یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403 - 8:48 قبل از ظهر

ساده ترین ترفند برای از بین بردن زردی مو

 

دکلره و رنگ کردن موها یکی از محبوب ترین راه های تغییر رنگ مو و زیبایی محسوب می شود. ولی احتمال نارنجی یا زردی موها بعد از دکلره زیاد است. البته ایجاد تناژ نارنجی یا زرد بعد از دکلره جلوه ناخوشایندی به موها می بخشد. خوشبختانه ترفندهای متعددی برای رفع زردی و نارنجی و ماندگاری رنگ موها وجود دارند که هزینه کمی را در بر می گیرند. در این مقاله از سیب به بررسی ساده ترین ترفند برای از بین بردن زردی مو می پردازیم.

چند روش خانگی برای از بین بردن زردی مو بعد از دکلره و رنگ

یکی از رایج ترین مشکلات بعد از دکلره زیاد و استفاده از رنگ های متعدد همان زردی مو است. بنابراین بانوانی که عادت به دکلره کردن موهای خود را دارند باید منتظر زرد شدن موهای سر باشند. همچنین مصرف شامپوهای نامناسب و استفاده از آب گرم برای شست و شو موی از عوامل دیگر ایجاد زردی موها هستند. البته روش های خانگی متعددی برای رفع این زردی وجود دارند که بعد از رنگ و دکلره موها به کار برده می شوند. پس از مهم ترین روش های خانگی رفع زردی و نارنجی مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع زردی مو با آب لیموی تازه

یکی از بهترین ترفندهای خانگی برای رفع زردی مو به ویژه موهای روشن و دکلره شده همان آب لیموی تازه است. زیرا آب لیمو خاصیت اسیدی داشته و رنگ موها را متفاوت تر از قبل نشان می دهد. پس آب دو عدد لیمو تازه را گرفته و بعد حمام بروید. آبلیمو را کف سر ریخته و با دست ماساژ دهید. بعد از تکرار چند بار شاهد رفع زردی و نارنجی روی موهای دکلره خود می شوید. ناگفته نماند که آب لیمو تازه از موهای شما محافظت کرده و هیچ گونه آسیبی به آن ها نمی زند.

  • رفع زردی مو با سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از روش های خانگی موثر در رفع زردی مو است که بعد از دکلره به کار برده می شود. البته زمانی که زردی یا نارنجی مو روی رنگ های تیره تر و نسکافه ای باشد استفاده از سرکه سیب جوابگو نیست. برای استفاده از این نوع سرکه باید شما به حمام رفته و و مایع را روی سر خود قرار دهید. سپس با سپری شدن چند دقیقه می توان موها را شست و شو داد. اگر زردی و نارنجی موها با این روش از بین نرفت، باید چندین بار این عمل را تکرار کرد تا به نتیجه مدنظر دست یافت.

  • شست و شوی موها با آب سرد

شست و شوی موها با آب گرم بعد از انجام تکنیک دکلره می تواند زردی مو را به دنبال داشته باشد. بنابراین آب گرم تاثیر خیلی بدی روی انواع موها به ویژه موهای دکلره و رنگ شده دارد. پس افرادی که خواهان موی بدون ریزش و سالم تر هستند بهترین گزینه دوش گرفتن با آب سرد است. البته این کار احساس خوبی نداشته و سردی کل بدن را به دنبال دارد، ولی بدون شک سلامت موهای شما را تضمین می کند. در نتیجه افرادی که با زرد شدن مو بعد از دکلره مواجه می شوند، برای شست و شو باید از آب سرد استفاده نمایند. زیرا آب گرم ضرر زیادی به موهای شما وارد کرده و زرد شدن مو بعد از دکلره را به دنبال دارد.

  • محافظت از موها در برابر اشعه نور خورشید

یکی از دلایل عجیب ولی واقعی که زردی مو را به دنبال دارد قرارگیری در برابر اشعه نور خورشید است. بنابراین افرادی که به دنبال یک راه حل جهت پیشگیری از زرد شدن موهای خود هستند باید در معرض نور و اشعه مضر خورشید قرار نگیرند.

  • شامپو رنگساژ بنفش

این شامپو به رنگ بنفش بوده که برای رنگساژ موهای دکلره و رفع زردی مو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین عملکرد این شامپو به گونه ای است که در بین موهای شما رنگدانه های زرد را توزیع می کند سپس این عمل را تا زمان خنثی شدن رنگ های نارنجی و زرد ادامه می دهد. زیرا رنگ زرد و بنفش یکدیگر را خنثی کرده و بهترین گزینه، انتخاب شامپو بنفش است.

تونر مو

اگر تونر مو هر 2 الی 3 هفته یک بار مورد استفاده قرار گیرد در بازه زمانی کوتاه زردی مو را رفع می نماید. زیرا در ترکیب این تونرها یک نوع رنگ با آمونیاک خیلی کم به کار برده شده که براق کنندگی خاصی نیز به مو می بخشد. البته برای تاثیرگذاری بیشتر می توان از تونر مو مابین فرایند رنگ کردن و شست و شوی دکلره از آن استفاده کرد.

 

 

 

 

مطلب پیشنهادی

ترکیب رنگ موی شنی کاراملی

  امروزه رنگ کردن مو یکی از کارهای اساسی در دنیای مد و زیبایی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *