جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 4:00 قبل از ظهر

شستشوی مبل مخمل در خانه

مبل های مخمل نسبت به انواع دیگر مبل نخی، چرم و … نیاز به مراقبت بیشتری دارند. به دلیل بافت و ساختار پارچه مخمل اثر لک و کثیفی روی پارچه مخمل به وضوح نشان داده می شود. با این حال به دلیل جلوه زیبا، شیک و کلاسیکی که مبلمان مخمل به فضای خانه می دهند، استفاده از مبلمان مخمل در هر دوره ای طرفداران خود را دارد. زیبایی یک مبل مخمل به یکدست و تمیز بودن آن است.

زیبایی مبل مخمل با تمیز بودن آن
در صورت کثیف شدن مبلمان مخمل می توان از چند روش خانگی برای تمیز کردن آن ها استفاده کرد. دقت داشته باشید که مبلمان مخمل رسیدگی و نگهداری خاص خود را دارد. قبل از لک یا کثیف شدن مبلمان مخمل سعی کنید از کثیف و چرک شدن آن خوددرای کنید. می توانید از کاور های پارچه ای و پلاستیکی برای این نوع مبلمان استفاده کنید.

استفاده از کاور برای جلوگیری از کثیف شده مبل مخمل

تمیز کردن مبل مخمل در منزل

مخمل ها دارای انواع متفاوتی هستند که بسته به جنس آن می توان آن ها را تمیز کرد. اگر مخمل مبلمان از نوع کتان و یا پلی استر باشد شست و شوی خانگی آن به سادگی در منزل امکان پذیر است اما مخمل های تولید شده از ابریشم و یا ریون دارای حساسیت بیشتری هستند و برای شست و شوی آن ها باید دقت بیشتری به خرج داد. قبل از استفاده از هر نوع روشی برای تمیز کردن مبل مخمل، باید بخوبی آن ها را تمیز کرد. با این کار گرد و خاک، پرز های اضافی و … از روی مبل پاک می شوند. بهترین روش تمیز کردن مبلمان مخمل استفاده از برس های مخصوص جاروبرقی است. دقت کنید که فشار زیادی در اثر جارو یا تمیز کاری اولیه به مبل وارد نشود.

تمیز کردن مبل مخمل در منزل

تمیز کردن مبل مخمل با جوش شیرین و آبلیمو

اگر مبل مخمل به تازگی دچار لک شده است بهترین روش این است که تا لک آن خشک نشده آن را پاک کنید. لک هایی مانند لکه چای و یا قهوه به سادگی با ترکیب آبلیمو و جوش شیرین برطرف می شوند.
برای این منظور نصف فنجان آبلیموه و دو قاشق جوش شیرین پخته را مخلوط کنید. مخلوط خمیری را به آرامی روی لک مبل فشار دهید. این کار را دو تا سه دقیقه ادامه دهید و در نهایت با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید اگر پس از خشک شدن مبلمان اثر لک هنوز باقی بود می توان این عمل را چند بار تکرار کرد.

تمیز کردن مبل مخمل با جوش شیرین و آبلیمو

تمیز کردن مبل مخمل با آب و صابون

اگر از مرحله قبل نتیجه مطلوبی نگرفتید می توان از ترکیب آب و صابون به همان روش قبل استفاده کرد و بعد از پاک کردن صابون از روی مبل و خشک شدن پرز های آن، نتیجه را مشاهده کرد.

تمیز کردن مبل مخمل با آب و صابون

تمیز کردن مبل مخمل با شامپو فرش

شامپو فرش ها به دلیل فرمولاسیون خود قابل استفاده برای شست و شوی مبلمان مخمل هستند. هرچند امروزه شامپوهایی مخصوص به نام شامپو مبل در بازار وجود دارند که می توان به صورت تخصصی از آن ها برای شست و شوی مبل استفاده کرد.

تمیز کردن مبل مخمل با شامپو فرش
استفاده از شامپو فرش یا مبل برای لکه های خشک شده موثرتر است. دستورالعمل استفاده از این شامپو ها بر روی آن ها نوشته شده است.

مطلب پیشنهادی

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ نیز مانند هر مدل پلان دیگری سختی‌های خاص خود را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳