پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 8:22 بعد از ظهر

اول فرش بخریم یا مبل

به عقیده طراحان دکوراسیون داخلی، مبل قلب خانه است. مبل فضایی را ایجاد می‌کند که اعضای خانواده دوست دارند با هم در آنجا استراحت کنند و با یکدیگر وقت بگذرانند. اعضای خانواده حتی می‌توانند وعده‌های غذایی خود را روی مبل میل کنند. در نتیجه خرید مبل به فرش اولویت دارد. با توجه به اینکه میزان استفاده از مبل نسبت به دیگر وسایل منزل بیشتر است منطقی است که همیشه بیشترین سرمایه گذاری بر روی یک دست مبل راحت و باکیفیت انجام بپذیرد. همچنین خرید وسایل بزرگتر خانه مانند مبل به شما یک ایده کلی از فضای باقی مانده و دکوراسیون مورد علاقه‌تان می‌دهد. در نتیجه پس از خرید مبل به سراغ تهیه فرش می‌رویم.
حالا که قصد دارید برای خرید مبل و فرش اقدام کنید به بایدها و نبایدهایی که در ادامه این مطلب از سیب آمده‌اند توجه کنید تا بهترین گزینه را در میان صدها گزینه پیش‌روی‌تان انتخاب کنید.

اول فرش بخریم یا مبل

نکات مهم هنگام خرید مبل و فرش

اجازه ندهید کسی برای شما انتخاب کند
خانه شما فضای شخصی شماست. اجازه ندهید شخص دیگری به شما بگوید که باید چه کار کنید. اگر به کمک نیاز دارید، پیشنهادات آنها را بپرسید و البته ترجیحات خانواده را در اولویت قرار دهید. اما وقتی زمان تصمیم گیری فرا می‌رسد، خودتان تصمیم آخر را بگیرید. این خانه شما است و شما باید با انتخاب‌هایی که انجام داده‌اید احساس راحتی کنید.

در مورد رنگ مبل و فرش در فروشگاه تصمیم نگیرید
قبل از اقدام به خرید مبل در اینترنت جستجو کنید و یک تصویر کلی از مبل مورد نظرتان را در ذهن ایجاد کنید. هرگز در اولین مغازه خرید خود را به اتمام نرسانید. به چندین مغازه سر بزنید و اجناس آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. با این روش ممکن است گزینه مورد علاقه‌تان را با قیمت مناسب‌تری پیدا کنید.

رنگ مورد علاقه خود را رنگ اصلی نکنید
اگر رنگ مورد علاقه‌تان سبز است، همه چیز را با رنگ سبز انتخاب نکنید، بلکه تلاش کنید رنگ‌هایی که با رنگ سبز هم‌خوانی دارند مانند خردلی و خاکستری و همچنین از طیف‌های مختلف سبز در مبل و فرش جدید استفاده کنید. در نظر داشته باشید که رنگ‌های روشن می‌توانند زیبا باشند، اما رنگ‌های فراوانی وجود دارند که می‌توانند به فضای شما روح بدهند.

روان‌شناسی رنگ‌ها را نادیده نگیرید
انتظار نداشته باشید در اتاقی با مبلمان قرمز یک پناهگاه آرامش بخش ایجاد کنید. آبی و سبز بیشتر آرامش بخش هستند. برای ایجاد یک فضای دوستانه و گرم از رنگ‌های متنوع اما سازگار با یکدیگر بهره‌مند شوید. برای مثال اگر مبل سبز روشن انتخاب کنید، فرشی که جلوه بی‌نظیری به فضای شما بدهد بی‌شک قرمز خواهد بود.

نکات مهم هنگام خرید مبل و فرش

راهنمای خرید مبل

هزینه‌ای که برای خرید مبل می‌کنید یکی از مهمترین سرمایه گذاری‌هایی است که برای خانه خود انجام می‌دهید. در اتاق نشیمن یک دست مبلمان وجود دارد که روی آن می‌نشینیم، مطالعه می‌کنیم، غذا می‌خوریم، تلویزیون تماشا می‌کنیم و حتی می‌خوابیم! بنابراین منطقی است برای مبلمانی که قرار است سال‌ها دوام بیاورد و نیاز به تعمیر نداشته باشد وقت بگذاریم.

راحتی قبل از زیبایی: همیشه در نظر داشته باشید که مبلمان از وسایل مصرفی خانه است و فقط زیبایی مبل نیاز شما را بر طرف نمی‌کند. هنگامی که برای خرید مبل به فروشگاه می‌روید با نشستن بر روی مبل بالشتک کف و تکیه‌ها را بررسی کنید. گاهی اوقات نشیمن‌گاه مبل سفت است یا صدا می‌کند، حتی گاهی اوقات بسیار نازک است و چوب‌های بدنه مبل حس می‌شود. علاوه بر بررسی نشمین‌گاه مبل، ارتفاع مبل را مورد توجه قرار دهید. افرادی که قد بلند هستند معمولا پس از خرید مبل به دلیل ارتفاع کم مبل احساس ناراحتی می‌کنند.

انتخاب پارچه مبل: چه از رنگ‌های متمایز استفاده کنید، چه از پارچه‌های الگودار یا خنثی، انتخاب پارچه مبل شما تاثیر زیادی بر روی تم و فضای اتاق خواهد گذاشت، پس پارچه مبل را با دقت انتخاب کنید. مواد طبیعی ممکن است در زیر نور شدید خورشید محو شوند، بنابراین اگر مبل نزدیک پنجره است، از پارچه‌های مصنوعی استفاده کنید. همچنین اگر سگ یا گربه در خانه دارید، پارچه‌ای را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود.

راهنمای خرید مبل

راهنمای خرید فرش

در هنگام خرید فرش در نظر داشته باشید فرشی که با اندازه مناسب تهیه شده باشد می‌تواند فضای شما را بزرگ‌تر از چیزی که هست به نظر برساند، فرشی که کوچک‌تر از حد لازم باشد باعث چندپارچگی فضا می‌شود؛ اندازه فرش به میزان رنگ و طرح فرش اهمیت دارد.
با بهره‌مندی از رنگ‌های متنوع فرش حس و حال فضا را تغییر دهید. رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی و زرد حس گرما و هیجان را به اتاق نشیمن می‌افزایند در حالی که رنگ‌های آبی و سبز سردتر و آرامتر هستند. فرش‌های ایرانی به دلیل رنگ‌بندی خاص خود همیشه به فضا گرما می‌بخشند، اما اگر قصد دارید فضا را به سمت دکوراسیون مدرن و مینیمال سوق دهید از فرش‌های تک رنگ و یا رنگ‌های سرد استفاده کنید. برای داشتن فضایی آرامش بخش، از تم تک رنگ روشن و بدون تضاد استفاده کنید. اگر یک اتاق نشیمن کوچک دارید یا می‌خواهید آن را بزرگتر نشان دهید، رنگ‌های کم رنگ را انتخاب کنید. رنگ‌های متمایز و پررنگ باعث می‌شوند اتاق دنج‌تر و صمیمی‌تر شود.
میزان ترافیک رفت و آمد بر روی فرش را در نظر بگیرید. اگر بچه یا حیوان خانگی در خانه دارید یا مهمانی‌های زیادی برگزار می‌کنید، توصیه می‌کنیم از فرش‌های سفید و پشمالو دوری کنید زیرا به سرعت لکه‌دار و فرسوده می‌شوند. در عوض از فرش‌هایی با رنگ‌های گرم، چند رنگ یا با الگوهای شلوغ استفاده کنید.

راهنمای خرید مبل

با توجه به نکات ذکر شده در این مطلب بهتر است در ابتدا مبل را بخرید و بر اساس طرح مبل، رنگ آن و فضای موجود در خانه، نسبت به خرید فرش اقدام کنید تا محیطی دلچسب و زیبا داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

9 روش مختلف برای بستن کراوات

9 روش مختلف برای بستن کراوات که باید یاد بگیرید + فیلم هرکدام

اگرچه کراوات‌ها به شکل امروزی از دهه ۱۹۲۰ میلادی پا به عرضه ظهور گذاشتند، اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳