پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 8:46 بعد از ظهر

استفاده از گلیم و جاجیم به جای فرش

استفاده از یک گلیم یا جاجیم مناسب که مکمل دکوراسیون منزل شما باشد باعث زیبایی هرچه بیشتر و تمام تر فضای خانه خواهد شد. انواع گلیم و جاجیم طرح ها، نقش ها و رنگ های متنوعی دارند. بنابراین انتخاب یک فرش مناسب با سلیقه و طراحی منزل شما ممکن است کمی زمان ‌بر و سخت باشد. استفاده از گلیم و جاجیم به جای فرش مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آن ها می‌ توان به هزینه و قیمت پایین تر، حمل و نقل آسان تر، شست و شوی راحت تر، خشک شدن سریع تر و تنوع طرح و رنگ بالاتر اشاره کرد.

ما در ادامه این مقاله بیشتر در مورد انواع گلیم و جاجیم و مواد و متریال به کار رفته در تولید آن ها صحبت خواهیم کرد. از طرفی کاربردهای گلیم و جاجیم را نیز به صورت مفصل برای شما شرح خواهیم داد.

انواع گلیم و جاجیم که می توانید به جای فرش استفاده کنید

انواع گلیم و جاجیم از لحاظ اندازه، سایز، رنگبندی، طرح و از لحاظ جنس و متریال و مواد به کار رفته در تولید آن ها متفاوت هستند. طرح های مختلف گلیم و جاجیم شامل طرح های سنتی و مدرن هستند که شما می توانید مطابق با سلیقه و بافت ساختمانی خود یکی از این دو را انتخاب کنید.

از طرفی رنگ های متنوع گلیم و جاجیم نیز بسیار چشم نواز هستند.  در این بین رنگ های روشن و خنثی همچون کرم و طوسی و سفید بیشتر برای فضاهای با متراژ کمتر؛ و رنگ های شاد همچون قرمز و رنگ های ترکیبی و جذاب دیگر برای متراژ های بزرگتر مناسب هستند.

انواع گلیم و جاجیم که می توانید به جای فرش استفاده کنید

شما می توانید انواع مختلف گلیم و جاجیم را با دکوراسیون منزل خود، با مبلمان خود و یا با طرح معماری منزل خود هماهنگ کنید. از طرفی استفاده از گلیم و جاجیم به منظور پوشش دادن کف آشپزخانه و کف اتاق خواب معمول تر و متداول تر است.

امروزه با توجه به تنوع بالای متریال و مواد اولیه برای تولید فرش می توان همان مواد و متریال را در گلیم فرش و جاجیم نیز مشاهده نمود. شرکت های فرش در بسیاری از موارد صرفا تراکم فرش و گلیم فرش را متفاوت در نظر می گیرند و از متریال و مواد اولیه یکسان برای تولید هر دوی آن ها استفاده می کنند.

بنابراین گلیم در بسیاری از مواقع همان فرش نازک تر است که شما می توانید به منظور صرفه جویی در هزینه ها و یا شستشو و حمل و نقل آسان از آن استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که استفاده از گلیم فرش های با تراکم کم و متریال و مواد اولیه درجه ۲ برای پوشش دادن لابی هتل ها و برخی از اماکن عمومی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع گلیم و جاجیم که می توانید به جای فرش استفاده کنید

گلیم و جاجیم های دستباف: جایگزینی مناسب برای فرش

توضیحات ارائه شده صرفا منحصربه گلیم فرش ها و جاجیم های ماشین بافت بود. اما علاوه بر آن انواع مختلف گلیم فرش و جاجیم دستباف نیز وجود دارد که ارزش آن به مراتب بیش از انواع مختلف فرش های ماشینی است.

گلیم ها و جاجیم های دستباف از لحاظ قیمت، دوام، عمر و همچنین از لحاظ زیبایی در رقابت تنگاتنگی با فرش های دستباف هستند و طرفداران بسیار زیادی نیز دارند. اغلب این موارد در دسته صنایع دستی نیز جای می گیرند و از زیبایی های خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند.

گلیم و جاجیم های دستباف: جایگزینی مناسب برای فرش

راهنمای خرید انواع گلیم و جاجیم برای جایگزینی با فرش

شما برای خرید گلیم و جاجیم در ابتدا باید طرح و رنگ مورد علاقه خود را مشخص کنید و سپس تراکم گلیم و جاجیم را در نظر بگیرید. متریال و مواد مورد استفاده در تولید گلیم نیز بسیار حائز اهمیت هستند. این مواد می‌ توانند شامل مواد پلی استر و پلاستیکی و یا مواد ترکیبی باشند که هر کدام از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برای اینکه یک محصول بی عیب و نقص، با طول عمر بلند مدت، ثبات رنگ بالا و کیفیت عالی را خریداری کنید باید به دنبال مراکز خرید معتبر بگردید. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که جایگزینی مناسب برای فرش پیدا کرده اید که تا سال ها زیبایی را به محیط شما می آورد.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳