جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 11:47 قبل از ظهر

موکت را چگونه تمیز کنیم

در سال‌های اخیر موکت یکی از کفپوش هایی است که مشتریان زیادی را از سراسر نقاط کشور ایران به خود اختصاص می‌دهد؛ زیرا این محصول کاملاً متنوع است، قیمت پایین و مناسبی دارد، کیفیت آن بسیار بالا است. اما در این میان یکی از مهمترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که موکت را چگونه تمیز کنیم؟ در این مقاله از مجله اینترنتی سیب قصد داریم به نکاتی که در مورد تمیز کردن موکت نمی دانستید اشاره کنیم. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

تمیز کردن موکت و نکاتی که آن را نمیدانید

در هنگام تمیز کردن موکت دقت به برخی از نکته ها الزامی است که ممکن است هر کسی این نکته ها را نداند. برخی از این نکات موارد زیر هستند:
۱. الیاف به کار رفته در موکت ها با یکدیگر متفاوت است، برای مثال موکت ممکن است از الیاف طبیعی و مصنوعی تولید شده باشد. یکی از مهمترین نکاتی که قبل از شستن موکت باید به آن توجه زیادی کرد الیاف به کار رفته در این محصول است که معمولاً در قسمت پشت موکت روی شناسنامه درج می شود.

موکت را چگونه تمیز کنیم
۲. اگر موکت شما با محصولاتی مانند شمع و یا آدامس کثیف شده است بهترین روش این است که با استفاده از خراشیدن آن را از بین ببرید تا نیازی به استفاده از روش‌های دیگر نباشد.
۳. برای از بین بردن لکه های روی موکت به هیچ عنوان از روش کشیدن پارچه و یا اسفنج روی قسمت لکه دار استفاده نکنید و بهتر طرح برای از بین بردن لکه تنها پارچه را روی قسمت لکه قرار دهید و روی آن ضربه بزنید تا کم کم لکه جذب پارچه شود.
۴. قبل از اقدام برای شستن موکت حتما باید گرد و غبار را با استفاده از جاروبرقی از روی سطح آن از بین ببرید. برای این منظور بهتر است قبل از اقدام به شستشو ماکت را در جهت های افقی و عمودی بکشید تا به صورت کامل در دو بار موجود در آن از بین برود و بیرون بیاید. اگر قبل از شستن موکت گرد و غبار را از آن بیرون نکنید ممکن است گرد و غبار به الیاف موکت جذب شود و رنگ موکت را تا حدودی تغییر دهد.

تمیز کردن موکت و نکاتی که آن را نمیدانید
۵. اگر از محبت در محیط‌هایی مانند محیط آشپزخانه استفاده می کنید و همواره ادویه روی موکت می ریزد، بهترین روش برای از بین بردن ادویه این است که آب لیمو را با مقداری آب مخلوط نموده و با استفاده از یک پارچه تمیز روی محل مورد قرار بدهید و بعد از گذشت چند دقیقه با استفاده از پارچه روی محل ضربه بزنید تا ادویه به صورت کامل از بین برود.۶. برای تمیز کردن موکت می توانید از بخارشور و یا دستگاه های صنعتی مخصوصی که برای شستن موکت درست شده اند استفاده کنید. با استفاده از این روش موکت به راحتی تمیز می شود و می توانید آب اضافه آن را با استفاده از دستگاه های صنعتی مکش بیرون بکشید.
۷. اگر به کار بردن مراحلی که در بالا به آنها اشاره شد برای شما امکان پذیر نیست بهترین روش برای شستشوی موکت این است که این کار را به یک قالیشویی ماهر و با تجربه در این زمینه بسپارید تا کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

تمیز کردن موکت بدون نیاز به بخارشو

تمیز کردن موکت بدون نیاز به بخارشو

در بالا به مواردی در مورد تمیز کردن موکت با استفاده از بخارشو و دستگاه های صنعتی اشاره کردیم، اما در برخی از موارد با دقت به کاتالوگ و شناسنامه موکت ممکن است به این موضوع پی ببرید که این محصول تحمل دمای بالا را ندارد و نمی‌توان برای تمیز کردن آن از بخارشو استفاده کرد. در این گونه موارد بهترین روشی که می توان استفاده کرد استفاده از شامپو فرش یا مخلوط آبلیمو با آب است. یکی دیگر از محصولاتی که با استفاده از آن می توان لکه ها را از روی سطح موکت پاک کرد و لکه ها را از بین برد استفاده از ماست است. در برخی از موارد برای پاک کردن لکه ها می‌توانید مقداری ماست روی لکه بریزید و سپس آن را با قاشق تمیز کنید، در نهایت با استفاده از یک اسفنج و یا یک پارچه تمیز موکت را تمیز کنید.
دیگر مطالب ما را از دست ندهید.

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

همه چیز درباره فرش ماشینی با الیاف طبیعی و مشخصات آن

فرش ماشینی با الیاف طبیعی یا با الیاف مصنوعی، نزدیک به نیم قرن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳