پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 7:34 بعد از ظهر

تيره كردن ريشه مو دكلره شده

افرادی که از دکلره روی مو های خود استفاده می کنند ممکن است به دلایل مختلف مانند نپسندیدن رنگ موی خود بخواهند مجدداً موهای خود را تیره کنند و یا به دلیل بالاتر رفتن سن با رنگ موی روشن حداقل رنگ قسمت ریشه مو های خود را تغییر دهند. تیره کردن ریشه مو دکلره شده کاری کاملاً تخصصی است، زیرا در صورتی که افراد این کار را بلد نباشند ممکن است به موهای خود آسیب برسانند و باعث وز شدن موها شوند. در این مقاله قصد داریم به نحوه تیره کردن ریشه مو دکلره شده بپردازیم و شما را بیشتر با این مقوله آشنا کنیم. با مجله اینترنتی سیب همراه باشید.

نحوه تیره کردن موهای دکلره شده با رنگ مو

قبل از پرداختن به نحوه تیره کردن موهای دکلره شده با رنگ مو، مهمترین چالش که برای افراد در هنگام رنگ کردن موها اتفاق می‌افتد را برای شما بیان می کنیم. برخی از افراد فکر می‌کنند برای تیره کردن موهای دکلره شده با رنگ مو کافی است از رنگ مشکی روی موهای خود استفاده کنند و موهای خود را تیره کنند. استفاده از این روش دارای مشکلات زیادی است، برای مثال:

نحوه تیره کردن موهای دکلره شده با رنگ مو

  • با استفاده از رنگ مشکی روی موهای دکلره شده به طیف رنگی سبز می رسید.
  • زمانی که چند بار رنگ مشکی روی موهای دکلره شده را بشویید، رنگ عسلی زشتی روی موهای شما ایجاد می شود.
  • رنگ مشکی دارای میزان آمونیاک بالایی است، بنابراین اگر روی موهای دکلره شده استفاده شود، به صورت کامل آنها را از بین میبرد و باعث سوزانده شدن موها میشود.

با توجه به موارد بالا شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که برای رنگ کردن موهای دکلره چه باید کرد که این عوارض و آسیب ها را نداشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت راه حل قطعی برای رهایی از این مشکل این است که برای موهای خود از رنگی با تناژ گرم مانند رنگ شکلاتی استفاده کنید. در این روش در ابتدا باید رنگ شکلاتی شماره ۳ یا ۴ را با اکسیدان ضعیف مانند اکسیدان ۳ درصد ترکیب کنید. این رنگ را برای مدت زمان حدودی نیم ساعت روی موهای خود قرار دهید و سپس آن را بشویید.

نحوه تیره کردن موهای دکلره شده با رنگ مو

اگر بعد از شستشو دادن موها متوجه شدید که ریشه موهای شما به تناژ دلخواهتان نرسیده است، به هیچ عنوان نگران نباشید. بعد از استفاده از رنگ شکلاتی روی موها می توانید یک تا دو هفته صبر کنید و رنگ تیره‌تری روی موهای خود قرار دهید و به تناژ رنگی دلخواه مورد نظرتان برسید. برای مثال بعد از استفاده از رنگ شکلاتی می‌توانید مجدداً رنگ مشکی را با اکسیدان مخلوط کنید و آن را روی موهای رنگ شده خود قرار دهید. در اینگونه موارد تناژ سبزی روی موهای شما به وجود نمی‌آید و زیبایی موها افزایش چشمگیری پیدا می کند.

رنگ های تیره برای موی دکلره شده

برخی از رنگ های تیره برای موی دکلره شده مناسب نیستند. برای مثال رنگ هایی که دارای تناژ زرد و سبز هستند به هیچ عنوان نباید روی موهای دکلره شده مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از این رنگ ها حالت خنثای مو را از بین می‌برد و در نهایت رنگ طبیعی به دست نمی آید. رنگ هایی مانند رنگ مشکی پر کلاغی به هیچ عنوان نباید روی موی دکلره شده مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از این رنگ روی موی دکلره شده به موها آسیب جدی وارد میکند و موها را می سوزاند. به صورت کلی رنگ هایی که دارای تناژ سبزی زردی یا تناژ کاملاً تیره هستند رنگ موی شما را خراب میکنند و باعث از بین رفتن موهای دکلره شده می شوند.

رنگ های تیره برای موی دکلره شده

برخی از بهترین رنگ هایی که می توانند روی موی دکلره شده مورد استفاده قرار بگیرند رنگ های مسی فندقی و شکلاتی هستند‌. این رنگ ها به دلیل داشتن تناژ قرمزی زیبایی و جلوه ویژه‌ای به موهای شما می دهند و موهای دکلره شده را می پوشانند. در برخی از موارد در کنار رنگ فندقی مسی و شکلاتی می توانید از رنگ ماهاگونی نیز استفاده کنید. رنگ ماهاگونی یکی دیگر از رنگ های تناژ قرمز است که برای موهای دکلره شده گزینه ای مناسب است.

اگر رنگ تیره تری برای موهای دکلره شده خود می پسندید، می توانید از رنگ تنباکویی تیره استفاده کنید. این رنگ با دارا بودن تناژ قرمزی برای موهای دکلره شده مناسب است، به علاوه گزینه خوبی برای افرادی است که رنگ تیره دوست دارند.

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *