پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403 - 7:05 بعد از ظهر

باز کننده قاعدگی قوی + سریع ترین روش

آیا می توانم با درمان خانگی بازشدن قاعدگی داشته باشم؟ چرا این دوره در برخی از ماه های سال دیر یا زود اتفاق می افتد؟ آیا تنها قرص بازکننده قاعدگی است که بر این روند تاثیر می گذارد؟ آیا استرس و اضطراب روی این دوره تاثیر دارد؟ سریع ترین روش چیست؟ پریودی از چه سنی شروع می شود؟ این ها از جمله سوالاتی است که هر خانمی با آن مواجه می شود. در این محتوا قصد داریم به صورت کامل به تمامی این سوال ها پاسخ دهیم. بنابراین از شما دعوت می کنیم که متن زیر را همراه ما باشید.

بازکننده قاعدگی قوی+ سریع ترین روش

برای زودتر پریود شدن چه کار کنیم؟

دوره قاعدگی یا پریود بصورت معمول از سن 11 الی 13 سالگی شروع می شود و تا سن 55 الی 60 سالگی با یائسگی تمام خواهد شد. سیکل پریودی بطور معمول هر 28 روز یک بار تکرار می شود. این مسئله در خانم ها یکسان نبوده و عوامل متعددی روی آن تاثیر می گذارند. این عوامل به شرایط فیزیولوژی بدن، عوامل محیطی و سلامتی بدن بستگی دارد. در مواقعی ممکن است پریودی به تعویق بیفتد یا زودتر رخ دهد. در صورتی که با پریودی زود هنگام مواجه شدید، می توانید دست به دامن راه کارهای بسیاری شوید. این روش های بازکننده قاعدگی روی رحم یا تخمدان اثر می گذارند. در این محتوا به یکسری از اصولی ترین و موثر ترین روش ها می پردازیم.

قرص  Wellwoman

یکی از سریع ترین روش ها، مصرف قرص Wellwoman است که سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. مصرف این دارو برای افراد دارای بیماری خاص نیاز به تجویز و تشخیص پزشک دارد. این قرص تا حدودی عوارض کمتری نسبت به سایر داروها روی بدن خواهد داشت. از این رو مصرف این قرص بین بانوان شایع است.

قرص  Wellwoman

دمنوش زعفران

دومین عامل بازکننده قاعدگی مصرف زعفران بصورت شربت یا دمنوش است. زعفران با تاثیر بر دیواره رحم و تخمدان ها باعث ریزش بافت اطراف این ارگان شده و تسریع پریودی می شود.

قرص ضد بارداری

مصرف قرص های کنترل بارداری (ضد بارداری) باعث شروع پریودی می شود. در واقع داروهای ضدبارداری از جمله قرص های موثر در این زمینه به شمار می آیند. درست است که مصرف این نوع قرص ها باعث شروع دوره پریودی می شود ولی نظم آن را نیز تا حدودی بهم می ریزد.

مصرف جعفری

مصرف جعفری بصورت دمنوش از موثرترین عوامل بازکننده قاعدگی است. گیاه جعفری را خورد کرده و در آبجوش بصورت دمنوش حل کنید و بعد از20 دقیقه میل بفرمایید. مصرف مداوم این دمنوش به مدت چند روز باعث پریودی می شود. البته مصرف این گیاه بیش از یک هفته توصیه نشده است.

مصرف جعفری

مصرف زنجبیل

این ادویه با داشتن طبع گرم خواص فراوانی دارد. برای تسریع و داشتن سیکل پریودی بدون درد، این ادویه بشدت توصیه می شود. با مصرف دمنوش زنجبیل به حالت چوبه ای یا پودر آن در غذاها، تسریع در روند پریودی و تسکین درد را تجربه کنید.

ورزش منظم

از مهم ترین عوامل برای داشتن بدن سالم، ورزش مداوم و پیوسته است. ورزش منظم با کاهش وزن اضافه، تناسب اندام و تنظیم فعالیت های بدن موجب تنظیم زمان های پریودی می شود. این عامل با متناسب کردن ترشح هورمون ها، دوره قاعدگی را منظم کرده و درد آن را کاهش می دهد.

مدیتیشن

این عامل یکی از کم هزینه ترین و موثرترین روش ها برای داشتن آرامش است. مدیتیشن با ایجاد آرامش جسمی مانند تنظیم ضربان قلب و تمرکز ذهنی باعث استراحت و دورشدن بدن از هرگونه استرس و اضطراب می شود. این ویژگی سبب تنظیم فعالیت اندام های بدن از جمله رحم و تخمدان خواهد شد.

مدیتیشن

تغذیه سالم

یکی از عوامل مهم بازکننده قاعدگی مصرف به اندازه پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین ها و سایر مواد لازم برای بدن است. با داشتن تغذیه سالم دوره پریودی به موقع اتفاق افتاده و تاثیر عوامل مضر محیطی کاهش پیدا می کند. لازم به ذکر است که این عامل تاثیر طولانی مدتی روی بدن دارد.

کلام آخر
در این مقاله سعی بر این بود که بصورت خلاصه عوامل بازکننده قاعدگی را عنوان کنیم. این عوامل با تنظیم هورمون های استروژن و پروژسترون تاثیر مستقیم در اندام های زنانه دارند. البته توصیه می کنیم که در صورت تاخیر در پریودی به پزشک متخصص مراجعه نمایید و علت آن را جویا شوید.

مطلب پیشنهادی

چیکار کنم شبا زود خوابم ببره

  بی‌خوابی و کاهش کیفیت خواب شبانه یک مسئله مهم است که باعث برهم خوردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *