یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 7:37 قبل از ظهر

اقامت تمکن مالی یونان

اقامت در یونان می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد که از جمله مهم ترین آن، رفت و آمد به کشورهای اروپایی بدون دردسر ویزا گرفتن است. روش های مختلفی برای دریافت اقامت یونان وجود دارند که هر کدام شرایط و مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. بدون شک یکی از بهترین روش های دریافت اقامت از کشور یونان، بهره گیری از شرایط اقامت تمکن مالی یونان است. اقامت تمکن مالی یونان که با نام اقامت خود حمایتی نیز شناخته می شود، می تواند مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

اگر به دنبال دریافت اقامت در کوتاه ترین زمان ممکن هستید، اقامت تمکن مالی یونان یکی از بهترین روش های دریافت اقامت است. با توجه به اهمیت اقامت خود حمایتی در یونان، در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد نحوه دریافت این اقامت صحبت کنیم.

اقامت تمکن مالی یا خود حمایتی که در یونان به اختصار FIP

کشور یونان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی است که می توان به راحتی از طریق آن، اقامت دائم یا موقت دریافت کرد و بدون دردسر به کشورهای اروپایی سفر نمود. با توجه به مزایای دریافت اقامت از طریق کشور یونان بسیاری از افراد متقاضی این کار هستند، اما برای اینکه بتوانید بهترین روش را برای دریافت اقامت یونان در نظر بگیرید، نیاز دارید که با روش های دریافت اقامت در کشور یونان آشنا شوید. اقامت تمکن مالی یونان که در کشور یونان با عبارت Financial Independent Person یا به اختصار FIP شناخته می شود، یکی از روش های دریافت اقامت در کشور یونان است.

اقامت تمکن مالی یا خود حمایتی که در یونان به اختصار FIP

در این روش لازم است که اثبات کنید، می توانید با منبع درآمد غیر کاری خودتان در یونان اسکان داشته باشید و نیازهای خود و خانواده خود را برطرف کنید. در حال حاضر، سریع ترین روش برای دریافت اقامت در یونان، استفاده از شرایط تمکن مالی است. از همه مهم تر اینکه می توان با کمک این روش اعضای خانواده را نیز به کشور یونان برد و برای آن ها اقامت دریافت کرد. با دریافت این اقامت، دیگر نیازی به سرمایه گذاری نیست. از طرفی دیگر نیازی نیست که در کشور یونان مالیات پرداخت کنید. شما می توانید با کمک دریافت ویزای خود حمایتی، بدون اینکه در این کشور اسکان داشته باشید، به مدت 2 سال اقامت بگیرید.

البته باید توجه داشت که همه افراد قادر به دریافت اقامت تمکن مالی یونان نیستند. فقط افرادی می توانند اقدام به دریافت ویزای خود حمایتی یونان کنند که دارای شرایط تعیین شده از سوی دولت یونان باشند. این شرایط به دو دسته شرایط و شرایط عمومی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

اقامت تمکن مالی یا خود حمایتی که در یونان به اختصار FIP

چه افرادی می توانند اقدام به دریافت اقامت تمکن مالی در یونان کنند؟

با توجه به اینکه شرایط دریافت اقامت تمکن مالی یونان ساده است، بسیاری از افراد متقاضی دریافت این مدل از اقامت در یونان هستند. با این وجود باید توجه داشت که همه افراد نمی توانند اقدام به دریافت اقامت تمکن مالی یونان کنند. در واقع، یک سری افراد خاص که دارای شرایط خاصی باشند، می توانند مراحل مربوط به دریافت اقامت تمکن مالی یونان را انجام دهند. بدیهی است که این شرایط فقط مربوط به سرپرستان خانوار است و همه اعضای خانواده می توانند در صورت وجود شرایط برای سرپرست خانوار، اقامت خود را در کشور یونان بگیرند. از جمله شرایط عمومی که هر فرد متقاضی اقامت خود حمایتی یونان باید دارای آن ها باشد، عبارتند از:

  • داشتن سن بالای 18 سال
  • نداشتن ریجکت در 6 ماه گذشته
  • داشتن مدرک شغلی معتبر
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری در ایران
  • داشتن یک سند ملکی در ایران
  • اثبات کردن موجودی حساب بانکی
  • ارائه مستندات لازم برای گردش 3 ماهه پول در ایران
  • امکان انتقال وجه مورد نیاز برای زندگی از ایران به یونان

شرایط مالی برای دریافت اقامت خود حمایتی در یونان

شرایط مالی برای دریافت اقامت خود حمایتی در یونان

شرایط مالی برای دریافت اقامت خود حمایتی در یونان، یکی از مهم ترین شرایطی است که باید به آن توجه داشته باشید. به طور کلی، شما باید برای دریافت اقامت تمکن مالی با ارائه مدارک و مستندات لازم به کشور یونان اثبات کنید که می توانید از پس مخارج زندگی خود بربیایید. به همین خاطر، باید بدون اینکه نیاز به کار کردن در یونان یا ایران داشته باشید، مخارج زندگی خود و اعضای خانواده خودتان را تامین کنید. طبق آخرین قانون تعیین شده در کشور یونان، لازم است که هر فرد برای دریافت ویزای خود حمایتی دارای درآمد ماهانه 2000 یورو باشد.

این درآمد نباید ناشی از کار کردن در کشور مبدا و مقصد باشد. به طور مثال، سود بانکی فرد یا درامد حاصل از سرمایه گذاری شامل این شرط می شوند. در صورتی که نیاز به بردن اعضای خانواده به کشور یونان باشد، باید به ازای هر فرزند 300 یورو و به ازای همسر نیز 400 یورو به مبلغ فوق اضافه شود. توجه داشته باشید که این مبالغ ماهیانه محاسبه می شوند. بنابراین، برای اقامت دو ساله یونان، باید حداقل هر ماه به همین اندازه درآمد داشته باشید.

شرایط مالی برای دریافت اقامت خود حمایتی در یونان

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت تمکن مالی یونان

در صورتی که نیاز به دریافت اقامت تمکن مالی یونان را دارید، ابتدا می بایست که دارای تک تک شرایط ذکر شده برای دریافت این اقامت باشید. در صورتی که این شرایط برای شما وجود داشته باشد، می توانید اقدام به دریافت اقامت تمکن مالی در کشور یونان کنید. بدین منظور لازم است که مدارک مورد نیاز خود را برای دریافت اقامت خود حمایتی یونان آماده کنید که در ادامه به این مدارک اشاره می کنیم:

  • گواهی عدم سوء پیشینه برای سرپرست و اعضای خانواده
  • شناسنامه سرپرست و اعضای خانواده
  • 6 قطعه عکس از سرپرست و اعضای خانواده
  • ارائه گواهی شغلی سرپرست
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای اثبات توانایی مالی سرپرست خانواده
  • دریافت گذرنامه برای کلیه اعضای خانواده

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت تمکن مالی یونان

ما در این مطلب سیب سعی کردیم اطلاعات مورد نیاز برای اقامت تمکن مالی یونان را برای شما شرح دهیم تا بدانید باید چه چیزهایی را آماده کنید.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *