پنجشنبه , 30 فروردین 1403 - 10:37 قبل از ظهر

بهترین پارکت ضد آب

اگر کف‌پوش منزل شما هم پارکت است و بعد از مدتی به دلیل رطوبت بالا و شست‌وشو شاهد برآمده شدن بعضی از قسمت‌های آن شده باشید، حتما به اهمیت ضد آب بودن پارکت پی برده اید.
در این مقاله می‌خواهیم در مورد بهترین پارکت ضد آب و راه تشخیص آن صحبت کنیم.

روش تشخیص بهترین پارکت ضد آب

پارکت ضد آب

در هنگام خرید پارکت، ممکن است از فروشنده عبارت مقاوم بودن به آب و یا ضد آب بودن را بشنوید، ولی توجه کنید که این دو عبارت با وجود شباهت لفظی، با هم متفاوتند.

پارکت مقاوم به آب با وجود مقاومتی که در برابر رطوبت بالا دارد، به مرور زمان در برابر شست وشو دچار آسیب و تخریب می شود ولی پارکت ضد آب سال ها در برابر مایعات و رطوبت بالا مقاوم است و به دلیل چند لایه بودن، آب به لایه های زیرینش نفوذ نمی کند و دچار آسیب یا برآمدگی نمی شود.

پارکت ضد آب
بهترین پارکت یا لمینت ضد آب ویژگی‌های زیر را دارد:

  • در برابر تابش نور دچار تغییر رنگ نمی شود.
  • چند لایه است تا مانع نفوذ آب به لایه های زیرین شود.
  • از تنوع رنگ و طرح بالایی برخوردار است.
  • مقاومت و دوام بالایی در برابر مواد شوینده دارد.
  • دارای استاندارد سایشی بالایی است.

هر چقدر استاندارد سایش (Abrasion Criteria) که به طور مختصر با AC نشان داده می شود، بیشتر باشد کیفیت پارکت یا لمینت بیشتر است. مثلا AC4 مقاومت بیشتری نسبت به AC2 در برابر سایش و پاخوری دارد و کیفیتش بالاتر است.

روش تشخیص ضد آب بودن پارکت

بهتر است این نکته را به خاطر بسپارید که فقط با تکیه بر حرف های فروشنده نمی توانید از ضد آب بودن پارکت مطمئن شوید و باید آن را به روش های مختلف بسنجید.

روش تشخیص ضد آب بودن پارکت

روش‌های متفاوتی برای تشخیص ضد آب بودنِ پارکت وجود دارد. مثلا یک قطعه از پارکت را در ظرف بزرگ آب وارد کنید و بعد سریع خارج کنید. اگر چند ثانیه بعد از خارج کردن کفپوش، قطراتی روی سطحِ آن دیده شد، نشانه ی ضد آب بودن آن است.

تشخیص پارکت ضد آب

یکی از روش‌های تشخیصِ بالا بودن کیفیت پارکت یا لمینت، قرار دادن آن در برابر نور خورشید است. اگر بعد از ۲۴ ساعت تغییری در رنگ و بافت آن به خصوص در لبه‌ها ایجاد نشود، نشان ضد آب بودن و کیفیت بالای آن است.

روش های تشخیص ضد آب بودن پارکت

در نهایت لازم است به این نکته اشاره کنیم که افرادی که تمایل دارند از پارکت برای کفپوش ساختمان‌های خود استفاده کنند، بهتر است لمینت‌های ضد آب و با کیفیت بالا را تهیه کنند و در هنگام خرید حتما به نکات گفته شده و استانداردهای محصول دقت کنند.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام فوری بدون کد

  تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای جهان، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *