سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403 - 6:50 بعد از ظهر

علت ریختن آب در رنگ مو چیست؟

ریختن آب در رنگ مو یکی از فوت و فن هایی است که در هنگام رنگ کردن موها باعث زیباتر شدن آنها و رنگ گرفتن بهتر موها می شود. در سال های اخیر به دلیل مضر بودن انواع مختلف رنگ های شیمیایی از رنگ های طبیعی برای رنگ کردن موها استفاده می شود و این رنگ ها برای پس دادن رنگ بهتر به موها حتما باید با آب مخلوط شوند. در برخی از موارد آرایشگران حتی رنگ های شیمیایی را نیز با اب مخلوط می کنند تا آنها را به غلظت مورد نیاز برای رنگ کردن مو برسانند. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

فوت و فن ریختن آب در رنگ مو

در هنگام ریختن آب در رنگ مو بهتر است به موارد زیر و فن های زیر توجه داشته باشید:

فوت و فن ریختن آب در رنگ مو

۱. ریختن آب به مقدار مناسب

اگر در رنگ مو از میزان آب زیادی استفاده شود و بدیهی است که رنگ مو بیش از اندازه دقیق می شود و ماندگاری چندان مناسب و بالایی بر روی موهای شما نخواهد داشت، از طرفی اگر میزان ریختن آب در رنگ مو کمتر از میزان مورد نیاز باشد، رنگ مو بیش از اندازه غلیظ است و نمی تواند روی موها قرار بگیرد. در برخی از موارد کارخانه های تولیدی رنگ مو همراه با رنگ مو های خود آب مورد نیاز برای آن را در ظرف مخصوص به شما می دهند تا بدانید که باید چه مقدار آب در رنگ مو ریخته شود. به صورت کلی در اکثر موارد میزان آب مورد نیاز برای رنگ مو یک چهارم لیوان به اندازه هر بسته رنگ مو است.

فوت و فن ریختن آب در رنگ مو
۲. دمای آب مورد استفاده
استفاده از آب بیش از اندازه گرم و آب بیش از اندازه سرد برای رنگ مو به هیچ عنوان مناسب نیست. اگر در رنگ مو از آب سرد استفاده شود تا حدودی میزان رنگ دهی رنگ مو کاهش پیدا می کند و کیفیت رنگ مو کاهش جدی پیدا می کند. از طرفی اگر دمای آب مورد استفاده در رنگ مو بیش از اندازه بالا باشد و آب بیش از اندازه گرم شده باشد، کیفیت رنگ مو تحت تأثیر قرار می گیرد و پایین می‌آید و همچنین در هنگام خنک شدن آب رنگ مو مجدداً غلظت زیادی پیدا می کند. با توجه به این مورد باید در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین موارد دمای آب مورد استفاده در رنگ مو است که حتماً باید ولرم باشد تا باعث بالاتر رفتن کیفیت رنگ مو شود.

فوت و فن ریختن آب در رنگ مو

۳. رسوب نداشتن آب
آبی که برای ریختن در رنگ مو مورد استفاده قرار می‌گیرد به هیچ عنوان نباید دارای رسوب باشد. وجود رسوب در آب ممکن است باعث مشکلات مختلفی برای موهای شما شود و از رنگ گرفتن یکدست و یکسان موها جلوگیری نماید. برای اطمینان از این مورد می توانید در ابتدا آب را بجوشانید و سپس به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا آب به صورت کامل ته نشین شود و سپس آن را در ظرفی بریزید تا ولرم شود و از آن در رنگ مو استفاده کنید. در این صورت آب مورد استفاده به هیچ عنوان رسوب ندارد و کیفیت بالاتری خواهد داشت.
روش دومی که برای ریختن آب بدون رسوب در رنگ مو می توان از آن بهره برد، این است که برای ریختن آب در رنگ مو از آب مقطر استفاده شود که روش کاملا آسان است و در این صورت مطمئن خواهید بود که آب مورد استفاده در رنگ مو به هیچ عنوان رسوبی ندارد.

فوت و فن ریختن آب در رنگ مو

مخلوط کردن یک دست آب با رنگ مو

آب حتماً باید به صورت یکدست و یکسان با رنگم ترکیب شود تا کیفیت بالاتری به رنگ مو بدهد. برای این منظور بعد از ریختن آب در رنگ مو حتما آن را چندین بار با فرچه هم بزنید تا کیفیت رنگ مو افزایش پیدا کند. در برخی از موارد ممکن است متوجه شوید که هرچه رنگ مو را هم می زنید و تلاش می کنید رنگ موی یک دست نمی شود و آب به صورت یکدست در تمامی قسمت های رنگ مو جذب نمی شود، در این صورت باید در نظر داشته باشید که ممکن است رنگ مو تاریخ گذشته و فاسد باشد و کیفیت مناسبی نداشته باشد. بنابراین در این صورت حتماً باید تاریخ تولید و تاریخ انقضای رنگ مو را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳