شنبه , 6 مرداد 1403 - 12:09 بعد از ظهر

مبل بنفش با چه فرشی ست میشه

یکی از سخت‌ترین بخش‌های خرید وسایل منزل، خصوصا برای تازه‌کارهایی مثل من، ست کردن رنگ وسایل با یکدیگر است. من شخصا به هنگام خرید وسیله‌های بزرگ اتاق نشیمن مثل مبل و فرش نمی‌دانم اولویت خرید با کدام وسیله است؟ اول فرش را باید خرید و بعد مبل را با آن ست کرد؟ یا برعکس؟ این مطلب برای افرادی تهیه شده است که مانند من دچار سردرگمی هستند. امیدوارم در نهایت به این نتیجه برسید که مبل بنفش را با چه رنگی ست کنید تا در طول زمان برای‌تان خسته کننده نشود.

رنگ بنفش و ست کردن وسایل با آن

بنفش با طیف وسیعی از احساسات مثبت از عمق و خلاقیت گرفته تا رویا و همراه است. رنگ بنفش بیشتر تمرکز را در میان رنگ‌ها به خود جلب می‌کند. این رنگ بسیار دعوت‌کننده و مهمان دوست است و ساکنین منزل با وجود چنین رنگی در اطرافشان احساس آرامش می‌کنند.
وقتی رنگ بنفش وارد یک اتاق می‌شود، به طور خودکار در مرکز توجه قرار می‌گیرد. مطابقت رنگ‌های دیگر با بنفش در واقع آسان‌تر از چیزی است که تصورش را می‌کنید. رنگی که شما برای مبل خود انتخاب می‌کنید، هم در عمق و هم در اینکه فضا سرد باشد یا گرم، بیشترین تأثیر را در احساس و شخصیت اتاق نشیمن می‌گذارد. به دلیل اینکه فرش در مرکز خانه قرار می‌گیرد و از تمامی نقاط منزل قابل مشاهده است بهتر است با دیگر وسایل منزل، به خصوص مبل‌ها، ست و هماهنگ باشد.

رنگ بنفش و ست کردن وسایل با آن1

هنگام پیدا کردن رنگ‌های متناسب با مبل بنفش، توجه داشته باشید که حس و حال فضا فقط تحت تاثیر رنگ مبل قرار نمی‌گیرد. رنگ بنفش مانند هر رنگی می‌تواند سرد یا گرم باشد و نتیجه نهایی به این بستگی دارد که آیا تصمیم دارید درجه حرارت رنگ بنفش را با بهره‌گیری از رنگ‌های گرم متعادل کنید یا تصمیم دارید که رنگ‌ها را مطلقا سرد نگه دارید. به عنوان مثال، اگر فرشی که تهیه می‌کنید خاکستری باشد فضای نشیمن شما سرد و یکنواخت و البته بسیار شیک و مدرن می‌شود. از طرف دیگر، اتصال همان بنفش سرد با نارنجی گرم جلوه‌ای التقاطی و بوهمی می‌دهد و احساس «تیزی» را که یک اتاق با رنگ‌های تماما سرد ایجاد می‌کند، از بین می‌برد.

رنگ بنفش و ست کردن وسایل با آن

روش های ست کردن فرش با مبل بنفش

از طیف‌های مختلف رنگ بنفش استفاده کنید
برای کسانی که واقعاً به رنگ بنفش علاقه‌مند هستند و در عین حال نمی‌خواهند فضای سرد و یا رنگارنگی داشته باشند توصیه می‌شود از فرشی با طیف‌های مختلف رنگ بنفش استفاده کنند. از روشن به تیره، ترکیبی از بنفش همراه با رنگ‌های خنثی مانند سفید، یاسی، بنفش پرررنگ، باعث می‌شود که در فضا هارمونی شکل بگیرد. برای اینکه به نظر نرسد در طراحی داخلی منزلتان زیاد از حد محتاط عمل کرده‌اید از بنفش با سایه‌های مختلف استفاده کنید تا واقعاً تضادها و تفاوت‌ها را برجسته کنید.

از طیف‌های مختلف رنگ بنفش استفاده کنید

به ترکیب‌های کلاسیک توجه کنید
رنگ‌های کلاسیک نیز با بنفش استفاده می‌شوند. خاکستری، نقره‌ای و ذغالی رایج‌ترین این رنگ‌ها هستند. شما با تلفیق رنگ نقره‌ای و بنفش فضای منزلتان را اشرافی و شیک می‌کنید. برا حفظ تعادل از گل‌های آپارتمانی نیز استفاده کنید تا رنگ سبز به دکوراسیون شیک و فرانسوی شما رنگ و لعاب منحصر به فردی بدهد. در این ترکیب کلاسیک، شما می‌توانید از رنگ یاسی نیز در فرش خود استفاده کنید.

به ترکیب‌های کلاسیک توجه کنید

از تضادهای شگفت آور رنگ بنفش غافل نمانید
بنفش رنگی است که می‌تواند فضای منزل را تحت تاثیر خود قرار دهد و رنگ‌های دیگر در برابرش جلوه خود را از دست بدهند. سبز نئونی همراه با بنفش سلطنتی می‌تواند فضایی مدرن و شگفت آور خلق کند، در حالی که یک فرش با رنگ‌های کلاسیک نظیر خاکستری و بنفش را می‌توان با کمی رنگ نارنجی بسیار روشن گرم کرد. رنگ زرد و قرمز نیز می‌تواند در طرح فرش یا حتی پس زمینه فرش جلوه زیبایی به منزلتان بدهد و در عین حال هماهنگی رنگ‌ها حفظ شود. بهتر است در هنگام انتخاب رنگ متضاد با رنگ بنفش فرش شما از طرح‌های کوچک و مینیمالی برخوردار باشد تا تمام حواس ساکنین اتاق را به خود منعطف نکند.

مطلب پیشنهادی

دیلیت اکانت تلگرام با گوگل

تلگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در سراسر جهان است که میلیون‌ها کاربر فعال داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *