پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 6:33 بعد از ظهر

معایب موکت های پرز بلند

موکت های پرز بلند از جمله راحت ترین و شیک ترین موکت های موجود در بازار است این موکت ها زیبا دلنشین و در رنگ های مختلف و طرح های مختلفی به بازار ارائه می شود که بنا به سلیقه ی آن را انتخاب می کنند. موکت های پرز بلند جزء دسته موکت های تجملاتی هستند. اما در کنار مزایا و محاسنی که دارد. معایبی هم دارد که در این مقاله به طور اختصاصی به معایب موکت های پرز بلند اشاره خواهیم کرد.

مشکلات موکت های پرز بلند

موکت های پرز بلند با چسب مستحکم می شود و همین مستحکم شدن آن باعث ایجاد مشکلات موکت پرز بلند شده است و معایب موکت های پرز بلند  بیشتر ناشی از همین چسبیده شدن است. یکی از معایب موکت های پرز بلند چسب آن است بوی شدیدی دارد و جزء مشکلات موکت پرز بلند است که البته باید یک مدتی آن را تحمل کرد تا بوی آن از بین برود. اما با این حال برای افرادی که حساسیت و آلرژی دارند مشکلات موکت های پرز بلند بیشتر است ممکن است برای این افراد مشکل ساز شود و آنها را آزار دهد. به همین خاطر تیم سیب به شما توصیه می کند چند روز اول نصب موکت پرز بلند بهتر است نزدیک به محل نصب موکت پرز بلند نباشید یا حداقل افرادی که مشکلات ریوی و حساسیت یا آلرژی دارند نزدیک این موکت ها نشوند تا مشکلات موکت پرز بلند برای آنها کمتر شود.
مشکلات موکت های پرز بلند
در صورتی که مجبور به نزدیک شدن به محل نصب موکت پرز بلند هستید یا مجبور به رفت آمد روی آن هستید می توانید از ماسک استفاده کنید تا مشکلات موکت پرز بلند و بوی آن شما را کمتر آزار دهد. همان طور که گفته شد موکت های پرز بلند از دسته ی موکت های تجملاتی هست و همین مورد از طرفی حسن آن است به علت زیبایی و لطافت و قیمت مناسبی که دارد. از طرف دیگر از معایب موکت پرز بلند است. موکت پرز بلند ممکن است در مسیرهای پر رفت و آمد مخصوصاً مسیرهای که با کفش رفت و آمد می شود، نباید استفاده شود. مکان های مثل:
  • راه پله
  • دفاتر اداری
  • سالن ها

مشکلات موکت پرز بلند

موکت های پرز بلند

با رفت و آمد زیاد مخصوصاً رفت و آمد با کفش باعث می شود پرزهای که به آستر چسبیده جدا شود. همین جدا شدن پرزها یکی از مشکلات موکت پرز بلند است. با جدا شدن یک تکه از موکت علاوه بر از دست دادن زیبای فرش مابقی بافت ها هم به دنبال آن جدا خواهد شد و سطح آن ناهموار می شود.  حتی با ترمیم هم به حالت اول بر نگردد و یکی از مهم ترین معایب موکت پرز بلند عدم بازگشت حالت اولیه و از دست دادن زیبایی موکت پرز بلند است. یکی دیگر از معایب موکت های پرز بلند این است که نیاز بیشتری به مراقبت و تمیزکاری دارد و باید به طور مرتب با جارو برقی و بخارشو از تجمع آلودگی ها و گرد و غبار جلوگیری کرد.
حتی جارو برقی کشیدن و بخارشو کردن جزء مشکلات موکت پرز بلند است. از طرفی در صورت ماندگاری و کهنه شدن آلودگی و لک و… تمیز کردن آن بسیار سخت است و ممکن است به موکت آسیب برساند، و حتی شستشوی مکرر این نوع موکت ممکن است به بافت آن آسیب برساند و جزء مشکلات موکت پرز بلند است. موکت های پرز بلند معمولا به آستر زیرین آن بافته نمی شود و به آن چسبیده می شود و علاوه بر محاسنی که دارد همین موضوع جزء معایب موکت پرز بلند هم شناخته می شود زیرا که پرزهای چسبیده شده پایدار نیست و به راحتی با دست کنده می شود.
مشکلات موکت پرز بلند
حتی حیوانات خانگی یا کودکان به راحتی آن را جدا کنند و از بین می برند و حتی ممکن است الیاف آن توسط حیوانات خورده شود که در این صورت علاوه بر خرابی موکت و مشکلات موکت پرز بلند، حیوان هم دچار مشکل خواهد شد. یکی دیگر از معایب موکت های پرز بلند این است که این نوع موکت تار و پودی نیست و به صورت چاپی است به همین خاطر گره بافت و طرح و رنگ آن کیفیت خوبی ندارد و به مرور زمان رنگ و طرح آن از بین خواهد رفت. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید تا از جدیدترین و بروزترین اخبار فناوری و اطلاعات، فرهنگ و … مطلع باشید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳