شنبه , 29 اردیبهشت 1403 - 11:03 بعد از ظهر

راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت

همه ما تمایل داریم شرایط زندگی خود را بهتر کنیم. زندگی کردن در کشوری با سطح اقتصادی، اجتماعی و رفاهی بالا خواسته قلبی افراد زیادی در تمام دنیا و مخصوصا ایرانیان است. در سال‌های اخیر با توجه به اوضاع اقتصادی و معیشتی نامناسب در ایران، بیشتر هموطنان سعی دارند به دنبال کسب شرایط بهتر به کشورهای دیگر مهاجرت کنند. پیدا کردن بهترین و راحت‌ترین کشور به قصد مهاجرت، دغدغه اصلی این دسته افراد به حساب می‌آید.

به طور معمول بعد از آمریکا، کشورهای اروپایی به عنوان گزینه‌های مناسب و پرطرفدار برای زندگی و اقامت به شمار می‌روند. هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرایط و ضوابط خاص خود برای پذیرش مهاجر را دارند. با آگاهی از این قوانین می‌توانید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. این مقاله، راحت‌ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت را به شما معرفی می‌کند. پس برای فهمیدن آن، تا انتهای این مقاله با سیب همراه باشید.

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها

ایران چند سالی است که دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی شده و فکر مهاجرت را به ذهن مردم انداخته است. انتخاب مقصد و روش مهاجرت، دو دغدغه اصلی افرادی است که قصد زندگی در کشور دیگری را دارند. برای مهاجرت به کشور دیگر می‌توان از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، تمکن مالی، ازدواج یا پناهندگی اقدام کرد. هر کدام از این روش‌ها نیازمند صرف هزینه و داشتن مهارت‌های لازم و مرتبط است. بعد از مشخص کردن شیوه گرفتن اقامت، نوبت به انتخاب کشور می‌رسد.

با در نظر داشتن هزینه‌های مهاجرت و زندگی و همچنین روابط بین‌المللی ایران با سایر مناطق دنیا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای ایرانی‌ها به شمار می‌روند. در بین این گزینه‌ها، آلمان به عنوان راحت‌ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت نزد ایرانی‌ها شناخته شده‌است. کشور آلمان در موقعیت جغرافیایی مناسبی واقع شده و اقامت در آن‌جا و همچنین یادگیری زبان آلمانی، امکان سفر به سایر نقاط اروپا را برای شما به راحتی فراهم می‌کند.

راحت ترین کشور برای مهاجرت ایرانی ها

در آلمان قوانین سختی برای پذیرش مهاجران ایرانی وجود ندارد و این کشور از نظر هزینه‌های مهاجرت، روند دریافت اقامت و شانس قبولی مقصد مناسبی برای سفر به حساب می‌آید. به طور کلی برای گرفتن اقامت آلمان باید مدرک زبان و تمکن مالی کافی داشته باشید. این کشور به دلیل کاهش جمعیت جوان و نیروی کار از پذیرش مهاجرانی که از دانش و مهارت لازم برای کار برخوردار هستند استقبال می‌کند.

نرخ پایین بیکاری در آلمان و تمایل این کشور به جذب نیروی متخصص و ماهر باعث شده ایرانیان بسیاری به قصد کار به آن‌جا بروند. مهاجرت کاری به آلمان از دو روش امکان‌پذیر است. اگر پیشنهاد شغلی خوبی از طرف کارفرمای آلمانی دریافت کردید می‌توانید به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید و کار کنید. در روش دوم که آسان‌تر است باید به این کشور سفر کرده و دنبال موقعیت شغلی مناسب بگردید. کار کردن در آلمان به معنای اخذ بلوکارت و احتمال بالای گرفتن اقامت دائم است.

راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان

راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان

راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان، تحصیل در این کشور است. در آلمان دانشگاه‌هایی وجود دارد که آموزش در آن‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌گیرد. به علاوه امکان تحصیل با هزینه کم و مناسب در این کشور باعث شده سالانه ایرانیان زیادی از این طریق به آلمان مهاجرت کنند. دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی به مدت 18 ماه فرصت دارند که شغل مرتبط با رشته خود را پیدا کرده و مشغول به کار شوند. این شرایط باعث می‌شود افراد بتوانند به آسانی اقامت آلمان را دریافت کنند.

می‌توان از راه ازدواج یا پناهندگی به آلمان مهاجرت کرد اما روش‌های پردردسری هستند. روش دیگر گرفتن اقامت این کشور، سرمایه‌گذاری است. افرادی که کسب‌و‌کار خود را دارند و از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند در صورتی که بیزینس پلن قوی و سرمایه اولیه کافی داشته باشند می‌توانند به راحتی اقامت این کشور را بگیرند.

در مجموع به علت مناسب بودن هزینه‌های زندگی در آلمان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کنار آلمانی و همچنین موقعیت‌های شغلی خوب و متنوع تعداد زیادی از ایرانیان به این کشور مهاجرت می‌کنند. اقامت در کشورهای دیگر نیازمند پرداخت هزینه است. کشور آلمان شرایط مناسبی را جهت اخذ ویزا و اقامت برای ایرانیان فراهم کرده که این هزینه‌ها به حداقل برسند. اگر دانش و تخصص کافی برای تحصیل یا کار در نقاط دیگر جهان را دارید راحت‌ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت، آلمان است.

راحت‌ترین راه مهاجرت به آلمان

کلام آخر

مهاجرت به معنای ترک وطن و زندگی در کشوری دیگر است. مردم معمولا به خاطر بهبود شرایط زندگی مهاجرت می‌کنند. کشورهای اروپایی به علت اوضاع اقتصادی و تجاری مناسب و همچنین هزینه‌های زندگی پایین‌تر جزو بهترین مقاصد برای اقامت به شمار می‌روند. شانس قبولی در مصاحبه، امکان پذیرش و گرفتن اقامت در این کشورها بیشتر است. به علت کاهش جمعیت جوان طی سال‌های اخیر، کشورهای اروپایی آماده پذیرش نیروی جوان برای کار و تحصیل هستند. همین موضوع باعث محبوبیت اروپا برای مهاجرت شده‌است. ما در این مقاله راحت‌ترین کشور اروپایی برای مهاجرت ایرانی‌ها را به شما معرفی کردیم.

مطلب پیشنهادی

مهاجرت از طریق دعوت نامه

مهاجرت از طریق دعوت نامه

در سال‌های اخیر مهاجرت به کشورهای اروپایی افزایش چشمگیری پیدا کرده است در این میان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *