو دهید؛ زیرا اگر دکلره بیش از اندازه روی موهای شما باقی بماند باعث سوختن مو های شما و از بین رفتن زیبایی و طراوت آن ها می شود.
برای به دست آوردن رنگ های خاص حتماً باید از واریاسون استفاده شود تا، زیبایی و طراوت موها باقی بماند. موهای فر و مجعد نسبت به موهای صاف و یکدست به زمان بیشتری برای رنگ کردن نیاز دارند. به همین دلیل اگر شما موهای فر دارید حتما باید دقت داشته باشید که باید برای رنگ کردن موهای خود صبوری بیشتری داشته باشید تا رنگ مورد نظر حاصل شود.

چه مواقعی موهایتان را رنگ نکنید؟

چه مواقعی موهایتان را رنگ نکنید؟

۱. هنگام بارداری
یکی از مهمترین مواردی که می‌تواند برای جلوگیری از رنگ کردن موها اهمیت زیادی داشته باشد رنگ کردن موها در هنگام بارداری است. طبق مطالعات انجام شده رنگ کردن موها در سه ماهه دوم بارداری عوارض جبران ناپذیری برای جنین دارد و به هیچ عنوان نباید انجام شود. همچنین در سه ماهه اول و سه ماهه آخر بارداری اگر نیاز جدی به رنگ کردن موها ندارید، به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید و بهتر است از انجام این کار خودداری کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است در هنگام مراجعه ماهانه به پزشک زنان در این باره با پزشک خود مشورت کنید و اگر مشکلی با رنگ کردن موها نداشته باشید می توانید با خیال راحت موهای خود را با مشورت پزشک رنگ کنید.

چه مواقعی موهایتان را رنگ نکنید؟
۲. هنگام پریودی
طبق مطالعات انجام شده در هنگام پریودی رنگ موها زیبا و یکدست نمی شود و به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است در هنگام رنگ کردن موها در این دوره با مشکلات مختلفی مواجه شوید. علاوه بر پریودی هر بیماری دیگری که باعث به هم ریختن هورمون های بدن شود، برای منع رنگ کردن موها کافی است زیرا در هنگام تغییرات هورمونی در اکثر موارد رنگ موها زیبا نمی شود.

چه مواقعی موهایتان را رنگ نکنید؟
۳. بلافاصله بعد از حمام

زمانی که شما به حمام می روید و موهای خود را با استفاده از شامپو می شویید چربی طبیعی روی موها را تا حدود زیادی از بین می‌رود و همین موضوع باعث خشک شدن موها می شود. یکی از مهمترین زمان هایی که برای رنگ کردن موها اصلا مناسب نیست بعد از حمام کردن است. به صورت کلی باید رنگ کردن موها را ۱۲ الی ۲۴ ساعت بعد از استفاده از شامپو انجام شود و حتماً باید مدت زمان مناسبی از شستن موها با شامپو گذشته باشد.
دیگر مطالب مجله اینترنتی سیب را در این رابطه از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳